Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Literatura Norteamericana 2 Código 613G03035
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Liste Noya, Jose
Correo electrónico
jose.listen@udc.es
Profesorado
Liste Noya, Jose
Correo electrónico
jose.listen@udc.es
Web
Descrición xeral This course is designed both to provide students with a historic overview of American Literature (1865 to the Present), and to introduce them to some representative American writers, and the corresponding literary movements (Realism, Naturalism, Modernism, Postmodernism, as well as Multi-Ethnic Literatures). The aim is to look at literary genres (drama, poetry, novel, short story), and to get a grasp of multi-ethnic contemporary America. Since this is a survey course, students should end up with an overall clear picture of the evolutions and transformations of American Literature throughout time, geography, gender, and race.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A17 Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
A1
A2
A3
A6
A9
A10
A14
A16
A17
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C2
C3
C4
C7
C8
A11
A2
A6
B1
A15
B7
C4
A15

Contidos
Temas Subtemas
1. Towards 'The Real Thing': From Romance to realism in the literature of the United States, 1850-1914 1. American realities and literary realism: Nathaniel Hawthorne, Mark Twain & Henry James
2. From regionalism to naturalism: Kate Chopin & Stephen Crane
2. 'A Homemade World': American Modernism and its context, 1914-1945 1. Poetry: Frost, Pound, Williams, Stevens, Moore.
2. Prose: Fitzgerald, Hemingway, Faulkner
3. Post-War to postmodern to ... 1. Post-war angst: Salinger
2. Southern writing after Faulkner: Flannery O'Connor
3. Postmodern uncertainties: Donald Barthelme
4. Multicultural multiplicity: Sandra Cisneros

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A2 A6 A15 B4 B5 B8 B10 C2 C4 C7 7 0 7
Sesión maxistral A3 A16 A17 35 0 35
Proba de resposta breve A1 A2 A6 A9 A10 A15 7 5 12
Análise de fontes documentais A11 A14 B1 B2 B3 B6 B7 B9 C3 C8 0 75 75
Proba de ensaio A1 A2 A6 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 C2 0 20 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debate dirixido
Sesión maxistral Presentación de contidos e análise textual
Proba de resposta breve Exercicios escritos na clase
Análise de fontes documentais Analise textuas e respostas razonados sobre a leitura persoal dos textos.
Proba de ensaio Traballo escrito de analise e comentario textual

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Discusión dirixida
Sesión maxistral
Proba de resposta breve
Proba de ensaio
Descrición
Anímase os alumnos a que utilicen de manera constante as horas de titoría do mesmo xeito que deben consultar diariamente a páxina Moodle da materia para manterse o día das actividades programadas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A11 A14 B1 B2 B3 B6 B7 B9 C3 C8 Exame final que consta de duas preguntas tipo ensaio. 25
Proba de resposta breve A1 A2 A6 A9 A10 A15 Exercicios curtos escritos na clase con frecuencia semanal sempre que sexa posible. Constarán de tests, identificación de textos e respostas persoais. A participación na clase e as presentacións orais voluntarias servirán para aumentar a nota final neste apartado. 10
Proba de ensaio A1 A2 A6 A11 A15 A16 A17 B1 B5 B6 C2 1. Dos ensaios repartidos o largo do curso con data de entrega a negociar mutuamente. Fáranse en resposta a unha lista de preguntas ou consultando o tema anteriormente co profesor. O primeiro (750-1000 palabras) contabiliza un 20% da nota final e o segundo (1000-1250 palabras) o 30%.
2. Unha corta reseña/comentario (750 palabras) sobre unha obra do período seleccionado, escollida da lista disponibel na páxina Moodle da asinatura. Require un resúmo da obra ademáis dunha resposta personoal o texto e a consideración da sua importancia dentro do seu contexto. Iste exercicio vale o 15% da la nota final.
65
 
Observacións avaliación

<p>Os estudantes deben obter polo menos 4/10 en cada proba evaluada para optar a unha nota final. Se no é o caso, hai que repetir a proba suspensa na oportunidade de xullo salvo o traballo de clase que non contará en xullo. Estudantes que teñan permiso oficial deberán facer tódalas probas escritas, mais non o traballo de clase. Isto é os ensaios (50% da nota final) e a reseña-comentario(15%), ademáis do exame final (35%). As mesmas porcentaxes aplicaranse os estudantes que se presenten só a oportunidade de xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica
Leituras obrigadas:

[A maioría dos textos inclúense na antoloxía (8ª ed.).]

Nathaniel Hawthorne, The Scarlet Letter
Mark Twain, Adventures of Huckleberry Finn
Henry James, Daisy Miller: A Study
Kate Chopin, "At the 'Cadian Ball", "The Storm"
Stephen Crane, "The Open Boat"
Modernist poetry, selected poems by Robert Frost, Ezra Pound, William Carlos Williams, Wallace Stevens, &amp; Marianne
&nbsp;&nbsp;&nbsp; Moore
F. Scott Fitzgerald, The Great Gatsby

[Penguin, 2013]


Ernest Hemingway, selected stories: "Big Two-Hearted River"
W
illiam Faulkner, As I Lay Dying
Flannery O'Connor, "A Good Man is Hard to Find"
Donald Barthelme. "The Balloon"
Sandra Cisneros, "Mericans"
Bibliografía complementaria

Leituras complementarias (contextuais e críticas) anunciaranse na páxina Moodle da materia.

AMERICAN LITERATURE II - BIBLIOGRAPHY

Literary histories &amp; general studies.

Bradbury, Malcolm. The Modern American Novel. New York: Oxford UP, 1992.

Cassuto, Leonard, Clare Virginia Eby &amp; Benjamin Reiss, eds. The Cambridge History of the American Novel. Cambridge:

Cambridge University Press, 2011.

Elliott, Emory, gen. ed. Columbia Literary History of the United States. New York: Columbia University Press, 1988.

Fiedler, Leslie A. Love and Death in the American Novel. 1960. London: Penguin, 1984.

Gray, Richard. A History of American Literature. Oxford: Blackwell, 2004.

Kazin, Alfred. On Native Grounds: An Interpretation of Modern American Prose Literature. 1942. New York: Harcourt

Brace, 1995.

Ruland, Richard &amp; Malcolm Bradbury. From Puritanism to Postmodernism: A History of American Literature. London:

Routledge, 1991.

American Realism(s).

1. General studies:

Barrish, Phillip J. The Cambridge Introduction to American Literary Realism. Cambridge: Cambridge UP, 2011.

Berthoff, Werner. The Ferment of Realism: American Literature 1884-1919. 1965. Cambridge: Cambridge UP, 1981. 1-47.

Pizer, Donald, ed. The Cambridge Companion to American Realism and Naturalism: Howells to London. Cambridge:

Cambridge University Press, 1995.

2. Individual authors &amp; works:

2.1. Mark Twain.

Twain, Mark. Adventures of Huckleberry Finn. (A Norton Critical Edition).3rd ed. Ed. Thomas Cooley. New York: Norton,

1998.

Fishkin, Shelley Fisher, ed. The Mark Twain Anthology: Great Writers on His Life and Works. New York: The Library of

America, 2010.

Messent, Peter. The Cambridge Introduction to Mark Twain. Cambridge: Cambridge University Pres, 2007. Cf. 1-38, 73-87.

Quirk, Tom. “The Realism of Huckleberry Finn.” In Coming to Grips with Huckleberry Finn: Essays on a Book, a Boy, and

a Man. Columbia, Mo.: University of Missouri Press, 1993. 83-105.

2.2. Henry James

James, Henry. Tales of Henry James. (A Norton Critical Edition). Eds. Christof Wegelin &amp; Henry B. Wonham. 2nd ed. New

York: Norton, 2003.

Hocks, Richard A. Henry James: A Study of the Short Fiction. Boston: Twayne, 1990. Cf. 3-11, 31-35, 141-147.

American Modernism(s).

1. General studies:

Anderson, Quentin. "The Emergence of Modernism." Columbia Literary History of the United States. Gen. Ed. Emory

Elliott. New York: Columbia University Press, 1988. 695-714.

Bradbury, Malcolm &amp; James McFarlane. "The Name and Nature of Modernism". Modernism: A Guide to European

Literature 1890-1930. Eds. Malcolm Bradbury &amp; James McFarlane. London: Penguin, 1976. 19-55.

Singal, Daniel. "Towards a Definition of American Modernism." Modernist Culture in America. Ed. Daniel Singal. Belmont,

Calif.: Wadsworth, 1991. 1-27.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Literatura Norteamericana 1/613G03024
A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032
Literatura e Artes Visuais/613G03044

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas de Redacción e Argumentación/613G03027
A Literatura Inglesa e a súa Crítica/613G03032

Materias que continúan o temario
Literatura Poscolonial/613G03026
Literatura Inglesa e Xénero/613G03043
Literatura Norteamericana nos seus Textos/613G03047

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías