Identifying Data 2016/17
Subject (*) Lecturas de Literatura Española e Hispanoamericana Code 613G02048
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Valcarcel Lopez, Maria Eva
E-mail
eva.valcarcel@udc.es
Lecturers
Valcarcel Lopez, Maria Eva
E-mail
eva.valcarcel@udc.es
Web
General description Asignatura de carácter práctico na que se levará a cabo unha valoración crítica e estética, así como unha contextualización histórico -filosófica dun corpus de textos literarios seleccionados que se estudarán a partir da elaboración dun comentario de textos. Farase unha introducción metodolóxica que garante ó alumno un bo aprendizaxe por medio dos comentarios propostos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B6
B10
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. A11
B1
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma castelán na pensínsula e en hiapanoamérica. A1
A2
A15
B5
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A15
B1
B10
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. A2
A5
A15
B7
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. A7
A11
A15

Contents
Topic Sub-topic
Cuestións iniciais
Introducción metodolóxica.
O comentario de textos
O discurso literario

Poesía moderna e vangardista
Poesía actual
Introducción práctica as poéticas contemporáneas. Comentario teórico e literario de textos seleccionados.
O conto literario moderno.
Introducción práctica as poéticas do conto literario. Comentario teórico e lierario de textos seleccionados.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A7 A11 A15 2 22.5 24.5
Directed discussion A1 A2 A5 A11 B6 B7 6 12 18
Guest lecture / keynote speech A7 B10 6 12 18
Introductory activities B7 B10 1 0 1
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A15 B5 B1 16 32 48
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Mixed objective/subjective test Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas.
Directed discussion Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico.
Guest lecture / keynote speech A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas.
Introductory activities Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
Workshop O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Mixed objective/subjective test
Directed discussion
Description
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A1 A2 A5 A7 A11 A15 B5 B1 Realización de exercicios encamiñados a adquisicón dun dominio excelente dos textos literarios dende o punto da creación e da cr´tica literaria, histórica e estética.

Os exercicios poden ser individuais e colectivos e realizaránse dentro da aula, ou fora dela se fora pertinente.
60
Mixed objective/subjective test A1 A2 A5 A7 A11 A15 Resolución de problemas plantexados en exercicios prácticos. 40
 
Assessment comments

Os  alumnos deberán acadar unha calificación mínima de 5 en cada unha das probas para poder aprobar a asignatura.Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica.Os alumnos que non sexan avaliados positivamente na primeira convocatoria;deberán facer unha nova proba mixta, agás dun traballo individualizado, se o profesor o considera axeitado, dependendo en cada caso das competencias que deba incrementar.     


Sources of information
Basic

Nesta materia estúdanse de maneira práctica,fragmentos non obras completas. Eses textos extraeránse, principalmente das antoloxías que seguen, e que constitúen a bibliografía da materia.

 Toda a bibliografía e básica, a selección de bibliografía secundaria farase no obradoiro como traballo de autoformación no que s ealcanzará a capacidade de reconocer as aportacións críticas axeitadas para solución dun problema concreto.

Las ínsulas extrañas, Madrid, Galaxía Gutemberg, 2002.

Antología de poesía de las letras hispánicas, Madrid, Cátedra, 1998.

Cuerpo plural. Antología d ela poesía hispanoamericana contemporánea, Madrid, Pretextos,2010.

El cuento hispanoamericano del siglo XX, Madrid, Castalia, 1997.

Antología del microrrelato español, Madrid, Cátedra,2012.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.