Identifying Data 2017/18
Subject (*) Final Dissertartion Code 613G02041
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Galician
Portuguese
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
E-mail
Lecturers
Samartin López-Iglesias, Roberto
E-mail
roberto.samartin@udc.es
Web http://http://www.udc.gal/filo/facultade/normativa_academica/TFG_Regulamento.html
General description O traballo de fin de grao supón a realización, por parte de cada estudante e de forma individual, dun proxecto, dunha memoria ou dun estudo concreto sob a supervisión de un/ha ou máis directores/as. Neste traballo deben ser integrados e desenvolvidos os contidos formativos recibidos, así como as capacidades, competencias e habilidades adquiridas durante o período de docencia do grao.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Ser capaz de buscar, xestionar, organizar e interpretar datos nos estudos lingüísticos e / ou literarios co obxecto de emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes deste ámbito de estudos, demostrando ademais un pensamento e xuízo crítico, lóxico e creativo. A1
A2
A3
A6
A9
A10
A14
A15
A18
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B9
B10
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
O contido específico do traballo acordarase co/a titor/a dentro do marco da liña do TFG asignada. Os que xurdiren durante o desenvolvemento do traballo.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A9 B4 B6 C1 1 9 10
Supervised projects A1 A2 A3 A6 A10 A14 A15 A18 B1 B2 B3 B7 B9 B10 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 10 120 130
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation O día sinalado no calendario académico do centro, o/a alumno/a presentará e defenderá o seu traballo perante unha comisión avaliadora nomeada pola Xunta de Facultade, nun tempo máximo de 20 minutos ou o que indique o tribunal.
Supervised projects O/ A estudante realizará o traballo baixo a dirección dun/ha profesor/a, que orientará, realizará un acompañamento do proceso de elaboración e autorizará a presentación e defensa do mesmo.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
A TFG elaborarase baixo a coidadosa supervisión do profesorado asignado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A6 A10 A14 A15 A18 B1 B2 B3 B7 B9 B10 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Aspectos formais (claridade e expresión escrita, organización da información, referencias bibliográficas, formato adecuado ás recomendacións da normativa do TFG): 20 %.
Estrutura (organización das diversas seccións do traballo): 25 %.
Contidos (resumo ou "abstract", teoría e crítica, articulación e análise): 35 %.


80
Oral presentation A9 B4 B6 C1 Valorarase o uso axeitado de medios e materiais de apoio, a claridadena exposición, a competencia lingüística, a capacidade de convicción, e as respostasna defensa. 20
 
Assessment comments

Calquera falta de honradez
académica (plaxio ou outras formas) penalizarase co suspenso automático do TFG.


Sources of information
Basic
Cassany, D. (1999). Construir la escritura. Barcelona: Paidós.
Day, R. Como escrever e publicar trabalhos científicos. http://es.scribd.com/doc/24732033/Como-Escrever-e-Publicar-Um-Artigo-Robert-a-Day
Dias, M. O. (2008). Manual de sugestões para estudantes: estudar e fazer trabalhos académicos com método. Viseu: Psico & Soma.
Fernandes, A. J. (2002). Métodos e Regras para Elaboração de Trabalhos Académicos e Científicos. Porto: Porto Editora.
Montolío, E. (coord.) (2009). Manual práctico de escritura académica. Barcelona: Ariel.
Mutt, M. (2001) Manual de redacción científica. http://www.diunl.nygman.com/manual.pdf
Pantoja Vallejo, A. (coord.) (2009). Manual básico para la realización de tesinas, tesis y trabajos de investigación. Madrid: EOS Universitaria.
Complementary

A que recomendar o profesorado que supervise o traballo.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.