Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Idioma Moderno: Francés Código 613G02016
Titulación
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Francés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Regueiro Diehl, Maria Mercedes
Correo electrónico
mercedes.regueiro.diehl@udc.es
Profesorado
Regueiro Diehl, Maria Mercedes
Correo electrónico
mercedes.regueiro.diehl@udc.es
Web
Descrición xeral A materia ofrece formación teórica e práctica na descrición e uso da lingua francesa, de maneira a garantir un dominio práctico da mesma.
Estudiaranse os principais aspectos fonéticos, gramaticais, léxicos e funcionais da lingua francesa, exercitados a traves da práctica harmónica das 4 principais destrezas comunicativas (comprensión lectora e oral, produción escrita e oral).
Unha vez cubertos os contidos da materia, o alumnado deberá conseguir consolidar as competencias do nivel A2 segundo o especificado no Marco común europeo de referencia para as linguas do Consello de Europa.

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender os puntos esenciais dun discurso oral cando se utiliza unha lingua clara e estándar e cando se tratan asuntos cotiás, de actualidade ou de carácter xeral, ou temas de interese persoal ou académico. A8
A15
B4
B8
C2
Buscar información específica e comprender textos sinxelos redactados nunha lingua estándar. A8
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
Comprender a descrición de acontecementos, a expresión de sentimentos e desexos en textos persoais. A8
A15
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
Facer fronte á maioría das situacións cotiás que implicaría a estancia nun país francófono. A8
A15
B4
B8
C2
Participar espontaneamente (isto é, sen preparación previa) nunha conversa sobre asuntos cotiás, de actualidade ou de carácter xeral, ou sobre temas de interese persoal ou académico. A8
A10
A15
B4
B5
B7
B8
C2
Expresar de maneira sinxela mais cohesionada experiencias, desexos, opinións, proxectos... e dar razóns e explicacións sobre eles. A8
A10
A15
B4
B5
B7
B8
C2
Referir unha historia, ou o argumento dunha película, dun libro... e expresar ao respecto reaccións persoais. A8
A10
A15
B4
B5
B7
B8
C2
Escribir un texto sinxelo e coherente (breves ensaios, correos electrónicos...) sobre temas de interese académico ou persoal, describindo experiencias e opinións. A8
A10
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2

Contidos
Temas Subtemas
A. Gramática
1. Normas xerais de ortografía. A elisión. H "muet" et "aspiré".
2. O sustantivo: xénero e número.
3. O adxectivo calificativo: xénero e número.
4. O artigo: definido, definido contracto, indefinido, partitivo. Formas negativas do artigo.
5. Os adxectivos e os pronomes posesivos.
6. Os adxectivos e os pronomes demostrativos.
7. Os pronomes persoais: suxeito, reflexivos, tónicos.
8. A negación con "ne ... pas".
9. A interrogación directa total e parcial: a estrutura "est-ce que", a inversión simple e complexa.
10. O verbo: avoir, être; as 3 conxugacións; os verbos pronominais; a negación das formas verbais; os tempos verbais simples ("présent", "imparfait", "futur simple", "conditionnel présent", "impératif"); os tempos verbais compostos ("passé composé"); uso dos auxiliares e casos xerais de concordancia do participio.
11. Os pronomes relativos "qui", "que".
12. A comparación.
13. Principais adverbios e preposicións.
B. Obxectivos comunicativos 1. Normas xerais de pronuncia.
2. Presentarse, presentar, saúdar.
3. Falar do entorno persoal.
4. Expresar opinións, gustos, desexos, sentimentos, sensacións.
5. Expresar obligacións e prohibicións.
6. Pedi e dar informacións e explicacións.
7. Utilizar o teléfono e o computador.
8. A identificación.
9. A cuantificación.
10. A caracterización.
11. A calificación.
12. A localización temporal.
13. A localización espacial.

C. Léxico 1. O alfabeto. Principais abreviaturas, signos ortográficos e de puntuación.
2. Os países e as nacionalidades.
3. As profesións.
4. A familia.
5. Os números.
6. O tempo: o calendario e a hora.
7. A alimentación (1), os comercios e as compras.
8. O corpo (1).
9. A descrición física e do carácter.
10. Os obxectos persoais e cotiáns.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 30 40 70
Discusión dirixida A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 30 20 50
Lecturas A8 A10 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 C2 0 10 10
Proba obxectiva A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 0 10 10
Proba oral A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 0 4 4
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Nesta materia chámase solución de problemas as aulas e actividades relacionadas coa gramática e coa práctica da comprensión lectora e da expresión escrita.
Ademáis das actividades que se leven a cabo durante as clases, normalmente por cada sesión presencial de clase o alumnado deberá realizar unha actividade non presencial.
No apartado Observacións da avaliación desta guía pode consultarse a porcentaxe outorgada a esta metodoloxía na avaliación final da materia, así como outras indicacións importantes.
Discusión dirixida Nesta materia chámase discusión dirixida as aulas e actividades relacionadas coa práctica das destrezas orais (expresión oral, comprensión oral e interacción oral).
Ademáis das actividades que se leven a cabo durante as clases, normalmente por cada sesión presencial de clase o alumnado deberá realizar unha actividade non presencial.
No apartado Observacións da avaliación desta guía pode consultarse a porcentaxe outorgada a esta metodoloxía na avaliación final da materia, así como outras indicacións importantes.
Lecturas Ademais da lectura de textos (literarios, de revistas, de xornais...) nesta materia entendemos por lectura todo o material que o alumnado deberá ler/consultar fóra da aula para a adquisición e asimilación dos contidos e para a realización das actividades da materia.
Proba obxectiva Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. Permitirá avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, etc. Esta proba obxectiva combinará distintas tipoloxías de preguntas.
No apartado Observacións da avaliación desta guía pode consultarse a porcentaxe outorgada a esta metodoloxía na avaliación final, así como outras indicacións importantes.
Proba oral Proba en que se avalían as competencias comunicativas do alumnado (expresión, comprensión e interacción oral), mediante unha conversa ou entrevista coa profesora, individualmente ou en parellas con outras-os estudantes (poderanse utilizar textos ou material audiovisual para suxerir distintas situacións comunicativas).
No apartado Observacións da avaliación desta guía pode consultarse a porcentaxe outorgada a esta metodoloxía na avaliación final da materia, así como outras indicacións importantes.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Discusión dirixida
Proba obxectiva
Proba oral
Lecturas
Descrición
A atención personalizada será unha constante nesta materia, na que prima a aplicación dos coñecementos adquiridos. A profesora fará un seguimento particular de cada estudante, e prestará especial atención á súa adicación, ao seu interese por aprender e ao seu compromiso coa materia e co grupo.
A profesora atenderá puntualmente e de forma individualizada ao alumnado cando a actividade encomendada ou o seu desempeño así o aconsellen.
O alumnado pode acudir en horario de tutorías e aulas á profesora para tratar todas as cuestións relacionadas coa materia que estime pertinentes. Pódese tamen solicitar a realización de tutorías virtuais, individuais ou grupais, a través de Teams.
Os horarios de tutorías da profesora da materia pódense consultar na páxina web da facultade.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 Actividades de avaliación continua (contidos gramaticais, léxico, expresión escrita, comprensión lectora) realizadas durante o cuadrimestre.
Ver no apartado Observacións da avaliación precisións e ponderacións máis detalladas.
25
Discusión dirixida A8 A10 A15 B1 B4 B6 B8 C2 Actividades de avaliación continua (expresión, comprensión e interacción oral) realizadas durante o cuadrimestre.
Ver no apartado Observacións da avaliación precisións e ponderacións máis detalladas.
15
Proba obxectiva A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 Proba escrita que todo o alumnado deberá realizar nas datas oficiais fixadas pola facultade para a primeira e a segunda oportunidade de avaliación da materia.
Ver no apartado Observacións da avaliación precisións e ponderacións máis detalladas.
45
Proba oral A8 A10 A15 B4 B6 B7 B8 C2 O alumnado deberá realizar unha proba oral ao final do cuadrimestre para amosar as súas competencias comunicativas en lingua francesa.
Ver no apartado Observacións da avaliación precisións máis detalladas.
15
 
Observacións avaliación

O alumnado ten dúas oportunidades para superar a
materia: a primeira ó remate do primeiro cuadrimestre e a segunda no mes de
xullo.

 

1. Avaliación da
primeira oportunidade:

1.1. Para superar a materia na primeira
oportunidade é obrigatorio realizar e aprobar (5) a proba final escrita na que se avaliarán os contidos gramaticais, o léxico,
a comprensión lectora, a expresión escrita e a comprensión auditiva.

A data, horario e ubicación da proba escrita
deben ser contrastados polo alumnado na páxina web da facultade.

1.2. Será ademáis obrigatorio realizar e
aprobar (5) unha proba oral final na
que se avaliarán a expresión e a interacción oral.

A profesora comunicará en Moodle coa suficiente
antelación a data, hora, lugar, quendas e outras indicacións relativas á
realización da proba oral.

1.3. É obrigatorio realizar ao longo do
cuadrimestre un conxunto de exercicios
ou tarefas
de práctica de todas as destrezas e contidos da materia, organizados
en dous bloques:

Bloque A ["Solución de problemas"]:
actividades de práctica dos contidos
gramaticais
, do léxico, da expresión escrita e da comprensión lectora.

Bloque B ["Discusión dirixida"]:
actividades de práctica da produción,
comprensión e interacción oral
.

Ademáis das actividades presenciais que se
realicen durante as aulas, normalmente por cada sesión presencial o alumnado
deberá realizar unha tarefa non presencial.

Agás causa debidamente xustificada e sempre coa
autorización previa e expresa da profesora, non se admitirán as actividades
entregadas fóra do prazo determinado para cada unha delas.

Para que estas
actividades poidan ser tidas en conta na cualificación final é preciso ter
realizado e aprobado, antes dos exames escrito e oral da primeira oportunidade,
o 80% das actividades programadas en cada bloque e obter unha nota media mínima
de 5 sobre 10 en cada bloque.

1.4. Tendo en conta o anteriormente exposto,
a cualificación final do alumnado responderá ao seguinte reparto porcentual:

a. Un 45%
valorará o exame escrito (se cumprir os requisitos do apartado 1.1), coas
seguintes porcentaxes:

Contidos gramaticais, léxico, expresión escrita,
comprensión lectora: 35%

Comprensión auditiva: 10%

b. Un 15%
valorará a proba oral (se cumprir os requisitos do apartado 1.2).

c. Un 40%
valorará as actividades de
avaliación continua organizadas en dous bloques (que deben cumprir os
requisitos do apartado 1.3), coas seguintes porcentaxes:

Bloque A: actividades de gramática, léxico,
expresión escrita e comprensión lectora: 25%

Bloque B: actividades de produción, comprensión e
interacción oral (nestas actividades valóranse asimesmo a norma gramatical e o
léxico): 15%

A materia considérase aprobada se a suma dos
apartados a, b, c é igual ou superior a 5 sobre 10.

Os contidos e destrezas dos apartados a, b, c son
recuperables, coas mesmas porcentaxes, na segunda oportunidade de avaliación.
Os apartados aprobados na primeira oportunidade consérvanse para a segunda.

Para as implicacións da realización fraudulenta
ou irregular das probas escritas e orais e das actividades, ver apartado 6.


2. Avaliación
da segunda oportunidade:

2.1. De suspender a materia na primeira
oportunidade por non acadar a puntuación mínima na proba escrita e/ou na proba
oral
, o alumnado deberá facela(s) de novo na segunda oportunidade.

A data, horario e ubicación da proba escrita
deben ser contrastados polo alumnado na páxina web da facultade.

A data, lugar, hora e outras indicacións para a
realización do exame oral da segunda oportunidade comunicaranse en Moodle coa
suficiente antelación.

2.2. De suspender a materia na primeira
oportunidade por non acadar a puntuación mínima nas actividades dos bloques A e/ou B, o alumnado deberá realizar para a
segunda oportunidade unha serie de tarefas sustitutivas.

A profesora fará públicas en Moodle coa
suficiente antelación as instrucións correspondentes (actividades asignadas,
datas de solicitude e entrega...).

Para as implicacións da realización fraudulenta
ou irregular das probas escritas e orais e das actividades, ver apartado 6.


3. Na convocatoria
extraordinaria de decembro
o alumnado será avaliado dos seus coñecementos e
competencias nas distintas destrezas da materia mediante unha proba escrita
(nota mínima 5 sobre 10; 70% da nota final) e unha proba oral (nota mínima 5
sobre 10; 30% da nota final).

Para as implicacións da realización fraudulenta
ou irregular da proba escrita ou oral, ver apartado 6.


4. En cada oportunidade de avaliación o
alumnado recibirá a cualificación NP
de se dar simultaneamente estas dúas situacións: non terse presentado a
ningunha das probas de avaliación (escrita e oral) e se o número de actividades
presentadas for igual ou inferior ao 25% das programadas.


5. O alumnado
con recoñecemento de dedicación a tempo parcial con dispensa académica
,
previa comunicación e acreditación documental de dita situación á profesora,
pode, sen asistir ás aulas, realizar e entregar as actividades de avaliación
continua programadas para a primeira oportunidade, segundo o disposto no
apartado 1.3. As actividades presenciais serán sustituídas por outras non
presenciais equivalentes. Seranlle de aplicación as demáis metodoloxías
avaliables (proba escrita e oral) cos mesmos requisitos e características que
para o resto do alumnado.

Para a avaliación da segunda oportunidade,
aplicaráselle o disposto no apartado 2.


6. Os traballos académicos (entendendo por
tal todo o material que o alumnado presente para ser obxecto de avaliación)
deberán ser de elaboración individual (agás indicación expresa da profesora) e
persoal.

A realización fraudulenta ou irregular das probas
e/ou de calquera das actividades de avaliación continua implicará
automaticamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria
correspondente, invalidándose as cualificacións obtidas nas distintas
metodoloxías avaliables.


7. Nos casos non contemplados anteriormente
aplicarase o disposto nas "Normas de avaliación, revisión e reclamación
das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario" da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica BADY, J.; GREAVES, I.; PETETIN, A. (1997). Conjugaison. 350 exercices. 1 000 verbes à conjuguer. Paris: Hachette F.L.E.
SARAZÁ CRUZ, P.; MONTAIGU, C. (1997). Francés funcional para universitarios. Córdoba: Servicio de publicaciones de la Universidad de Córdoba.
FERNÁNDEZ BALLÓN, M.; MONNERIE-GOARIN, A. (1987). Gramática esencial del francés. Paris-Madrid: Hachette-SGEL.
DELATOUR, Y. (1991). Grammaire du français. Paris: Hachette F.L.E.
GRÉGOIRE, M.; THIÉVENAZ, O. (2002). Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Niveau intermédiaire. Paris: CLE International.
BADY, J.; GREAVES, I.; PETETIN, A. (1996). Grammaire. 350 exercices. Niveau débutant. Paris: Hachette F.L.E.
(1999). Gran diccionario español-francés/français-espagnol. Paris: Larousse.
(1997). La Conjugaison pour tous. Dictionnaire de 12 000 verbes. Paris: Hatier.
GAILLARD, B. (1995). Le français de A à Z. Paris: Hatier.

Bibliografía complementaria

Ao longo do curso ofreceranse referencias bibliográficas e outros recursos específicos para cada tema.

Na biblioteca do centro pódese atopar todo tipo de material impreso e audiovisual relacionado coa lingua francesa en consoancia co nivel e os intereses do alumnado. É recomendable que se solicite orientación e consello á profesora da materia.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Idioma Moderno 2: Francés/613G03029
Idioma Moderno 3: Francés/613G03033
Idioma Moderno 4: Francés/613G03049

Observacións

Recoméndaselle ao alumnado que lea atentamente esta guía docente: nos seus diferentes apartados atopará resposta a moitas preguntas que lle xurdan sobre a concepción, organización e obxectivos do curso. Non dubide en acudir á profesora para aclarar calquera cuestión ao respecto. Debe prestar especial atención aos seguintes aspectos: • Realice puntualmente as actividades encomendadas. Os retrasos acumulados prexudican a evolución da súa aprendizaxe e o desenvolvemento progresivo de competencias, e fan que o seu aproveitamento sexa progresivamente menor; ademais, lembre que, agás causa xustificada, e sempre co acordo expreso da profesora, non se permite a entrega de actividades fóra do prazo establecido. • Procure observarse e autoavaliarse, tomando conciencia das súas carencias e dos seus avances. • As súas exposicións ou intervencións escritas e orais deben ser adecuadas ao nivel de estudos no que se atopa e á actividade que está a desenvolver.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías