Identifying Data 2019/20
Subject (*) Romance Literature Code 613G02049
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Vallin Blanco, Gema
E-mail
g.vallin@udc.es
Lecturers
Vallin Blanco, Gema
E-mail
g.vallin@udc.es
Web
General description Estudo dos xéneros e dos autores máis importantes e influxentes do periodo clásico da literatura medieval románica (XII-XIII).

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A17 Ter un coñecemento avanzado da literatura galega.
A18 Ter un coñecemento avanzado da literatura portuguesa.
A23 Coñecer a situación sociolingüística da lingua galega.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber distinguir as características estilísticas e retóricas dos diferentes xéneros da literatura medieval románica. A1
A2
A9
A11
A14
A15
A17
A18
A23
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
C2
Saber facer comentarios literarios de textos medievais a partir dos coñecimentos adquiridos nas clases teóricas e prácticas. A1
A2
A9
A11
A14
A15
A17
A18
A23
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. A poesía épica na Europa medieval. 1.1. As orixes da épica e das "chansons de geste" francesas.
1.2. A épica en Provenza.
1.3. A épica na Península Ibérica.
2. A lírica. 2.1. Os trobadores.
2.2. A canción de muller e o problema das oríxenes da lírica.
2.3. Da cansó ao gran canto cortés: os troveros.
2.4. A lírica gallego-portuguesa.
2.5. A tradición castelana.
3. A novela: o "roman" na Idade Media: os primeiros textos. 3.1. Descrición tipolóxica.
3.2. Os albores do xénero: o "Alexandre", o "Apollonius de Tyr", o "Roman de Brut".
3.3. A tríada clásica: "Thèbes", "Eneas", "Troie".
3.4. "Floire et Blancheflor" e o nacimento do "roman" idílico.
4. Os anos dourados do "roman". 4. 1. A lenda de Tristán: Thomas e Béroul.
4.2. Chrétien de Troyes e a novela artúrica.
5. O conto medieval. 5.1. A "narratio brevis" na Idade Media.
5.2 O conto haxiográfico.
5.3. A narrativa breve en Provenza.
5.4. O "lai" e o "fabliau".
5.5. O conto na Península Ibérica.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A1 A2 A9 A11 A14 A15 A17 A18 A23 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C7 C8 7 10.5 17.5
Supervised projects A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 0 20 20
Mixed objective/subjective test A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 2 28 30
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 14 0 14
Document analysis A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 6 9 15
Workbook A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 0 14 14
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Sesión práctica entre os alumnos e a profesora dedicada ao aprendixaxe interactivo de algúns aspectos de determinados temas da asignatura.
Supervised projects Realización de un traballo guiado pola profesora sobre unha das secciones do programa da materia.
Mixed objective/subjective test Proba de carácter teórico-práctico que evaluará os coñecimentos e destrexas adquiridos e que terá lugar ao final do curso.
Guest lecture / keynote speech Explicación por parte da profesora dos contídos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte dos alumnos.
Document analysis Estudo de textos literarios para o mellor coñecimento e dominio da materia do programa e para adquirir de forma máis eficaz as destrexas asociadas ao mesmo.
Workbook Lectura dos textos literarios fundamentaies e de estudos relacionados con eles para adquirir os coñecimentos necesarios para o estudo da asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Supervised projects
Document analysis
Description
Todas as metodoloxías descritas terán un seguimiento da profesora, dentro e fora da aula, según un calendario que será indicadp no comezo do curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 Valorarase a asistencia ás titorías correspondentes, a corrección no contido e na expresión, de modo que se deducirá puntuación por faltas de ortografía e, en xeral, por unha expresión deficiente. Os alumnos Erasmus serán obxecto dunha consideración diferenciada en canto ás faltas de expresión, aínda que é esixible un mínimo de corrección lingüística. 50
Mixed objective/subjective test A1 A2 A11 A14 A17 A18 A23 B1 B7 B8 B9 C2 Realización de unha proba escrita sobre o contído da materia. 50
 
Assessment comments

O sistema de evaluación será obxeto de adaptación para os alumnos
con dispensa académica. En virtude da diversidade de situacións
posibles, no seu momento, de darse o caso, se indicará o sentido desta adaptación, de modo que aquelas sesións, probas, etc. nas que
non podan participar sexan compensadas con outras.

Si o alumno
realiza o 50% das actividades propostas, aínda que non se presente ao
exame, será avaliado (a súa cualificación non será entón NP). Na segunda
oportunidade, o alumno deberá completar as actividades que se
solicitan. De no ser posible facer algunha delas, substituirase por
outra. Nesta oportunidade a entrega do traballo farase o día do exame oficial.

O traballo tutelado entregarase o día do exame, sempre unha copia en papel e non vía internet.


Sources of information
Basic Carmona, F. (1988). El román lírico medieval. Barcelona: PPU
Meneghetti, M. L. (1988). Il romanzo. Boloña: Il Mulino
Girolamo, Costanzo di (1994). La letteratura romanza medievale. Boloña: Il Mulino
Formisano, L. (1990). La lirica. Boloña: Il Mulino
Dronke, P. (1978). La lírica en la Edad Media. Barcelona: Seix-Barral
Meneghetti, M. L. (1997). Le origini. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Frenck, M. (1986). Lírica española de tipo popular. Madrid: Cátedra
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona: Planeta
Bertolucci, V., Alvar, C., Asperti, S. (1999). L´area iberica. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Limentani, A., Infurna, M. (1986). L´epica. Boloña: Il Mulino

Tamén se entregará ao alumno unha bibliografía específica para cada un dos temas do programa e outra para a realización do traballo que ten que presentar para ser avaliado.

Complementary Canettieri, P. (1993). Il gioco delle forme nella lirica dei trovatori. Roma:Bagatto
Bec, O. (1978). La lyrique française au Moyen Age. 2 vols.. Paris: Picard
Bloch, M. (1939). La société féodale. Paris: Albin Michel
Baumgartner, E. (1994). Le récit médiéval. XII-XIII siècles. Orleans: Paradigme
Limentani, A. (1977). L´eccezione narrativa. La Provenza e l´arte del racconto. Torino: Einaudi
Meyer, P. (1867). Recherches sur l´Epopée francaiçe. Paris: CFMA
Jackson, Guida M. (1994). Traditional Epics. A literary companion. Oxford: Oxford University Press


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Romance Languages/613G02034

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Idioma Moderno: Italiano/613G02050

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.