Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Literatura Norteamericana 1 Código 613G03024
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Nuñez Puente, Carolina
Correo electrónico
c.nunez@udc.es
Profesorado
Nuñez Puente, Carolina
Correo electrónico
c.nunez@udc.es
Web
Descrición xeral Introdución e estudo de textos representativos da literatura norteamericana, desde as súas orixes pre-coloniais ata fins do S. XIX.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos: Ningunha a non ser en caso de forza maior, no cal os contidos poderían reducirse e/ou adaptarse.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen: Sesión maxistral, seminario, obradoiro, presentación oral, exercicios e ensaios.

*Metodoloxías docentes que se modifican: As clases impartiranse a través de audios e/ou vídeos gravados en Moodle e/ou Microsoft Teams. Crearei un foro de debate ou un chat para discutir os temas do curso e un canal para subir os vídeos. Os exercicios e os ensaios enviaranse por email e/ou Moodle.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado: Email e/ou vídeo-tutoría en Teams.

4. Modificacións na avaliación: Vid. abaixo.

*Observacións de avaliación: O exame realizarase a través de Moodle. Os exercicios, os ensaios e os vídeos recollerelos como se indicou arriba.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía: Ningunha.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A17 Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1
A2
A6
A10
A14
A15
A16
A18
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
C2
C4
C7
A1
A2
A3
A6
A15
A16
A17
A18
B3
B5
B7
B8
C2
A1
A2
A3
A6
A15
A16
A17
A18
A19
B3
B4
B5
B7
B8
B10
C2
A1
A2
A6
A9
A10
A15
A16
A18
B1
B5
B7
C2

Contidos
Temas Subtemas


1. Literature of the (Pre-)Colonial and Republican periods: 1620-1820

INTRODUCTION to the historical and literary context: The Native Americans as The First Peoples; Pilgrims’ arrival; Puritan religion; interethnic and other fights (e.g. Salem’s “witch hunt”); etc.

1.1. NATIVE-AMERICAN ORATURE (selected stories)

1.2. HISTORICAL ESSAY: John Smith: General History of Virginia (1624) (selected fragments)

1.3. POETRY (I): Anne Bradstreet (1612-1672)

1.4. CAPTIVITY NARRATIVE: Mary Rowlandson: A Narrative of the Captivity and Restoration of Mrs. Mary Rowlandson (1682) (selected fragments)

1.5. DECLARATION (I): Thomas Jefferson et al.: “The Declaration of Independence” (1776)



2. Romanticism and beyond (1820-1865)


2.1. HISTORICAL NOVEL (I): Nathaniel Hawthorne: The Scarlett Letter (selected chapters) (1850)

2.2. THE GOTHIC STORY (I): Edgar Allan Poe: “The Black Cat” (1843)

2.3. SLAVE NARRATIVE: Frederick Douglass: Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave (selected fragments) (1845)

2.4. DECLARATION (II): Elizabeth Cady Stanton et al.: “The Declaration of Sentiments” (1848); Sojourner Truth: “Ain’t I a Woman” (1851)



3. Realism and beyond (1865-)

3.1. HISTORICAL NOVEL (II): Mark Twain: The Adventures of Huckleberry Finn (selected chapters) (1884)

3.2. POETRY (II): Walt Whitman (1819-1892)

3.3. POETRY (III): Emily Dickinson (1830-1886)

3.4. THE GOTHIC STORY (II): Charlotte Perkins Gilman: “The Yellow Wallpaper” (1892)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas A1 A2 A6 A10 A18 B3 C4 C7 0 40 40
Presentación oral A6 A9 A15 B1 B3 B4 B6 B8 B10 C2 1 9 10
Seminario A3 A9 A14 A16 A17 A18 A19 B7 B8 B10 C4 21 17 38
Obradoiro A1 A2 A6 A15 A16 A18 B4 B7 B8 B10 C2 14 7 21
Proba de ensaio A1 A2 A3 A6 A15 A16 A18 B6 B8 2 8 10
Discusión dirixida A6 A10 B4 B5 B7 B8 B10 C2 C4 15 9 24
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Presentación oral Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba de ensaio Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
Actividad académica desarrollada por el profesorado, individual o en pequeño grupo, que tiene como finalidad atender a las necesidades y consultas del alumnado relacionadas con el estudio y/o temas vinculados con la materia, proporcionándole orientación, apoyo y motivación en el proceso de aprendizaje. Esta actividad se desarrollará tanto de forma presencial (directamente en el aula y en los momentos que el profesor tiene asignados a tutorías de despacho) como de forma no presencial (a través de correo electrónico o del campus virtual).

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Obradoiro A1 A2 A6 A15 A16 A18 B4 B7 B8 B10 C2 En algunhas clases, as/os estudantes traballarán en grupo ou individualmente para escribir ensaios, facer debates, realizar lecturas dramatizadas, etc. ao redor dos textos obrigatorios. Os exercicios completaranse e corrixirán en clase. A profesora tomará nota do traballo do alumnado e recollerá algúns dos exercicios. 20
Seminario A3 A9 A14 A16 A17 A18 A19 B7 B8 B10 C4 Ao longo do curso, haberá 2 probas de redacción en clase que valerán 15% cada unha. O formato requirido será o dun ensaio académico, é dicir: introdución (con “thesis statement”), corpo e conclusión. Isto significa que non só terase en conta o contido do traballo, senón tamén a forma (incluíndo a gramática, a puntuación, etc.). 30
Presentación oral A6 A9 A15 B1 B3 B4 B6 B8 B10 C2 A presentación oral en clase/performance é OPCIONAL. Realizarase entre 3 e 9 estudantes do mesmo mini grupo (A1, A2, B1 ou B2), que terán que recitar e/ou escenificar as obras obrigatorias—un poema de Walt Whitman, unha escena de The Scarlett Letter, etc.—ou outras relacionadas—películas como The New World, series de televisión como Jamestown, etc. Cada estudante terá que falar de 1 a 2 min. Aínda que ler está prohibido, disfrazarse é recomendable e ensaiar é esencial. 10
Proba de ensaio A1 A2 A3 A6 A15 A16 A18 B6 B8 A(s) pregunta(s) do exame tamén terá(n) que responderse a modo dun ensaio académico (vid. seminario). 40
 
Observacións avaliación
-Para aprobar esta materia, hai que sacar polo menos un 5 (sobre 10) EN CADA UN dos ENSAIOS (seminario), no apartado de OBRADOIRO e no EXAME final, e polo menos un 5 (sobre 10) na NOTA FINAL.

-Para a oportunidade de XULLO, haberá probas obrigatorias de ensaio, exercicios e exame ao igual que en xuño. Nesta ocasión, cada estudante deberá realizar a(s) sección(s) que non superase na primeira oportunidade. A presentación oral opcional terá OS MESMOS REQUISITOS que en xuño, i.e.: terá que ser feita en vivo, probablemente o mesmo día do exame, ao rematar este. 

-O alumnado que se presente á convocatoria adiantada de decembro avaliarase segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo.

-O estudiantado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica deberá porse en contacto co profesorado da materia a principio de curso e poderá avaliarse segundo os criterios establecidos para a oportunidade de xullo.

-Para NON obter a cualificación de "Non presentado", a/o estudante debe asistir ao exame (mesmo se é só para escribir o seu nome) OU facer polo menos a metade do traballo puntuable.

-Todos os exercicios/ensaios deberán ser entregados en tempo e forma para evitar así unha penalización do 25% sobre a nota obtida nos mesmos.

-O profesorado pode usar o servizo de detección do plaxio “Turnitin” para revisar o traballo do estudiantado. O plaxio en calquera actividade significará a cualificación de "cero" na mesma.

-Se a coordinadora considérao conveniente, poderá haber temas de auto-estudo por parte do alumnado (ex. para ampliar coñecementos). Estes materiais, que non serán obxecto de avaliación, serán provistos en Moodle.

Fontes de información
Bibliografía básica Levine, Robert S., gen. ed. (2017). The Norton Anthology of American Literature, Volumes A to C.. Norton & Co.

All required readings are from the Norton Anthology of American Literature, as indicated above. I will provide you with selected fragments on the Moodle platform.


Literary histories:

Elliott, Emory, gen. ed. Columbia Literary History of the United States. Columbia University Press, 1988.

Gray, Richard. A History of American Literature. Blackwell, 2004.

Ruland, Richard, and Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. Routledge, 1991.


Other literary sources:

Bercovitch, Sacvan, gen. ed. The Cambridge History of American Literature, Vol. 1: 1590-1820. Cambridge UP, 1994.

---, gen. ed. The Cambridge History of American Literature, Vol. 2: Prose Writing 1820-1865. Cambridge UP, 1995.


Secondary texts on the web:

Voice of the Shuttle: American Literature - http://vos.ucsb.edu/browse.asp?id=2739

PAL: Perspectives in American Literature- http://www.csustan.edu/english/reuben/pal/table.html

Research and study guide for American literature by professor Paul Reuben (California State University)


Primary texts on the web:

Project Gutenberg - http://www.gutenberg.org/

The Internet Archive - http://archive.org/details/texts

Open Library - http://openlibrary.org/

The Poetry Foundation - http://www.poetryfoundation.org/

Further references will be provided on individual authors throughout the course.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Literatura Norteamericana 2/613G03035
Literatura Norteamericana nos seus Textos/613G03047

Observacións

The course is conceived in conjunction with "Literatura Norteamericana 2" as a review of the literature of what is now known as the United States from its colonial beginnings to its contemporary writers. Limitations of time naturally restrict the number of works to be treated in class and economic considerations determine the choice of the Norton anthology as the source of the texts analyzed. But within these limits our aim is to survey the variety and diversity of American literature through close analysis of a series of what could be considered representative texts. At the same time, our readings of these texts will include a reflection on what makes these or any texts "representative", in this case, of a body of work considered “American” literature. These texts will be treated, roughly, in chronological order, with attention being paid to their historical contexts and their reflection of the literary and rhetorical concerns of their period. This is especially the case of early American literature (Puritan and colonial writings) where, beside the literary value and rhetorical strategies of these texts, we will be interested in identifying the appearance of characteristic American themes and cultural forms that constantly reappear in the later literature. Focusing on these aspects, we will try to sketch out what is peculiarly "American" about American literature and why it is of interest to non-Americans. Most, if not all, class-work will concentrate on close analysis of the texts themselves. This course is not only an introduction to American literature; it is also an exploration of how texts work, what reading and writing strategies they demand (i.e., both how the reader "reads" and how the writer "writes" in response to other texts), and how this affects the way we respond to them. As we shall see, this is especially pertinent to American literature given its concern with how "America" itself should be read and written.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías