Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Filosofía e Literatura Código 613G03030
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Profesorado
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Web http://www.udc.es (página web de Fac. de Filología)
Descrición xeral Para consolidar ou reconfigurar o seu obxecto de análise, a filosofía, nunha das súas importantes tarefas, tenta facer problemático o que se presenta como evidente.
Despois desta afirmación preliminar, trátase de preguntarse se é posible conceptualizar a literatura, e dicir, de que falamos cando falamos do factum literario.
O obxectivo non disimulado é acadar a correcta comprensión que, dende a filosofía, a literatura ten de si mesma.
A partir desta aclaración xeral, investigaremos as raíces do que comunmente chamamos literatura: mythos, poiesis, metáfora, mimos, etc.
Por último, cómpre destacar, sen dúbida, a Hermenéutica Filosófica na autoconciencia do literario.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1
A2
A9
A10
A11
A14
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B10
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Recensión bilbiográfica A1 A2 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 1 15 16
Seminario A1 A2 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C6 C7 C8 14.5 27 41.5
Proba mixta A1 A2 A9 A10 A11 A14 B3 B5 B6 B7 C1 C4 2 25 27
Sesión maxistral A1 A2 A10 A11 A14 A15 B1 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 15 7 22
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Recensión bilbiográfica
Seminario
Proba mixta
Sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Seminario
Recensión bilbiográfica
Proba mixta
Sesión maxistral
Descrición
,

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A1 A2 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Nos seminarios planteados valoraránse tanto as intervencións dos estudantes como as repercusións que poidan suscitar entre os seus compañeiros. 10
Recensión bilbiográfica A1 A2 A9 A10 A11 A14 A15 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Se valorará a autenticidade, creatividade e congruencia na análise de fontes hermenéuticas e literarias 5
Proba mixta A1 A2 A9 A10 A11 A14 B3 B5 B6 B7 C1 C4 A proba mista constará, con respecto aos detalles acordados in situ, dunha pregunta breve e outra cun desenvolvemento máis amplo. 80
Sesión maxistral A1 A2 A10 A11 A14 A15 B1 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Observaráse a capacidade intelectual ante a conceptualidade desenvolvida. 5
 
Observacións avaliación

Amateria poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro:nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal).


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
Heidegger, M. (1977). Holzwege. Frankfurt am Main:V. Klostermann
Couceiro-Bueno, J. C. (). La carne hecha metáfora (prólogo de Gianni Vattimo). Barcelona: Bellaterra
Ricoeur, P. (1969). Le conflict des interpretations. París: Seuil
Derrida, J. (1972). Marges de la philosophie. París: Editions de Minuit
Vattimo, G. (1967). Poesia e Ontología. Milán: Mursía
Aristóteles (1977). Poética. Madrid: Gredos
Gadamer, H. G. (1960). Wharheit und Methode:Grundzüge einer philosophischen Hermenéutik. Tübingen: Mohr

Bibliografía complementaria (). .
(). .
(). .
(). .
(). .
(). .
(). .
Iser, W. (1987). El acto de leer. Madrid:Taurus
Batjin, M. (1982). Estética de la creación. México: Siglo XXI
Ingarden, R. (1998). La obra de arte literaria. México: Universidad Iberoamericana
Barthes, R. (1957). Le plaisir du texte. París: Seuil
Jauß, H. R. (1967). Literaturgeschichte des Provokation der Literatur Wissenschaft. Konstanz:Konstanz Universitätsreden
Todorov, T. (1968). Poétique. París:Seuil


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías