Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Fonética da Lingua Inglesa Código 613G03023
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Cancelo Lopez, Pablo
Correo electrónico
pablo.cancelo2@udc.es
Profesorado
Cancelo Lopez, Pablo
Correo electrónico
pablo.cancelo2@udc.es
Web http://www.pcudc.es
Descrición xeral Esta asignatura pretende instruir en el ámbito de la fonación en lengua inglesa, y sus principales teorías, métodos y aplicaciones, permitiendo al alumno adquirir conocimientos acerca de la Fonética inglesa hacia posibles salidas profesionales, y para la vida en sociedad.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
A20 Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1
A11
C2
A1
A15
C7
A14
B2
A3
A20
A1
B2
C6
A1
B2
A1
A3
B2
A3
A19
B10
A6
A18
A19
B2
B8
A19
A20
B3
B4
B1
B2
B2
B5
B2
B7
B2
A1
B2
A3
B9
B2
A1
A3
B2
B6
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) xa que moitas das actividades da aula baséanse en Moodle. B2
C3
A6

Contidos
Temas Subtemas
Estudo teórico e descritivo da fonética e fonoloxía do inglés Contextualización.
RP
Estuary English.
Discurso: o proceso de produción
A adquisición da fonoloxía en L1 e L2: adquisición, interacción e métodos.
Anatomía e fisioloxía da produción da fala. órganos da fala.
Anatomía e Fisioloxía
Base anatómica da fonación
Base fisiolóxica da fonación
Voz: definición.
Tipos de voz.
Fonética articulatória Sons de vogal
Sons consonantais
Os sons de RP
Os sons do Inglés americano
sons españois
Descrición e clasificación dos sons en Inglés: vocais, consoantes, ditongos, tritongo. Transcrición fonética
Corrección de erros
Fonética asistida por ordenador
Fonética acústica: Sons, ondas sonoras, Espectrogramas.
Análise do sinal acústico e de procesamento
propiedades acústicas dos sons
Análise e manipulación de sons
A estrutura da linguaxe: fonemas, allophones estrés, ritmo, entoación. Prosodia, acento, tempo e ritmo: Conceptos xerais, a función lingüística e clasificación
Entoación: conceptos xerais, suprasegmentalidad, melodía e a súa representación

formas fortes e débiles: Neutralización de formas febles
Variacións fonéticas
Variacións allophonic
Variacións lugar
Nasalización e labialização
Elisão
Conexión
costura
A cadea falada: a linguaxe concatenada palabra
As devanditas tecnoloxías da cadea da fala.
A cadea falada e o seu ensino.
tecnoloxías de fala.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A6 A11 A15 B2 B6 C6 14 16 30
Sesión maxistral A1 A3 A11 A15 B4 B8 B9 C7 22 20 42
Solución de problemas A14 B2 B5 B6 B7 B10 C2 14 11 25
Prácticas a través de TIC B1 B2 B3 B7 24 15 39
Glosario A19 A20 B1 B6 C3 C7 0 5 5
Proba obxectiva A1 A3 A6 A15 A18 A19 A20 B2 B4 C2 3 0 3
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos As clases realizaranse en clase designado para o efecto, onde os demais temas e subtópicos de contidos do tema, dando especial atención ás actividades arredor da transcrición fonética en inglés.
Sesión maxistral Sesións principais semanais con todo o grupo. Nestas sesións os conceptos básicos dun modo teórico serán expostos, aínda apoiada por exemplos prácticos sobre a plataforma de ordenador, para pasar progresivamente aumentando o compoñente de traballos prácticos no modo "aprender facendo", reducindo gradualmente a compoñente teórico explicativo e incorporando módulos de autoaprendizaxe dun saldo de 1 / 2T + 1 / 2P para 1P.
Solución de problemas Os exercicios xurdirán en torno á resolución de problemas durante as prácticas de laboratorio.
Prácticas a través de TIC Sesións semanais con dous grupos intermedios práctica de ensino interactivo. As clases realizaranse no laboratorio de Linguaxe e do Laboratorio de Fonética, que terá practicar estes temas e subtópicos de contido do suxeito con necesidade de soporte de informática.
Glosario Un glosario é un recurso que é a explicación e contextualización dun conxunto de termos ou posuír un material especializado para facilitar a comprensión de conceptos.
Proba obxectiva A proba obxectivoconsiste en cuestións teóricas sobre a fonética, a transcrición fonética dun texto escrito e unha transcrición dunha audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Estudo de casos
Descrición
Os alumnos serán proporcionados con un sistema tutorial en liña e persoal onde podes consultar, presentar propostas para o profesor en todo momento. Eles serán especialmente tutelado traballo en grupo, así como a adquisición de competencias de procedemento que o curso require un bo uso dela.
O estudante terá a participación de profesores do curso nas horas de tutoriais de curso, a través da plataforma virtual Moodle en momentos específicos do curso ea través de correo electrónico en todo momento.

Universidade Unidade Diversidade coidados (ADI)

Universidade Drive á Diversidade (DDA) establecida en 2004 é responsable de todas as necesidades especiais derivadas de discapacidade debido a razóns físicas, sensoriais, psicolóxicas ou culturais. ADI está dirixido, polo tanto, a toda a comunidade universitaria, especialmente estudantes. Para máis información sobre servizos e software dispoñibles nos estudantes ADI matriculados nesta universidade, contacte: http://www.udc.es/cufie/uadi/

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC B1 B2 B3 B7 Participación da clase e conclusión e entrega das prácticas realizadas no laboratorio. Non hai prácticas serán recollidos os alumnos que non asisten o laboratorio. Non contabilizados entregar menos de 2 laboratorios. 20
Estudo de casos A6 A11 A15 B2 B6 C6 Realización e entrega de tarefas cuxa realización comezou na clase e debe ser entregado ao profesor para a supervisión 20
Proba obxectiva A1 A3 A6 A15 A18 A19 A20 B2 B4 C2 proba escrita na que os coñecementos teóricos adquiridos polos alumnos (30%), e varios exercicios ao redor da transcrición fonética (30%) serán avaliados. O estudante debe obter polo menos 5 resultado final nesta parte para pasar.

A proba obxectivo consiste en cuestións teóricas sobre a fonética, a transcrición fonética dun texto escrito ea transcrición dunha audiencia
60
 
Observacións avaliación

cualificación

Ao estudante para cualificar como aprobado (e por riba) nos seguintes casos (1) será a nota final media superior a 50% do curso (2) e polo menos (a) supera o exame teórico e práctico 1 de maio.

O alumno será avaliado como SUSPENDIDO cando (1) a media final é inferior ao 50% do curso (2) e non cumpre os criterios anteriormente mencionados.

O alumno será avaliado como ausente, cando ter entregado = / - 50% dos exercicios do curso e / ou non se presentou a ningún das probas escritas.

Datas e horarios de exame final

As datas e horarios das probas en anuncios oficiais será aprobado polo Consello de Centro ou comisión que delegado e publicado para cada curso anterior ao inicio do mesmo.

Linguistics CORRECCIÓN

Tanto o exame teórico e práctico, tales como o traballo e de laboratorio prácticas do grupo debe atender aos requisitos mínimos de corrección lingüística (ortografía e gramática, puntuación, concordancia sintaxe, precisión léxica, ou rexistro formal) propio nivel en linguaxe Inglés é esperado dos alumnos (equivalente a un nivel aceptable para o terceiro ano). Deficiencias nesta área será penalizado na cualificación.

OPORTUNIDADE DE xullo

Os laboratorios entregaranse o día do exame escrito. Se o estudante deu estas dúas prácticas ao longo do curso non terá que repetir a chamada a xullo. O mesmo ocorrerá co traballo individual. Se o estudante ten dado este traballo de grupo durante todo o ano lectivo non terá que repetir a chamada a xullo.

Quen teña concedida a dispensa académica, e como
establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado seguindo os
criterios aplicables á oportunidade de xullo.

Os alumnos que se presentan á convocatoria adiantada de
decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de
xullo.

 Os traballos escritos
poden ser revisados a través da aplicación Turnitin que detecta citas incorrectas,
plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranse as normas contra
o plaxio (Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos
estudos de grao e mestrado universitario). Turnitin
recoñece traballos previamente realizados por outras persoas (ou polo/a
propio/a estudante) nesta universidade ou noutras, ademais doutros materiais
localizados en Internet.


Fontes de información
Bibliografía básica

Collins, Beverley, and Inger Mees. Practical Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. London: Routledge, 2008.

Roach, Peter. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. Cambridge: Cambridge University Press, 2000.

Wells, J. C. LongmanPronunciation Dictionary. Londres: Longman, any edition.

Bibliografía complementaria

Ashby, M.; J. Maidment. Introducing Phonetic Science. Cambridge: Cambridge University Press, 2005.

Baken, R. J. Clinical measurement of speech and voice. San Diego, CA: Singular Pub. Group, 1996.

Barry, W.J. and W. A. Van Dommelen  (eds.) The Integration of Phonetic Knowledge in Speech Technology, Dordrecht , Springer, 2005.

Bell, A. “Radio: The style of news language” Journal of Communication 32 (1982): 150-164.

Borden, G.J.; Harris, K.S.; Raphael, L.J. Speech Science Primer. Physiology, Acoustics, and Perception of Speech, Baltimore, Williams and Wilkins, 1994.

Brown, A. (Ed.) Teaching English Pronunciation: A Book of Readings. London: Routledge, 1991.

Cowie, R. and Cornelius, R.R. “Describing the emotional states that are expressed in speech.” Speech Communication Special Issue on Speech and Emotion, 40,1- 2(2003): 5-32.

Eckert, P. and J. Rickford (eds) Style and Sociolinguistic Variation. Cambridge: CUP, 2001.

Hart, J., Collier, R., and Cohen, A. A perceptual study of intonation. An experimental-phonetic approach to speech melody, Cambridge, Cambridge University Press, 1990.

Holmes, J. N. and Holmes, W. Speech Synthesis and Recognition. London, Taylor & Francis, 2001.

IPA. Handbook of the International Phonetic Asociation, Cambridge, Cambridge University Press, 1999.

Kent, R. D.; Read, Ch. The Acoustic Analysis of Speech, San Diego, Singular Publishing Group, Inc, 1992.

Kohler, K. J. (ed.). “Rhythm in Speech and Language. From Theory to Data”, Phonetica 66, 1-2 (2009).

Kuhl, P. K. “Early language acquisition.” Nature Reviews Neuroscience, 5, 2004: 831- 43.

Ladefoged, P. and Maddieson, I. The Sounds of the World's Languages. Blackwell, Oxford, 1996.

Leather, J. Phonological Issues in Second Language Learning. Oxford: Blackwell, 1999.

Lleó, C. La adquisición de la fonología de la primera lengua y de las lenguas extranjeras. Madrid: Visor, 1997.

Martínez Celdrán, E. Análisis espectrográfico de los sonidos del habla, Barcelona, Ariel, 2007.

Moore, B.J.C. An Introduction to the Psychology of Hearing. Amsterdam. Academic Press, 2003.

Thomas, E. R. “Instrumental Phonetics”, en Chambers, J. K., Trudgill, P., Shilling-Estes, N. (eds.): The handbook of language variation and change. Malden, Ma: Blackwell, 2004.

Titze, I. Principles of Voice Production. Prentice Hall, 1994.

VVAA. “Disorders of speech and language.” In: Principles of Neurologiy. McGraw-Hill, New York, 2005.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Lingua Inglesa 1/613G03003
Lingua Inglesa 2/613G03008
Lingua Inglesa 3/613G03015
Lingua Inglesa 4/613G03019

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías