Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Literaturas Románicas Código 613G02049
Titulación
Grao en Galego e Portugués: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Española e Latina
Coordinación
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
g.vallin@udc.es
Profesorado
Vallin Blanco, Gema
Correo electrónico
g.vallin@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo dos xéneros e dos autores máis importantes e influxentes do periodo clásico da literatura medieval románica.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber distinguir as características estilísticas e retóricas dos diferentes xéneros da literatura medieval románica. A1
A2
A11
A14
A17
A18
A23
B1
Saber facer comentarios literarios de textos medievais a partir dos coñecimentos adquiridos nas clases teóricas e prácticas. A1
A2
B1
B7
B8
B9
C2

Contidos
Temas Subtemas
1. A poesía épica na Europa medieval. 1.1. As oríxenes da épica e das "chansons de geste" francesas.
1.2. A épica en Provenza.
1.3. A épica na Península Ibérica.
2. A lírica. 2.1. Os trobadores.
2.2. A canción de muller e o problema das oríxenes da lírica.
2.3. Da cansó ao gran canto cortés: os troveros.
2.4. A lírica gallego-portuguesa.
2.5. A tradición castelana.
3. A novela: o "roman" na Idade Media: os primeiros textos. 3.1. Descrición tipolóxica.
3.2. Os albores do xénero: o "Alexandre", o "Apollonius de Tyr", o "Roman de Brut".
3.3. A tríada clásica: "Thèbes", "Eneas", "Troie".
3.4. "Floire et Blancheflor" e o nacimento do "roman" idílico.
4. Os anos dourados do "roman". 4. 1. A lenda de Tristán: Thomas e Béroul.
4.2. Chrétien de Troyes e a novela artúrica.
5. O conto medieval. 5.1. A "narratio brevis" na Idade Media.
5.2 O conto haxiográfico.
5.3. A narrativa breve en Provenza.
5.4. O "lai" e o "fabliau".
5.5. O conto na Península Ibérica.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 7 10.5 17.5
Traballos tutelados A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 B9 0 20 20
Proba mixta A1 A2 A11 A14 A23 B7 B8 B9 2 28 30
Sesión maxistral A11 A14 14 0 14
Análise de fontes documentais A1 A2 A14 B7 B8 6 9 15
Lecturas A11 A14 B8 B9 0 14 14
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Sesión práctica entre os alumnos e a profesora dedicada ao aprendixaxe interactivo de algúns aspectos de determinados temas da asignatura.
Traballos tutelados Realización de un traballo guiado pola profesora sobre unha das secciones do programa da materia.
Proba mixta Proba de carácter teórico-práctico que evaluará os coñecimentos e destrexas adquiridos e que terá lugar ao final do curso.
Sesión maxistral Explicación por parte da profesora dos contídos do programa, que inclúe a formulación de preguntas por parte dos alumnos.
Análise de fontes documentais Estudo de textos literarios para o mellor coñecimento e dominio da materia do programa e para adquirir de forma máis eficaz as destrexas asociadas ao mesmo.
Lecturas Lectura dos textos literarios fundamentaies e de estudos relacionados con eles para adquirir os coñecimentos necesarios para o estudo da asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Traballos tutelados
Análise de fontes documentais
Descrición
Todas as metodoloxías descritas terán un seguimiento da profesora, dentro e fora da aula, según un calendario que será indicadp no comezo do curso.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A11 A14 B1 B7 B8 B9 Valorarase a asistencia ás titorías correspondentes, a corrección no contido e na expresión, de modo que se deducirá puntuación por faltas de ortografía e, en xeral, por unha expresión deficiente. Os alumnos Erasmus serán obxecto dunha consideración diferenciada en canto ás faltas de expresión, aínda que é esixible un mínimo de corrección lingüística. 40
Proba mixta A1 A2 A11 A14 A23 B7 B8 B9 Realización de unha proba escrita sobre o contído da materia. 60
 
Observacións avaliación

O sistema de evaluación será obxeto de adaptación para os alumnos
con dispensa académica. En virtude da diversidade de situacións
posibles, no seu momento, de darse o caso, se indicará o sentido desta adaptación, de modo que aquelas sesións, probas, etc. nas que
non podan participar sexan compensadas con outras.

Si o alumno
realiza o 50% das actividades propostas, aunque non se presente ao
examen, será evaluado (su calificación non será entón NP). Na segunda
oportunidade, o alumno deberá completar as actividades que se
solicitan. De no ser posible facer alguña dellas, se substituirá por
outra.


Fontes de información
Bibliografía básica Meneghetti, M. L. (1988). Il romanzo. Boloña: Il Mulino
Girolamo, Costanzo di (1994). La letteratura romanza medievale. Boloña: Il Mulino
Formisano, L. (1990). La lirica. Boloña: Il Mulino
Meneghetti, M. L. (1997). Le origini. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Riquer, M. de (1975). Los trovadores. Historia literaria y textos. Barcelona: Planeta
Bertolucci, V., Alvar, C., Asperti, S. (1999). L´area iberica. Storia delle letterature medievali romanze. Roma: Laterza
Limentani, A., Infurna, M. (1986). L´epica. Boloña: Il Mulino

Bibliografía complementaria Canettieri, P. (1993). Il gioco delle forme nella lirica dei trovatori. Roma:Bagatto
Baumgartner, E. (1994). Le récit médiéval. XII-XIII siècles. Orleans: Paradigme
Meyer, P. (1867). Recherches sur l´Epopée francaiçe. Paris: CFMA

Se entregará ao alumno unha bibliografía específica para cada un dos temas do programa.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
As Linguas Románicas/613G02034

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Idioma Moderno: Italiano/613G02050

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías