Identifying Data 2023/24
Subject (*) Tecnoloxías da Información e da Comunicación Code 613G03007
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
Lecturers
Figueroa Triana, Jorge
Goyanes González, Elena
Ramos García, Lucia
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Romero Velo, Hilda
Saavedra Places, María de los Angeles
E-mail
jorge.figueroa@udc.es
elena.goyanes.gonzalez@udc.es
l.ramos@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
h.rvelo@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web
General description Esta materia pretende dar a coñecer aos/ás estudantes as posibilidades que ofrecen as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no eido dos estudos lingüísticos e literarios; así como axudarlles a desenvolver un conxunto elemental de competencias - de carácter eminentemente práctico - como base para o uso de todo tipo de ferramentas TIC.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario A1
B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas B2
B3
B4
B9
C3
C7
C8
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia B2
B4
C3
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información A1
A15
B1
C3
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios A1
B1
B2
B3
B4
B9
C3
C6
C8
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos B2
B4
C3
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas B2
B3
B4
B5
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. Introdución aos conceptos básicos de informática 1.1 Conceptos básicos de Computadores, Hardware, Software, Redes, Internet.
1.2 Aplicacións das TIC aos estudos lingüísticos e literarios
2. Multimedia. Imaxe, video, son. Produción e distribución. 2.1 Representación de imaxe, vídeo e son
2.2 Xeración de contidos multimedia
2.3 RSS.
3. Ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario 3.1 Introdución aos Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD)
3.2 Bases de datos documentais. Linguaxes de consulta sobre BDs documentais
4. Bibliotecas Dixitais e Recuperación de Información 4.1 Bases de datos Documentais.
4.2 Catálogos informatizados e Bibliotecas Dixitais.
4.3 Tipoloxías de Bibliotecas Dixitais.
4.4 Recuperación de Información: Precisión e Recuperación.
5. Didáctica 5.1 Aplicacións didácticas. Estándares e-learning
5.2 Exercicios interactivos. Autoaprendizaxe.
6. Ferramentas para o tratamento e busca de información na sociedade do coñecemento 6.1 Linguaxes e estándares: HTML, XML
6.2 Ferramentas de tratamento e busca de información
7. Ferramentas básicas de produción, xestión e exposición de contidos 7.1 Procesadores de texto
7.2 Aplicacións de presentación

8. Ferramentas de traballo colaborativo 8.1 Web 2.0
8.2 Blogs e wikis
8.3 Ofimática en web

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B5 C3 30 30 60
ICT practicals A1 B1 B2 B3 B4 B9 C3 C6 C8 28 56 84
Introductory activities A15 B5 B9 C6 1 0 1
Mixed objective/subjective test B2 B3 B5 C3 C6 C7 C8 2 0 2
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición, por parte dos docentes, de contidos nunha aula convencional, incluíndo demostracións do uso de ferramentas TIC.
ICT practicals Realización de actividades na aula informatizada, para a adquisición de competencias no uso de diferentes ferramentas TIC.
Introductory activities Introdución ao manexo de ferramentas básicas necesarias durante o curso.
Mixed objective/subjective test Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
A atención persoalizada fora do horario de clase realizarase de xeito presencial no horario de titorías do profesorado.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A1 B1 B2 B3 B4 B9 C3 C6 C8 Actividades a desenvolver na aula informatizada. Prácticas curtas a realizar en unha ou dúas sesións e prácticas de maior complexidade a desenvolver ao longo de varias semanas. As prácticas realizadas serán utilizadas para valorar a participación dos/das estudantes. 45
Mixed objective/subjective test B2 B3 B5 C3 C6 C7 C8 Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos 50
Guest lecture / keynote speech B1 B2 B5 C3 A participación nas aulas maxistrais e a entrega de exercicios curtos propostos de unha clase para a seguinte 5
 
Assessment comments
<p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1"><b>PRIMEIRA
OPORTUNIDADE</b></font></font></font></p><p align="justify">
<font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
primeira oportunidade será avaliada do seguinte xeito:</font></font></font></p><ul>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">O
    50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita
    teórica sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo
    do curso. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta
    proba escrita para superar a materia. </font></font></font>
    </p>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">O
    45% da nota global da materia corresponderá coas prácticas
    desenvolvidas ao longo do curso empregando os recursos da aula
    informática. Cada práctica curta terá unha cualificación máxima
    de 3 puntos e cada práctica longa terá unha cualificación máxima
    de 7 puntos.</font></font></font></p>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Finalmente
    outro 5% da nota corresponderá á participación nas aulas de
    teoría e a resolución e entrega dos exercicios curtos que se
    propoñan na mesma nos diferentes temas.</font></font></font></p>
  • <p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
    entrega das prácticas non é obrigatoria. Unha vez aprobada a proba
    escrita, a cualificación das prácticas entregadas correctamente
    sumarase á nota final. </font></font></font>
    </p>
  • </ul><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS:</font></font></font></p><ul>
  • <p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Terá
    cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice
    a proba escrita teórica.</font></font></font></p>
  • </ul><style type="text/css">td p { orphans: 0; widows: 0; background: transparent }p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }a:link { color: #000080; so-language: zxx; text-decoration: underline }</style><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1"><b>SEGUNDA
    OPORTUNIDADE</b></font></font></font></p><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Poderán
    presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles/as estudantes
    que non superen a materia na primeira oportunidade</font></font></font></p><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A
    segunda oportunidade constará de dúas partes:</font></font></font></p><ul>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Proba
    escrita teórica (55% da nota final), para recuperar a nota da proba
    teórica da primeira oportunidade. Será precisa unha NOTA MÍNIMA
    de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.</font></font></font></p>
  • <p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Actividades
    prácticas (45% da nota final) para recuperar a nota das actividades
    prácticas na aula informática. Estas actividades poderán ser, a
    criterio do equipo docente, as mesmas da primeira oportunidade ou
    outras de similar dificultade. O enunciado das actividades será
    publicado no Moodle da UDC logo de publicarse as cualificacións
    definitivas da primeira oportunidade.</font></font></font></p>
  • </ul><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS:</font></font></font></p><ul>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Cada
    estudante poderá escoller se opta a recuperar todas ou parte das
    prácticas. </font></font></font>
    </p>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Se
    un/unha estudante decide non realizar a recuperación da parte
    práctica, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa
    parte. </font></font></font>
    </p>
  • <p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Os/as
    estudantes con nota inferior a 5 na proba escrita teórica na
    primeira oportunidade deberán recuperar esa parte na segunda
    oportunidade para aprobar a materia. </font></font></font>
    </p>
  • <p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Aqueles
    alumnos/as que se presentan ao exame extraordinario (ou adiantado)
    de decembro, deberán contactar co profesorado para que se
    establezan as prácticas a entregar para superar a materia. </font></font></font>
    </p>
  • </ul><style type="text/css">td p { orphans: 0; widows: 0; background: transparent }p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; background: transparent }a:link { color: #000080; so-language: zxx; text-decoration: underline }</style><p><b>DISPENSA ACADÉMICA</b></p><p align="justify">
    <font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">Aqueles/as
    estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que
    lles exima da asistencia ás clases poderán entregar as prácticas realizadas durante o curso empregando o material dispoñible en vídeo con explicacións dos enunciados publicados no Moodle da materia. Tanto en primeira como en segunda oportunidade, o 55% da nota global corresponderase coa proba escrita teórica e o 45% coas actividades prácticas. <br /></font></font></font></p><p align="justify">
    <strong><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">OBSERVACIÓNS
    Á AVALIACIÓN</font></font></font></strong></p><p align="justify"><font color="#000000"><font face="Verdana"><font size="1">A&nbsp;materia
    poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
    medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual,
    auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde
    mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos dispoñibles
    na UDC/no Centro:&nbsp;nos prazos oficiais estipulados de maneira
    previa a cada cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á
    Diversidade (<a href="https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/">https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/</a>);
    no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no
    seguinte enderezo electrónico:&nbsp;<a href="mailto:pat.filoloxia@udc.gal">pat.filoloxia@udc.gal</a>)," para que o profesorado da materia poida adaptar os seus contidos e avaliación axeitadamente.&nbsp;</font></font></font></p>

    Sources of information
    Basic

    Complementary


    Recommendations
    Subjects that it is recommended to have taken before

    Subjects that are recommended to be taken simultaneously

    Subjects that continue the syllabus

    Other comments


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.