Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A13 |
Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina. |
A14 |
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A29 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as técnicas de análise lingüística e literaria aolicables ao campo da Filoloxía Latina, así como a terminoloxía propia desta disciplina |
A1 A2 A29
|
B7
|
|
Aplicar as técnicas de análise lingüística e literaria a textos literarios latinos |
A1 A2
|
B5 B8
|
C1
|
Coñecer aspectos relevantes da cultura latina e da súa perviviencia na civilización occidental |
A13
|
B1
|
|
Sintetizar e valorar críticamente información especializada relativa ao campo dos estudos latinos |
A11 A13
|
B7
|
|
Utilizar recursos bibliográficos, bases de datos e ferramentas de procura de información, adquirindo capacidade de autoformación no campo dos estudos latinos |
|
B1 B2 B3
|
|
Relacionar os contidos específicos desta materia cos de outras áreas e disciplinas, principalmente a gramática histórica e a historia da literatura galega |
A14
|
B5
|
|
Organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
A14
|
B6
|
C6
|
Apreciar a diversidade |
|
B8
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Estruturas do latín antigo I: o sistema fonético |
1.1 Descrición do sistema fonético do latín antigo
1.2 Tendencias da evolución fonética do latín ás linguas romances
|
2. Estruturas do latín antigo II: o sistema verbal |
2.1 Descrición do sistema verbal do latín antigo
2.2 Continuidade e reorganización do sistema verbal latino nas linguas romances
|
3. Estruturas do latín antigo III: o sistema nominal |
3.1 Funcións e usos dos casos
3.2 Paradigmas nominais (declinacións)
3.3 O sistema pronominal
3.4 A perda do sistema casual latino nas linguas romances |
4. Historia da lingua latina |
4.1 Variedades diacrónicas
4.2 Variedades diatópicas
4.3 Variedades diastráticas
4.4 A lingua latina no mundo contemporáneo |
5. O sistema literario da Antigüidade |
5.1 Funcións e usos da literatura
5.2 Os escritores
5.3 O público
|
6. As etapas da literatura latina |
6.1 A etapa arcaica
6.2 A etapa clásica
6.3 A etapa posclásica
6.4 A etapa tardía
|
7. Principais xéneros literarios |
7.1 A épica
7.2 A traxedia e a comedia
7.3 A elexía
7.4 A narrativa breve en prosa e en verso |
8. A transmisión dos textos e da cultura literaria |
8.1 Tipoloxía da transmisión: oral, manuscrita, impresa
8.2 Procesos de transferencia desde a literatura a outras linguaxes artísticas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A13 A29 B5 |
22 |
22 |
44 |
Workbook |
A11 B3 B6 B7 B8 |
0 |
20 |
20 |
Document analysis |
A1 A2 A11 A14 B1 B2 C1 |
22 |
44 |
66 |
Objective test |
A2 A13 C1 C6 |
2 |
16 |
18 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición por parte do profesor de contidos relativos a cada un dos temas e subtemas co apoio de documentación adicional en formato impreso ou dixital. |
Workbook |
Lectura por conta do/a estudante dun dossier de textos de carácter literario e/ou académico que lle será proporcionado polo profesor. Estes textos serán o material sobre o que se programarán actividades prácticas avaliábeis que consistirán en recensións e controis de lectura de carácter individual, presentados por escrito. |
Document analysis |
Exercicios de análise e de comentario lingüístico e literario a propósito dos diversos temas e subtemas do programa. Poderán ser de carácter oral, no curso das sesións de grupo intermedio e reducido, ou escrito, en forma de actividades avaliábeis de carácter individual. |
Objective test |
Exercicio final individual e escrito de carácter teórico-práctico sobre as cuestións desenvolvidas durante o curso. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
|
Description |
O/a estudante poderá asistir, por iniciativa propia, a titorías individuais coa finalidade de resolver dúbidas e planificar estratexias de resolución de problemas.
O profesor tamén poderá convocar ao estudantado a titorías individuais en caso de consideralo oportuno. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A1 A2 A11 A14 B1 B2 C1 |
Un 35% da cualificación final resultará de tres actividades de análise e comentario de textos propostas aos estudiantes, que serán presentadas por escrito conforme aos prazos e condicións acordados entre o profesor e os estudiantes. Estas tres actividades serán as seguintes:
- exercicio de comentario fonético: 10%
- exercicio de comentario morfosintáctico: 15%
- exercicio de comentario literario: 10%
Outro 5% da cualificación final obterase pola asistencia e participación activa nas sesións de grupo intermedio e reducido, onde se leven a cabo de forma oral debates e comentarios de textos. |
40 |
Workbook |
A11 B3 B6 B7 B8 |
O/a estudante dará conta das lecturas obrigatorias que fosen propostas polo profesor mediante controis de lectura ou, no seu caso, recensións |
10 |
Objective test |
A2 A13 C1 C6 |
Efectuaranse dúas probas escritas individuais de carácter teórico-práctico, unha ao final do primeiro bimestre (sobre cuestións de lingua) e outra na data de maio estipulada no calendario oficial de exames da Facultade de Filoloxía (sobre cuestións de literatura). Cada unha suporá o 25% da cualificación global. Na oportunidade de xullo haberá unha única proba sobre cuestións de lingua e de literatura, que suporá o 50% da cualificación global. Porén, o estudantado que superase na oportunidade de maio algunha das probas terá que examinarse so daquela que teñan suspensa. |
50 |
|
Assessment comments |
As actividades presentadas por escrito, incluidas as probas finais, deben cumprir cos oportunos estándares de corrección lingüística, estar redactadas de maneira clara e carecer de faltas de ortografía. O non cumprimento destas condicións será tido en conta negativamente na puntuación da proba respectiva. A cualificación mínima para aprobar a materia, resultado da suma das puntuacións acadadas polas distintas actividades de avaliación programadas, será de 5. Os/as estudantes que non aprobasen a materia na oportunidade de xuño poderán repetir en xullo aquelas actividades ou probas pendentes/suspensas, coas mesmas condicións e porcentaxes. De non realizar as probas obxectivas previstas o/a estudante será cualificado como Non Presentado. Os/as estudantes que disfruten da dispensa académica recibirán, no apartado de Análise de fontes documentais, un máximo do 40% da cualificación final en función das actividades que teñan presentado por escrito ao longo do curso. A avaliación da convocatoria extraordinaria de decembro conistirá nunha única proba obxectiva de carácter teórico-práctico sobre contidos de lingua e de literatura.
|
Sources of information |
Basic
|
Stroh, Wilfried (2013). El latín ha muerto, ¡viva el latín! Breve historia de una gran lengua. Barcelona
Reynolds, Leighton D. & Wilson, Nigel G. (1986). Copistas y filólogos. Las vías de transmisión de las literaturas griega y latina. Madrid. Gredos
LLoyd, Paul M. (1987). Del latín al español. Fonología y morfología históricas de la lengua española. Madrid. Gredos
Hacquard, George (2008). Guía de la Roma antigua. Madrid. Palas Atenea
Codoñer, Carmen (ed.) (1997). Historia de la literatura latina. Madrid. Cátedra
Molina Yévenes, José (1993). Iniciación a la fonética, fonología y morfología latinas. Barcelona. Univ. de Barcelona
González Rolán, Tomás & Rubio, Lisardo (1985). Nueva gramática latina. Madrid. Coloquio
Rubio, Lisardo (1995). Nueva sintaxis latina simplificada. Madrid. Ediciones Clásicas |
The Classics Page http://www.thelatinlibrary.com/classics.html Bibliotheca Augustana https://www.hs-augsburg.de/~harsch/augustana.html Recursos para la literatura clásica (USAL) http://clasicas.usal.es/portal_recursos/index.php?option=com_content&view=category&id=12&Itemid=16 Interclassica (Univ. de Murcia) http://interclassica.um.es/ Analecta Malacitana (Univ. Málaga) http://www.anmal.uma.es/anmal/recursos0.htm Ludus litterarius http://www.luduslitterarius.net/ Resumos de gramática latina http://www.aplicaciones.info/latin/lagrama.htm Exercicios de gramática latina http://www.aplicaciones.info/latin/latin.htm |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|