Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Lecturas de Literatura Española e Hispanoamericana Código 613G02048
Titulación
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Martinez Lopez, Maria Josefa
Correo electrónico
maria.josefa.martinez@udc.es
Profesorado
Martinez Lopez, Maria Josefa
Correo electrónico
maria.josefa.martinez@udc.es
Web
Descrición xeral Análise de textos literarios representativos da literatura castelá e hispanoamericana
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Os contidos non se modifican
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican
Sustituese os obradoiros na aula por un traballo individual titorizado
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Mediante correo electrónico e Teams en titoría colectiva ou individual no horario de aulas e de titorías

4. Modificacións na avaliación
AS porcentaxes da avaliación non mudan, mais si a realización do obradoiro que se sutitue por un traballo individual titorizado.
*Observacións de avaliación:
Manteñesen as condición das Guía orixinas para a Segunda oportunidade e para o alumnado con dispensa acadñemica
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá modificación da bibliografía pois os materiais necesarios estarán dispoñibles en Moodle

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. B6
B10
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. A11
B1
Coñecer e aplicar os métodos de análise de textos narrativos e líricos. Ter capacidade para avaliar críticamente un texto lírico e/ou narrativo. Saber facer relacións interdisciplinares. Coñecer a producción poética y narrativa na lingua española. Adquirir capacidade autónoma de criticar textos literarios e valoralos críticamente. Coñecer as propostas literarias do idioma castelán na pensínsula e en hiapanoamérica. A1
A2
A15
B5
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. A15
B1
B10
A asignatura propón unha revisión do pensamiento cultural no século XX, partindo do seu fundamento filosófico. Ensinaráse a valorar o pensamiento e o exercicio vanguardista en conxunto, así como a interdisciplinaridade as suas posibilidades como ferramenta dune coñecemento global do fenómeno vangardista. Ensinaráse a valorar a universalidade da arte e do pensamento. A2
A5
A15
B7
O alumno debe saber interpretar modelos culturais e saber as razóns polas que se desenvolven ou fracasan. A7
A11
A15

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución 1.1. Programación do curso
1.2. Bibliografía para unha introdución ás técnicas de comentario de texto literario.
1.3. Introducción á Historia das ideas literarias.
1.4. Introdución á metodoloxía de traballo ao longo do curso
2. Prosa 2.1. Metodoloxías para a análise dos textos narrativos.
2.2. Estudo dunha selección de textos narrativos escritos en castelá.
3. Poesía 3.1. Metodoloxía para a análise de textos poéticos
3.2. Estudo dunha selección de textos poéticos escritos en castelá.
4. Teatro 4.1. Metodoloxías para a análise de textos teatrais.
4.2. Estudo dunha selección de textos teatrais escritos en castelá.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A1 A2 A5 A7 A11 A15 2 22.5 24.5
Discusión dirixida A1 A2 A5 A11 B6 B7 6 12 18
Sesión maxistral A7 B10 6 12 18
Actividades iniciais B7 B10 1 0 1
Obradoiro A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 16 32 48
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas.
Discusión dirixida Partindo dun asunto ou idea paraa reflexión proposta polo profesor, os alunos irán elaborando o seu propio discurso crítico utilizando as ferramentas que lles foron proporcionadas. Deberán defender a sua postura como a adecuada, deberán propor argumentos que a sustenten de xeito científico.
Sesión maxistral A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-estética dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas.
Actividades iniciais Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado.
Obradoiro O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas,agás da reflexión estética e a contextualización socio-histórica.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Proba mixta
Discusión dirixida
Descrición
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso en cada unha das metodoloxías, e obrigado ter en conta a diversidade e dispor dun tempo axeitado para poder atendela, tarefa que comprende a explicación detallada do que se persegue e a metodoloxía específica que se consideraría máis axeitada para conseguilo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A2 A5 A7 A11 A15 B1 B5 Realización de exercicios de observación, contextualización e explicación dunha selección de textos literarios hispanos, atendendo aos diferentes xéneros. Estes exercicios terán un carácter esencialmente práctico e se farán de xeito, individual, colectivo, preferentemente na aula. 70
Proba mixta A1 A2 A5 A7 A11 A15 Realización dun comentario de texto literario relacionado cos contidos estudados na aula 30
 
Observacións avaliación

Para aprobar a materia, os alumnos deben conseguir unha media de cinco (5) entre as dúas metodoloxías avaliables: proba mixta e obradoiro.

Na Segunda oportunidade, conservarase a cualificación positiva, se a houber, e o alumnado repetirá o exercicio da proba mixta.

Os alumnos con dispensa académica deberán informar da súa condición ao profesor ao comezo do curso e deberán presentar un traballo individual, seguindo as indicacións da profesora, alén de presentarse á proba mixta.

Cualificarase con Non presentado o alumnado que non se presente á Proba Mixta.


Fontes de información
Bibliografía básica Cristina Fernández Cubas (2015). La habitación de Nona.
Valle Inclán (2017). Luces de bohemia.
Clara Janés (2015). Movimientos insomnes (antología).

Bibliografía complementaria Rainer Warning (ed.) ([1975] 1989). Estética de la recepción. Madrid: Visor
Tzvetan Todorov ([1957] 2012). Teoría de la literatura de los formalistas rusos, trad A. M. Nethol. Madrid: Biblioteca Nueva
Enric Sullà Álvarez (ed.; trad) (1996). Teoría de la novela: antología de textos del siglo XX. Barcelona: Crítica
Antonio Garrido Domínguez (ed.; trad. ) (1997). Teorías de la ficción literaria. Madrid: Arco Libros


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías