Identifying Data 2023/24
Subject (*) Lingua e Cultura Clásica Code 613G03006
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Gonzalez Muñoz, Luis Fernando
E-mail
fernando.gonzalez.munoz@udc.es
Lecturers
Gonzalez Muñoz, Luis Fernando
Santos Paz, Jose Carlos
E-mail
fernando.gonzalez.munoz@udc.es
j.c.santos@udc.es
Web
General description Estudo da lingua latina, da literatura romana e doutros aspectos da cultura da Antigüidade, con especial atención á súa influencia sobre a civilización occidental

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A13 Coñecer a lingua, a literatura e a cultura latina.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as técnicas de análise lingüística e literaria aplicables ao campo da Filoloxía Latina, así como a terminoloxía propia desta disciplina A1
Aplicar as técnicas de análise lingüística e literaria a textos literarios latinos A2
B1
Coñecer aspectos relevantes da cultura latina e da súa perviviencia na civilización occidental A13
B5
Sintetizar e valorar críticamente información especializada relativa ao campo dos estudos latinos A2
B7
Utilizar recursos bibliográficos, bases de datos e ferramentas de procura de información, adquirindo capacidade de autoformación no campo dos estudos latinos B1
B2
Relacionar os contidos específicos desta materia cos de outras áreas e disciplinas, principalmente a historia da literatura inglesa B5
Organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva B3
B6
Apreciar a diversidade B8

Contents
Topic Sub-topic
1. Aspectos de historia da lingua latina 1.1 O latín, lingua indoeuropea
1.2 Etapas da historia da lingua latina
1.3 Linguas en contacto co latín
4. O paso do latín ás linguas romances


2. Sistema fonético do latín e a súa evolución ás linguas romances 2.1 Vocalismo e acentuación
2.2 Consonantismo
2.3 Principais liñas de evolución fonética ás linguas romances
3. Sistema morfolóxico do latín e a súa evolución ás linguas romances 3.1. O sistema verbal e a súa evolución
3.2 O sistema nominal e a súa evolución
3.3 Os pronomes: do latín ás linguas romances
4. Procedementos de organización sintáctica 4.1 Funcións e usos dos casos; a súa evolución e perda
4.2 As preposicións; a súa evolución
4.3 Principais procedementos de coordinación e subordinación
5. O contexto social e cultural da literatura romana antiga 5.1. Relacións entre a literatura romana e a grega
5.2 Funcións e usos da literatura
5.3. Oa autores e o público
5.4. As etapas da historia da literatura latina antiga
6. Caracterización xeral dos xéneros poéticos non teatrais 6.1 poesía narrativa e didáctica
6.2 elexía
6.3 lírica
6.4 epigrama
6.5 bucólica
6.6 sátira
6.7 epístola poética
7. Caracterización xeral dos xéneros teatrais 7.1 Orixes e evolución do teatro en Roma
7.2. A comedia: palliata e togata
7.3. A traxedia; cothurnata e praetexta
7.4. O teatro popular: satura, fabula atellana, mimo
8. Transmisión e recepción dos textos 8.1. Transmisión manuscrita: volumes, códices, epigrafía
8.2. Transmisión impresa
8.3. Marcos da recepción literaria: lecturas públicas, espectáculos, escola, bibliotecas etc
Practicum: as Metamorfoses de Ovidio 1. Contextualización: autor e época
2 A cuestión do xénero poético
3 O contido: materia mitográfica, sentido da composición
4 A recepción das Metamorfoses na literatura e nas artes

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook B3 B6 B8 0 25 25
Objective test A13 B1 B7 5 0 5
Problem solving A1 A2 B2 30 60 90
Guest lecture / keynote speech A13 B5 B7 30 0 30
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Lectura por conta do/a estudante dun dossier de textos de carácter literario e/ou académico que lle será proporcionado polo profesor. Estes textos serán o material sobre o que se programarán actividades prácticas avaliábeis que consistirán en recensións e/ou controis de lectura de carácter individual, presentados por escrito
Objective test Proba 1 de carácter teórico-práctico, sobre cuestións de fonética, gramática e historia da lingua latina
Proba 2, sobre cuestións de literatura latina (en forma de test)
Problem solving Exercicios prácticos de análise lingüística (fonética, morfosintáctica etc) ou ben de comentario literario de textos, que se elaborarán durante as sesións interactivas. O alumnado que goce de dispensa académica traballará de xeito autónomo e presentará os exercicios a través do campus virtual
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor de contidos relativos a cada un dos temas e subtemas co apoio de documentación adicional en formato impreso ou dixital.

Personalized attention
Methodologies
Description
Todos os estudantes poderán asistir, por iniciativa propia, a titorías individuais coa finalidade de resolver dúbidas e planificar estratexias de resolución de problemas.
O profesor tamén poderá convocar a calquera estudante a titorías individuais en caso de consideralo oportuno.
Os estudantes con dispensa académica ou matrícula a tempo parial terán as mesmas condicións de avaliación que os restantes. Únicamente se recomenda para eles unha maior frecuencia de sesións de titoría individual a través de Teams.
A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A1 A2 B2 O alumnado resolverá tres exercicios prácticos de análise lingüística (fonética, morfolóxica e sintáctica) durante as sesións interactivas. Os/as estudantes con dispensa académica presentarán estes exercicios a través do campus virtual.
O valor total desta metodoloxía a efectos de avaliación será o 25% da cualificación global, á que se sumará un 10% reservado para a asistencia e participación activas nas aulas expositivas e interactivas (ponderada por medio dun control de asistencia diario).
35
Workbook B3 B6 B8 O/a estudante dará conta das lecturas obrigatorias que consten no programa, tanto as realizadas durante as sesións interactivas como as efectuadas por conta propia, mediante un control de lectura que se efectuará a final de curso. 15
Objective test A13 B1 B7 O estudante efectuará dúas probas de carácter teórico práctico a final de curso, unha sobre cuestións de lingua, e outra sobre cuestións de literatura. 50
 
Assessment comments

a) De non realizar as probas obxectivas previstas o/a estudante será cualificado como Non Presentado.

b) Para superar a materia en calquera das dúas oportunidades, o/a estudante deberá obter unha cualificación mínima de 4 na media das probas obxectivas.

c) A asistencia e participación nas aulas, tanto expositivas como interactivas, suporá un 10% da cualificación total. A tal efecto, levarase un control de asistencia diario.

d) As actividades presentadas por escrito, incluidas as probas finais, deben cumprir cos oportunos estándares de corrección lingüística, estar redactadas de maneira clara e carecer de faltas de ortografía. O non cumprimento destas condicións será tido en conta negativamente na puntuación da proba respectiva. 

e) Calquera falta de honradez académica (plaxio, á dicir: utilización de textos ou ideas de outros autores sen indicar a procedencia, copiar traballos, copiar en exames ou outras formas) penalizarase de acordo co establecido na normativa académica.

f) Os/as estudantes que non aprobasen a materia na oportunidade de xunio farán en xullo unha única proba obxectiva de carácter teórico-práctico sobre cuestións de lingua e de literatura, cuxo contido se limitará a aquelas partes que non tivesen superado previamente

g) Na oportunidade adiantada de novembro/decembro, os/as estudantes farán unha única proba obxectiva de carácter teórico-práctico sobre cuestións de lingua e de literatura.

h) Aos/ás estudantes con dispensa académica non se lles aplicará o 10% da porcentaxe da cualificación reservado para asistencia e participación. Ese 10% acumularase coa porcentaxe prevista para as probas obxectivas. 

i) A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise de adaptación de medidas encamiladas ao apoio á diversidade consonte as indicacións da Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie(ADI/), coa que se deberá contactar nos prazos establecidos por esta unidade. Pódese contar tamén co asesoramento da titora ADI da facultade (pat.filologia@udc.gal)


Sources of information
Basic Irene Vallejo (2020). El Infinito en un junco : la invención de los libros en el mundo antiguo. Madrid, Siruela
Leighton D. Reynolds - Nigel G. Wilson (1986). Copistas y filólogos. Las vías de transmisión de las literaturas griega y latina. Madrid. Gredos
Paul M. Lloyd (1987). Del latín al español. Fonología y morfología históricas de la lengua española. Madrid. Gredos
Wilfried Stroh (2013). El latín ha muerto, ¡viva el latín! Breve historia de una gran lengua. Barcelona
George Hacquard (2008). Guía de la Roma antigua. Madrid. Palas Atenea
Carmen Codoñer (ed.) (1997). Historia de la literatura latina. Madrid. Cátedra
José Molina Yévenes (1993). Iniciación a la fonética, fonología y morfología latinas. Barcelona. Univ. de Barcelona
Ovidio (2004). Metamorfoses. Santiago, Xunta de Galicia
Ovidio (2001). Metamorfosis. Madrid, Cátedra
Tomás González Rolán e Lisardo Rubio (1985). Nueva gramática latina. Madrid. Coloquio
Lisardo Rubio (1995). Nueva sintaxis latina simplificada. Madrid. Ediciones clásicas

The Classics Page

http://www.thelatinlibrary.com/classics.html

Bibliotheca Augustana

https://www.hs-augsburg.de/~harsch/augustana.html

Recursos para lThe Classics Page

a literatura clásica (USAL)

http://clasicas.usal.es/portal_recursos/index.php?option=com_content&view=category&id=12&Itemid=16

Interclassica (Univ. de Murcia)

http://interclassica.um.es/

 Analecta Malacitana (Univ. Málaga)

http://www.anmal.uma.es/anmal/recursos0.htm 

Ludus litterarius

http://www.luduslitterarius.net/

Resumos de gramática latina

http://www.aplicaciones.info/latin/lagrama.htm

 Exercicios de gramática latina

http://www.aplicaciones.info/latin/latin.htm

 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.