Identifying Data 2019/20
Subject (*) Idioma Moderno: Italiano Code 613G02050
Study programme
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Italian
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Tucci , Emiliana
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
Lecturers
Tucci , Emiliana
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
Web
General description Formación básica na descrición da lingua italiana. Teoría e práctica do italiano.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A19 Coñecer a historia e a cultura das comunidades galegofalantes.
A20 Coñecer a historia e a cultura das comunidades lusófonas.
A21 Dominar a gramática da lingua galega.
A22 Dominar a gramática da lingua portuguesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o léxico básico da lingua italiano nos ámbitos oral e escrito, necesario para acadar un nivel lingüístico elemental. A1
A5
A11
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
C7
Saber comprender os puntos esenciais dun discurso oral cando se utiliza unha linguaxe clara e estándar. A1
A2
A5
A10
A11
A15
A19
A20
A21
A22
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C3
C4
C5
C6
C7
C8
Coñecer as estruturas básicas da lingua italiana nos ámbitos oral e escrito necesarias para acadar un nivel lingüístico elemental. A1
A2
A5
A10
A14
A15
A19
A21
A22
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
Saber comprender textos escritos de nivel elemental redactados nunha linguaxe estándar. A1
A2
A5
A10
A11
A15
A19
A20
A21
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C3
C6
C7
C8
Saber producir textos escritos breves de nivel elemental nunha linguaxe estándar. A1
A2
A3
A5
A10
A11
A19
A20
B1
B2
B6
B7
C3
C8
Coñecer a pronunciación correcta da lingua italiana. A5
A15
B5
C2
Saber facer fronte ás necesidades de comunicación cotiás que implicaría a estancia nunha zona de fala italiana. A5
A15
B3
B8
C4
C6
Saber producir discursos orais breves sobre temas cotiáns ou de interese persoal e académico. A1
A3
A10
A11
A19
B1
B2
B3
B4
B5
B6
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. O alfabeto. As sílabas. 1.1. Relacións fonemas-grafemas.
1.2. O acento e a entoación.
1.3. A división silábica.
2. O nome: o xénero. 2.1. Tipos de nomes canto ao xénero.
2.2. Formación do feminino.
3. O nome: o número. 3.1. Tipos de nomes canto ao número.
3.2. Formación do plural.
4. Os artigos. 4.1. O artigo determinado.
4.2. O artigo indeterminado.
5. Presente dos verbos 'essere' e 'avere'. 5.1. Paradigmas.
6. Presente de indicativo dos verbos regulares. 6.1. Desinencias e principais verbos regulares.
7. Presente de indicativo dos verbos irregulares, reflexivos e recíprocos. 7.1. 'Andare', 'fare', 'dare', 'dire', 'stare', 'volere', 'alzarsi', 'arrabbiarsi', entre outros.
8. Os pronomes persoais. 8.1. Formas tónicas.
8.2. Formas átonas.
9. Os demostrativos e os adxectivos. 9.1. Proximidade.
9.2. Afastamento.
9.3. Adxectivos de I e II grupo.
10. Os numerais. 10.1. Cardinais: do 1 ao 20, decenas, centenas, millares.
10.2. Ordinais: do primeiro ao décimo.
11. Os posesivos. 11.1. Formas de 1ª, 2ª e 3ª persoa.
12. Preposicións e contraccións. 12.1. 'A', 'di', 'in', 'da', 'con', 'senza', 'per', 'su', 'sotto', 'tra', 'fra'.
13. Os conectores. 13.1. Estudo e uso dos principais conectores.
14. Stare+gerundio; stare per+infinitivo. 14.1 Uso de stare+gerundio e stare per+infinitivo.
15. O futuro de indicativo. 15.1. Desinencias e principais verbos.
16. Estruturas lingüísticas. 16.1. Fórmulas de saúdo e presentación.
16.2. Pedir información e indicar unha dirección.
16.3. Facer unha descrición.
17. Esferas de léxico. 17.1. Familia e vivenda.
17.2. Hora, data, días da semana, meses, estacións.
17.3. Cores.
17.4. Nomes de países e xentilicios.
18. Cultura italiana. 18.1. Xeografia e cultura das rexións italianas.
18.2. Textos básicos da literatura italiana.
18.3. La música.
18.4. Arte italiana
19. Introdución á metalinguaxe das redes sociais. 19.1. O léxico e a metalinguaxe de Facebook, Instagram, WhatsApp, etc.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A5 A11 A14 B5 B7 B9 B10 C4 C5 C7 14 21 35
Directed discussion A1 A5 A10 A14 A15 A19 B5 B8 C2 C6 C8 5 15 20
Workbook A2 A3 A10 6 6 12
ICT practicals A20 A21 A22 B3 B4 4 8 12
Oral presentation A11 A15 0.5 4 4.5
Mixed objective/subjective test B1 B2 B6 C3 4 32 36
Speaking test A1 A10 B5 B7 1 3 4
Introductory activities A1 B1 10 14.5 24.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas e prácticas impartidas polo profesor sobre os contidos do materia.
Directed discussion Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, segundo pautas previamente marcadas por este.
Workbook Realización de lecturas fóra e dentro da aula.
ICT practicals Prácticas a través de TIC para o coñecemento e manexo de recursos, bibliografía e programas relacionados coa materia.
Oral presentation Exposición breve na aula dun tema proposto polo profesor.
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba con preguntas de tipo diverso que permita avaliar os coñecementos e competencias adquiridos polo alumnado.
Speaking test Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumnado nos coñecementos e competencias da lingua falada.
Introductory activities Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exercicios na casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Introductory activities
Speaking test
Directed discussion
Workbook
Description
A atención personalizada pode variar en función do tipo de metodoloxía empregada: no caso da aprendizaxe colaborativa, da discusión e da exposición oral dirixida realizarase no marco da aula, de xeito que o tempo de atención se dividirá entre todos os alumnos, mentres que nas probas orais será individual. Tamén se programarán sesións de titoría individualizada ao longo do curso.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A11 A15 Avaliarase tanto a elaboración da presentación, coma o grao de corrección lingüistica acadado a nivel oral e a capacidade para interesar e facer participar ao resto dos compañeiros. 20
Introductory activities A1 B1 Considéranse actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercicios en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. 20
Speaking test A1 A10 B5 B7 Avaliaranse os coñecementos e competencias relativos ao nivel falado da lingua. 20
Mixed objective/subjective test B1 B2 B6 C3 Proba escrita con preguntas de diverso tipo para avaliar os coñecementos e as distintas competencias acadadas. 35
Guest lecture / keynote speech A3 A5 A11 A14 B5 B7 B9 B10 C4 C5 C7 Valorarase a asistencia ás aulas e a participación activa, segundo a seguinte escala: número de faltas inferior ao 5%, 100% da cualificación; faltas entre o 5 e o 10%, 50% da cualificación; máis do 10% de faltas, 0 puntos. A nota resultante nos dous primeiros casos poderá ser obxecto de matización (ata un 20% á baixa) se a participación do alumno non foi axeitada. 5
 
Assessment comments

Criterios de avaliación: na primeira oportunidade, o alumno ten
que cumprir as seguintes condicións: Aprobar o conxunto da Proba mixta e da
Proba oral. Facer polo menos a mitade das actividades propostas na
avaliación. Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de prazo.
Considerarase como Non Presentado aquel alumno que non se presente ás Probas
mixta e oral. Os exercicios terán que entregarse o último día de clase. A
exposición oral realizarase nas últimas horas da clase do venres (poden ser dúas
o máis semanas, según a cantidade de alumnos. Neste caso realizarase a proba
en orden alfabético). Estas datas poden variar. Faranse oficiais nas clases.

Na segunda oportunidade se o alumno aprobou o conxunto das
probas mixta e oral so terá que completar as actividades restantes. Os
exercicios poderán entregarse até o día do examen. Non se aceptarán
exercicios fora deste prazo. A exposición oral se realizará o mesmo día do
examen. Se o alumno non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que
repetilas na sesión de xullo. No caso de non ter feitas o suspensas as demáis
actividades tamén terá que repetilas. Ao comezo do curso darase un calendario
de entrega dos traballos e as diferentes actividades da avaliación.

Os alumnos con dispensa académica de asistencia e a tempo
parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre
como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o
curso.Terán que examinarse nas datas oficiais como o resto dos alumnos e
entregar ou realizar o resto das actividades nunha data a convir coa
profesora.

No caso de ter alumnos na convocatoria de decembro, o alumnado
terá que superar as mesmas probas da convocatoria de xaneiro coa mesma
porcentaxe.


Sources of information
Basic Cittadini, Roberto y Marzia Trotta (2006). Benvenuto! L´italiano per il lavoro e la vita quotidiana . Milano, Hoepli
Carrera Díaz, Manuel (1994-1997). Curso de lengua italiana. Barcelona, Ariel
Guastalla, Carlo y Ciro Massimo Naddeo (2010). Domani. Corso di lingua e cultura italiana. Firenze, Alma Edizioni
Sañé, Secundi (2009). Il Dizionario spagnolo-italiano. El diccionario italiano español. Bologna, Zanichelli, Vox
Arbia, María Teresa (2006). Italiano: gramática esencial. Barcelona, Difusión
Bertoni, Silvia y Susanna Nocchi (2004). Le parole italiane. Esercizi e giochi per imparare il lessico. Firenze, Alma Edizioni
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Hueber, Alma Edizioni

Complementary (1994). Come parlano gli italiani. Firenze, La Nuova Italia.
(1997). Dizionario italiano Sabatini Coletti. Firenze, Giunti
Luigi, Pavia (1927). Gramática sucinta de la lengua italiana con ejercicios de versión y trozos de lectura. Heidelberg, Julio Groos
(1993). Italiano Junior. Dizionario della lingua italiana. Milano, Loescher
Zingarelli, Nicola (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. Bologna, Zanichelli
Diaco, Mimma (2005). Verbos conjugados: italiano. Barcelona, Difusión
(2006). Vocabulario básico del italiano: más de 4000 palabras y expresiones organizadas por temas. Barcelona, Larousse


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Modern Language: Italian/613G01050

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.