Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Fonética da Lingua Inglesa Código 613G03023
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Moskowich-Spiegel Fandiño, Isabel
Correo electrónico
isabel.moskowich-spiegel.fandino@udc.es
Profesorado
Moskowich-Spiegel Fandiño, Isabel
Correo electrónico
isabel.moskowich-spiegel.fandino@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende proporcionar aos estudantes conceptos lingüísticos básicos relacionados coa Fonética e a Fonoloxía e coas ferramentas necesarias para recoñecer e reproducir os sons do inglés. Para isto, daranse as descripcións dos sons que irán acompañadas de representacións grafémicas e transcripcións.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
A20 Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa e elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua inglesa. A6
A15
A18
B4
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada, en concreto, a relativa aos procesos de pronunciación da lingua inglesa. A11
B7
Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa a nivel oral. A19
A20
B8
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. B1
B2
Adquirir capacidade de autoformación unha vez falimilarizado o alumnado coas fontes bibliográficas e recursos básicos. A14
B3
Relacionar os coñecementos cos adquiridos noutras materias da titulación B5
Ter capacidade de organizar o traballo, e o tempo pois as entregas e actividades son anunciadas con anterioridade B6
B10
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) xa que moitas das actividades da aula baséanse en Moodle. B9
C3

Contidos
Temas Subtemas
1. A Fonética e a Fonoloxía como disciplinas lingüísticas. 1.1. Concetos básicos e ferramientas. Definición e descrición
1.2. Fonética acústica
1.3. Fonética perceptiva
1.4. Fonética articulatoria
2. Os sons da fala e a súa representación gráfica. 2.1. Vogais e consoantes: clasificación funcional e articulatoria.
2.2. IPA e a súa representación. Clasificación dos sons.
3. Aparato fonador 3.1. A anatomía da fala
3.2. A fisioloxía da fala
4. Modo de articulación, lugar de articulación e fonación
5. As vogais do inglés: ddescripción e representación gráfica 5.1. Vogais
5.2. Diptongos e tritongos
h
6. As consoantes do inglés: descripción e representación gráfica
7. Sílabas, palabras e cadea falada. 7.1. Sílaba: definición e estrutura
7. 2. Fenómenos da cadea falada: Gradación. Asimilación. Elisión. Xuntura. Liaison.
8. Acento. Patróns acentuais da lingua inglesa
9. Os acentos do inglés 9.1. Gran Bretaña: Received pronunciation, Estuary English
9.2. EE.UU: American Standard English, African-American English, American- Indian English
9.3. Australia e Nova Zelanda
9.3. Acentos do inglés como segunda lingua

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A14 A15 A18 A19 A20 B2 B5 B8 6 12 18
Sesión maxistral A11 B7 21 42 63
Solución de problemas B1 B3 B4 B9 B10 C3 7 25 32
Prácticas a través de TIC B2 B6 6 17 23
Proba obxectiva A6 A15 A18 B5 2 6 8
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos Isto corresponde a Docencia. En estas sesións os estudantes deben ser quen de resolver problemas concretos como recoñecemento de transcripcións fonéticas, identificación de acentos, etc.
Sesión maxistral As sesións serán unha vez á semana. Se espera que os estudantes participen.
Solución de problemas Os estudantes deberán resolver problemas concretos tanto na aula como a través de Moodle.
Prácticas a través de TIC Os estudantes recibirán exercicios e actividadespara facer a través de Moodle.
Proba obxectiva Todos os estudantes deberán facer un exame final para probar o seu coñecemento xeral dos temas tratados durante o curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Prácticas a través de TIC
Sesión maxistral
Estudo de casos
Descrición
Todas as actividades supoñen a atención persoalizada do profesorado que terá lugar tanto na aula como fora dela.Os estudantes poden contactar cos profesores ben por correo electrónicao ben a través de Moodle.

Prégase aos estudantes con necesidades especiais contacten cos profesores o máis axiña posible, así como con ADI (unidad de atencióan á diversidade) da UDC.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas B1 B3 B4 B9 B10 C3 Os estudantes poderán ser avaliados por algunhas das actividades proporcionadas para desenvolver na aula ou na casa. 30
Prácticas a través de TIC B2 B6 Os estudantes poderán ter que resolver algún problema ou facer un test na aula, na casa ou a través da plataforma Moodle. Tamén se terán en conta as tarefas realizdas nas TGR quincenais co lector. 20
Proba obxectiva A6 A15 A18 B5 Todos os estudantes deberán facer un exame final na data oficial de Xaneiro. A nota mínima para este exame será de 4 (de 10) para tela en conta e sumar o resto das cualificacións. 50
 
Observacións avaliación

Os estudantes serán avaliados ao longo do cursocun máximo de 4 actividades así como co exame final.

Para
aprobar, os estudantes deben ter unha cualificación de  aomenos 4
(de dez) no exame final. Tamén deben  ter realizado alomenos a
metade das actividades necesarias. De non ser así, o alumno non será
calificado e terá "non
presentado"

Os estuudantes que non pasen en xaneiro terán outra
oportunidade enxjullo na que haberá un exame final (50%)
así como unha actividade (50%). Os estudantes que teñan superado as
actividades de avaliación coninua previamente non terán que facela.

Aqueles alumnos que oficialmente teñan sido matriculados a tempo parcial, e
teñan concedida unha dispensa académica, como establece a Normativa de
permanencia desta universidade, serán avaliados en calquera oportunidade
seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo.

Os estudantes a tempo parcial que teñan concedida
unha "dispensa académica" deben contactar cola profesora ao comezo do
cuatrimestre  para facer os axustes precisos nas distintas
actividades .


Fontes de información
Bibliografía básica

GIMSON, A.C. 1989 (4th ed.). An Introduction to the Pronunciation of English . London: Edward Arnold.

LADEFOGED, P. 1993 (3rd ed.). A Course in Phonetics . Fort Worth, Texas:Harcourt Brace Jovanovich College.

 WELLS, J. C. Longman Pronunciation Dictionary. Londres: Longman, any edition.

Tanto os recursos de Internet como cursos en-lña de fonética  ou diccionarios facilitaránse a través de Moodle.

 

Bibliografía complementaria

ALCARAZ, E. and MOODY, B. 1984 (3rded.). FonéticaInglesa para Españoles . Third Edition, 1993. Alcoy:Editobal Maffil.

ASHBY, P. 1995. Speech Sounds. London: Routledge.

BALL, Martin J., and RAHILLY, Joan. 1999. Phonetics . The Science ofSpeech. London: Arnold.

CARR, Philip. 1999. English Phoneticsand Phonology . Oxford: Blackwell.

FINCH, D.F. and ORTIZ-LIRA, H. 1982, A Course in English Pronunciation forSpanish Speakers , London:: Heinemann.

GIMSON, A.C. 2001 (6th ed.). Gimson|sPronunciation of English. 5th ed. of An Introduction to the Pronunciation ofEnglish . Revised by A. Cruttenden. London: Edward Arnold.

LAROY, C. 1995. Pronunciation . Oxford: Oxford UniversityPress.

MONROY CASAS, R. 1979. LaPronunciación del Inglés R.P. para Hablantes del Español. Madrid: Paraninfo.

MOTT, Brian. A Course in Phonetics andPhonology for Spanish Learners of English . Barcelona: PPU Universitas 7.

ROGERS, Henry. 2000. The Sounds of Language. An Introduction to Phonetics . Essex: Pearson Education Ltd.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Lingua Inglesa 1/613G03003
Lingüística Xeral/613G03004
Lingua Inglesa 2/613G03008
Lingua Inglesa 3/613G03015
Lingua Inglesa 4/613G03019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Recoméndase un bo manexo do inglés posto que se penalizarán os erros gramaticais, orde de palabras non inglesa e falta de concordancia.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías