Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Cuestións de Lingua Inglesa Código 613G03031
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 4.5
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Llanos Tojeiro, Ángela
Correo electrónico
angela.llanos@udc.es
Profesorado
Llanos Tojeiro, Ángela
Correo electrónico
angela.llanos@udc.es
Web
Descrición xeral Aproximación a diferentes cuestións relacionadas coa lingua inglesa, incluíndo o cambio lingüístico, o rexistro, o medio, así como aspectos pragmáticos e culturais do discurso en lingua inglesa. Espérase que o alumnado consolide competencias de C1 e adquira ferramentas para a elaboración de traballos académicos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A17 Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas.
A18 Dominar a gramática da lingua inglesa.
A19 Coñecer a situación sociolingüística da lingua inglesa.
A20 Coñecer a variación lingüística da lingua inglesa.
A21 Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua inglesa.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer la variación lingüistica de la lengua inglesa A20
B1
B2
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise ingüística e literaria A1
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria A3
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa. A6
Ter capacidade para avaliar, abnalizar e sintetizar críticamente información especializada. A11
Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas. A17
Dominar a gramática da lingua inglesa. A18
Coñecer a situación solciolingüística da lingua inglesa. A19
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua inglesa. A21
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas B5
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. B6
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar críticamente e de coñecemento e de exercer o pensamente crítico. B7
Apreciar a diversidade. B8
Valorar a importancia da investigación e desenvolvemento tecnolóxico na sociedade B9
Capacidade de autoformación B3

Contidos
Temas Subtemas
Factores que afectan ao cambio lingüístico no inglés do século XXI – Tecnoloxía e comunicacions dixitais
– Globalización e intercambio cultural
– Multilingüalismo e cambio de código
– Evolución do slang e a linguaxe informal
– Variedades globais do inglés como Lingua Franca
– Terminoloxía tecnolóxica e neoloxismos
– influencia da cultural popular
– Modificacións gramaticais e simplificacións
Aspectos do uso da lingua inglesa en diferentes contextos Cómo a língua conforma o significado, as dinámicas de poder e as interaccións sociais
– Análisis do discurso
– Pragmatica
– Sociolinguística
– Poder e ideoloxía
– Análisis Crítico do Discurso
– Discurso e identidade

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A20 3 20 23
Traballos tutelados A1 A3 A11 B3 B5 B6 B7 2 20 22
Presentación oral A6 A18 2.5 9 11.5
Sesión maxistral A19 A21 B1 B8 B9 16 20 36
Seminario A17 B2 8 8 16
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Proba escrita con tarefas de distintos tipos sobre os contidos do curso
Traballos tutelados Traballos de distinta natureza (orais ou escritos) realizados baixo a supervisión do profesorado. Daranse instrucións claras con suficiente tempo de antelación.
Presentación oral Exposición oral na aula dalgún dos traballos tutelados, se procede.
Sesión maxistral Exposición e explicación sobre os temas do programa da materia por parte do profesorado con posible intervención do alumnado e apoio de material audiovisual
Seminario Lectura e análise de textos relevantes na aula, actividades e exercicios de distintos tipos. Espérase a participación activa do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
Preguntas sobre temas relevantes da materia. Práctica dos exercicios feitos nas aulas.
Exposición e discusión dirixida polo profesor e dabate sobre os textos fundamantais.
Dous traballos en inglés sobre temas relevantes da materia
exposición oral na aula dos traballos tutelados
Participación dos alumnos/as na aula na discusión dos casos plantexados con exercicios escritos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A17 B2 Lectura e análise de textos relevantes na aula, exercicios, actividades, etc, xunto coa asistencia a clase. 20
Proba mixta A20 Proba escrita sobre todos os contidos do curso 40
Traballos tutelados A1 A3 A11 B3 B5 B6 B7 A natureza e número de traballos se especificará ao principio do curso. Proporcionaranse instrucións claras coa debida antelación. 40
 
Observacións avaliación

IMPORTANTE

Para superar a materia requírese un mínimo de 5 sobre 10 na nota final, tendo en conta que a calificación mínima de cada unha das partes no poderá ser inferior a 4. Ademais, para superar a materia, o alumnado debe completar polo menos o 50% dos traballos.

Segundo a modificación do apartado 4b do artigo 11 do Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, a/o estudiante que cometa calquera falta de honradez académica (plaxio, copiar en exames, etc,) será cualificado con "suspenso" (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a sua cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Para detectar o plaxio poderá usarse a aplicación Turnitin, que recoñece traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante.

O alumnado que non se presente o día do exame oficial obterá a cualificación de NP, se entregou menos do 50% de traballos durante o curso.

OPORTUNIDADE DE XULLO

O alumnado poderá volver a examinarse das partes que teña suspensas. A distribución de porcentaxes será a mesma: exame (40%)/ traballo tutelados (60%). Os traballos da segunda oportunidade poderán ser diferentes aos realizados ao longo do curso.

Alumnado con dispensa: O alumnado matriculado a tempo parcial e que teña concedida unha dispensa académica, tal e como establece a Normativa desta universidade, será avaliado en calquera das dúas oportunidades seguindo os mesmos criterios que para a segunda oportunidade de xullo.

Os alumnos que se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo.

Atención á diversidade:

A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio ádiversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionadacoa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis naUDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, co a Unidade de Atención á Diversidade (ADI)  https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/ );no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal ).

Perspectiva de xénero:

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autora/es de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnas e alumnos...)

Traballarase para identificar e modificar prexuizos e actitudes sexistas e ingluirase na contorna para modificalo e fomentar valores de respecto e igualdade.

Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.


Fontes de información
Bibliografía básica McCulloch, Gretchen (2019). Because Internet. New York: Riverhead Books
Fairclough, Norman (2013). Critical Discourse Analysis. Oxford: Routledge
Goatly, Andrew, & Preet Hiradhar (2016). Critical Reading and Writing in the Digital Age. Oxford: Routledge
Bowel, Tracy, Robert Cowan & Gary Kemp (2020). Critical Thinking. Oxford: Routledge
Jenkins, Jennifer (2015). Global Engishes. New York: Routledge
Cutting, Joan, & Kenneth Fordyce (2021). Pragmatics. Oxford: Routledge
Bayley, Robert & Ceil Lucas (2007). Sociolinguistic Variation. Cambridge: CUP
Carillo, Ellen, & Alice Horning (2021). Teaching Critical Reading and Writing in the Era of Fake News. New York: Peter Lang Publishing
Ballard, Kim (2013). The Frameworks of English. London: Palgrave Macmillan
Brinton, Laurel, & Donna Brinton (2010). The Linguistic Structure of Modern English. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company
Gee, James Paul, & Michael Handford (2016). The Routledge Handbook of Discourse Analysis. Oxford: Routledge
Yule, George (2020). The Study of Language. Cambridge: CUP
English, Fiona, & Tim Marr (2015). Why Do Linguistics?. London: Bloomsbury Academic

Outras fontes ou recursos relevantes serán proporcionados durante o curso.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías