Identifying Data 2023/24
Subject (*) Lingua Española 2 Code 613G03013
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Martín Molares, Mónica
E-mail
monica.martin.molares@udc.es
Lecturers
Martín Molares, Mónica
Perez Pascual, Jose Ignacio
E-mail
monica.martin.molares@udc.es
jose.ignacio.perez.pascual@udc.es
Web
General description Estudo normativo da lingua española. Introdución ao problema da corrección idiomática. Aplicación á lingua española a teor do establecido pola RAE.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e aprender a manexar diversos recursos para resolver dúbidas sobre a norma do español. A5
A11
A14
B1
B2
B3
B5
B6
B7
B8
B10
C6
Obter un coñecemento detallado sobre a corrección idiomática e os principais aspectos normativos da lingua española. A5
A10
A11
A14
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
C6
Saber localizar en textos reais errores idiomáticos e corrixilos razoadamente. A5
A10
A11
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C6

Contents
Topic Sub-topic
1. A corrección idiomática. A lingua estándar. A gramática normativa 1.1. A lingua estándar ou lingua exemplar
1.2. A norma do español
2. Ortografía e ortoloxía do español 2.1. Ortografía
2.2. Ortoloxía
3. Aspectos léxico-semánticos 3.1. Uso do léxico
3.2. Préstamos e estranxeirismos
4. Cuestións normativas e clases de palabras 4.1. Substantivo e adxectivo
4.2. Determinantes e numerais
4.3. Verbo
4.4. Pronome
4.5. Preposición
4.6. Conxunción
4.7. Adverbio
5. Cuestións normativas na construción sintáctica 5.1. Concordancia ad sensum
5.2. Anacoluto
5.3. Outros

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A10 A11 A14 A15 B5 B6 B7 B8 B10 C6 30 6 36
Workbook A11 A14 A15 B5 B6 B7 B8 C6 0 15 15
Workshop A5 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C6 20 15 35
Supervised projects A5 A10 A11 A14 A15 B10 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C6 8 20 28
Mixed objective/subjective test A5 A10 A11 A14 A15 B4 B5 B7 2 25 27
Document analysis A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C6 0 7 7
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición teórico-práctica, por parte do profesorado, dos contidos da materia.
Workbook Lectura de artigos puntuais sobre aspectos concretos do temario.
Workshop Realización de prácticas nas que se inclúen procuras de solución a determinados problemas, probas de discriminación, probas de completar, corrección de textos, aplicación de normas, análise crítica de determinadas lecturas, traballo en grupo.
Supervised projects Traballo en grupo no que se aplicarán os coñecementos adquiridos á detección de erros e corrección de textos de forma xustificada. A preparación do traballo farase baixo a tutela do profesorado.
Mixed objective/subjective test Exame final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado.
Document analysis O alumnado realizará actividades para a súa familiarización coas fontes documentais esenciais da materia, a fin de facilitar o seu desempeño e autonomía no proceso de ensino-aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Supervised projects
Description
Para todas as probas avaliábeis, o profesorado estará disponíbel en horario de titorías para resolver as dúbidas que poidan xurdir. No caso concreto dos traballos tutelados, ademais, para ter un seguimento do proceso de elaboración, dedicaranse unhas horas de traballo na aula a que os grupos expoñan as dificultades coas que se van atopando e daránselles as indicacións oportunas para superalas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Workshop A5 A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C6 Ao longo do cuadrimestre, realizaranse diversas actividades escritas no marco da aula (exercicios, comentarios...). O profesorado seleccionará até un máximo de catro para a súa entrega e avaliación a través do Campus Virtual. 25
Supervised projects A5 A10 A11 A14 A15 B10 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C6 Traballo en grupo (dous ou tres estudantes) no que se poñerán en práctica os coñecementos e competencias adquiridos. Este traballo contará coa supervisión do profesorado e un seguimento específico no marco das aulas. 25
Mixed objective/subjective test A5 A10 A11 A14 A15 B4 B5 B7 Examen final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. 50
 
Assessment comments

1. En todas as actividades escritas (exame, traballos,
exercicios, comentarios...), será valorado o uso correcto e axeitado da
lingua española, especialmente para fins académicos. Penalizaranse as
faltas de ortografía, as de puntuación e a redacción deficiente.

2. Non será admitida a entrega de traballos fóra de prazo.

3.
Calquera falta de honradez académica (plaxio, utilización de textos ou
ideas dotros autores sen indicar a procedencia, copia en tarefas,
traballos ou outras variábeis destas características) penalizarase de
acordo co establecido na normativa académica. Lémbrese que o profesorado
dispón de ferramentas para a detección do plaxio, como Turnitin.

4. Obterá a calificación de NP (non presentado) o alumnado que non entregue o traballo tutelado, aínda que teña realizado as restantes actividades.

5. Será preciso obter un mínimo de 4 puntos (sobre 10) na proba
mixta, así como en cada unha das metodoloxías de avaliación, para poder superar a materia.

6. O alumnado que teña que superar a materia en segunda oportunidade
recuperará tan só as actividades que tiver suspensas. Nese caso, o
profesorado facilitará as indicacións oportunas a propósito das
características do traballo ou entrega de exercicios por medio do Campus
Virtual, indicando as datas e procedementos de entrega, para que o
alumnado poida organizar con tempo suficiente as tarefas para a segunda
oportunidade.

7. A materia poderá ser adaptada ao estudantado que
precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade
consonte ás indicacións da Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/),
coa que se deberá contactar nos prazos establecidos por esta unidade.
Pódese contar tamén co asesoramento da titora ADI da facultade
(pat.filoloxia@udc.gal).

8. O nivel mínimo de competencia
lingüística recomendado para cursar esta materia, no caso do estudantado
Erasmus e de convenios internacionais, é un B2 dacordo co Marco Europeo
para o Ensino e Aprendizaxe de Linguas.


Alumnado con dispensa académica de exención de asistencia

Os
procedementos e porcentaxes de avaliación serán os mesmos que para o
restante alumnado. Porén, o traballo tutelado terá carácter individual
(coa conseguinte adaptación de materiais, procedimentos e prazos de
entrega).

O profesorado porá ao dispor deste
estudantado tanto as instruccións para a realización como os
procedementos e datas de entrega a través do Campus Virtual. 

As
titorías concertaranse por correo electrónico e terán lugar en horario
axeitado tanto para o alumnado como para o profesorado.


Oportunidade extraordinaria de decembro

O
alumnado en disposición de optar a examinarse da materia na
convocatoria extraordinaria en decembro será avaliado a través da
realización dun exame que suporá o 100 % da calificación.

Sources of information
Basic Coseriu, Eugenio (1992). Competencia lingüística. Madrid: Gredos.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2014). Diccionario de la lengua española. Barcelona: Espasa, 23.ª ed.
Martínez de Sousa, José (2008). Diccionario de usos y dudas del español actual DUDEA. Gijón: Trea, 4.ª ed.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2005). Diccionario panhispánico de dudas. Madrid: Santillana. En: http://www.rae.es/dpd
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2013). El buen uso del español. Barcelona: Espasa.
Casado Velarde, Manuel (2008). El castellano actual. Usos y normas. Pamplona: EUNSA, 9.ª ed.
Paredes García, Florentino (coord.) (2012). El libro del español correcto. Claves para hablar y escribir bien en español. Madrid: Instituto Cervantes-Espasa.
Gómez Torrego, Leonardo (2011a). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Madrid: Arco Libros, 2 vols., 4.ª ed. (act.)
Gómez Torrego, Leonardo (2011b). Las normas académicas: últimos cambios. Madrid: SM.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2018). Libro de estilo de la lengua española. Barcelona: Espasa.
Montolío, Estrella (dir.) (2014). Manual de escritura: académica y profesional. Barcelona: Ariel.
Montolío, Estrella (coord.) (2008). Manual práctico de escritura académica. Barcelona: Ariel, 3 vols., reimpr.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2011). Nueva gramática básica de la lengua española. Barcelona: Espasa.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009). Nueva gramática de la lengua española. Madrid: Espasa.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010b). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa.
Seco, Manuel (2011). Nuevo diccionario de dudas y dificultades de la lengua española. Barcelona: Espasa.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2012). Ortografía básica de la lengua española. Barcelona: Espasa.
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010a). Ortografía de la lengua española. Madrid: Espasa.
Martínez de Sousa, José (2014). Ortografía y ortotipografía del español actual. Gijón: Trea, 3.ª ed.

Complementary

A través do Campus Virtual facilitarase bibliografía complementaria para cada tema.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.