Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI) Código 613G03040
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Clark Mitchell, David Mitchell
Correo electrónico
david.clark@udc.es
Profesorado
Clark Mitchell, David Mitchell
Praga , Martín Jorge
Correo electrónico
david.clark@udc.es
m.praga@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo histórico das principais etapas, movementos, obras e autores da literatura inglesa nos séculos XX y XXI. Estudo das obras principais, dun xeito completo ou fragmentario.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A17 Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento xeral da historia da literatura inglesa. Coñecemento dos principais movementos literarios. Coñecemento da influencia entre Inglaterra e Irlanda e viceversa. Coñecementos dos autores principales. Coñecemento das obras máis importantes. Coñecemento conxunto e razoado da importancia e das características fundamentais da literatura inglesa dos séculos XX e XXI. Estratexias de análise na clase e pola conta do alumno. Exposición de traballos relacionados cos temas. Comentarios e estudos sobre obras e autores: estudo das técnicas de análise. Desenvolver instrumentos para o estudo literario, histórico, etc. Desenvolver técnicas de lectura e interpretación. Desenvolver habitos de lectura como parte fundamental da construción integral do individuo. A1
A2
A3
A10
A11
A14
Coñecemento xeral da historia da literatura inglesa. Coñecemento dos principais movementos literarios. Coñecemento da influencia entre Inglaterra e Irlanda e viceversa. Coñecementos dos autores principales. Coñecemento das obras máis importantes. Coñecemento conxunto e razoado da importancia e das características fundamentais da literatura inglesa dos séculos XX e XXI. Estratexias de análise na clase e pola conta do alumno. Exposición de traballos relacionados cos temas. Comentarios e estudos sobre obras e autores: estudo das técnicas de análise. Desenvolver instrumentos para o estudo literario, histórico, etc. Desenvolver técnicas de lectura e interpretación. Desenvolver habitos de lectura como parte fundamental da construción integral do individuo. A3
A6
A15
A16
A17
B1
B3
B4
Coñecemento xeral da historia da literatura inglesa. Coñecemento dos principais movementos literarios. Coñecemento da influencia entre Inglaterra e Irlanda e viceversa. Coñecementos dos autores principales. Coñecemento das obras máis importantes. Coñecemento conxunto e razoado da importancia e das características fundamentais da literatura inglesa dos séculos XX e XXI. Estratexias de análise na clase e pola conta do alumno. Exposición de traballos relacionados cos temas. Comentarios e estudos sobre obras e autores: estudo das técnicas de análise. Desenvolver instrumentos para o estudo literario, histórico, etc. Desenvolver técnicas de lectura e interpretación. Desenvolver habitos de lectura como parte fundamental da construción integral do individuo. A2
A10
B4
B5
B9
B10
C3
C7
- Desenvolvemento dos hábitos de lectura, e de lectura crítica e analítica.Fomentar el interés por la literatura. - Valoración duha obra literaria e da importancia dun autor nun contexto espacio-temporal. - Desenvolvemento do traballo en equipa, colaboración e investigación. - Desenvolvemento do traballo online e con novas tecnoloxias. - Subliñara importancia das consultas e as titorías co profesor. A1
A2
A14
A15
B6
B7
C3
C7
- Desenvolvemento dos hábitos de lectura, e de lectura crítica e analítica.Fomentar el interés por la literatura. - Valoración duha obra literaria e da importancia dun autor nun contexto espacio-temporal. - Desenvolvemento do traballo en equipa, colaboración e investigación. - Desenvolvemento do traballo online e con novas tecnoloxias. - Subliñara importancia das consultas e as titorías co profesor. B8
C3
- Desenvolvemento dos hábitos de lectura, e de lectura crítica e analítica.Fomentar el interés por la literatura. - Valoración duha obra literaria e da importancia dun autor nun contexto espacio-temporal. - Desenvolvemento do traballo en equipa, colaboración e investigación. - Desenvolvemento do traballo online e con novas tecnoloxias. - Subliñara importancia das consultas e as titorías co profesor. A2
A6
A11
B7
B8
B9
B10
C1
C3

Contidos
Temas Subtemas
Programa teórico e lecturas para analizar. Programa e lecturas propostas:

1.- Poesía a principios do século 20. Housman, Hardy, Kipling; "Georgian" (de la Mare, Brooke etc).
2.- Poesía de la Primera Guerra Mundial.
3.- O modernismo como movemento literario: poesía y novela. T.S. Eliot. James Joyce, etc.
4.- A novela: Virginia Woolf, D.H. Lawrence, Neil M. Gunn e George Orwell
5.- POesía dos anos 30 aos anos 70.
6. - Da posguerra aos anos 70: O teatro do absurdo, a xeración "Angry", a música popular. A xeración post-Windrush e o multicultaralismo.
7.- Fin de século e século XXI

LECTURAS OBLIGATORIAS QUE OS ALUMNOS HAN DE TER PREPARADAS PARA AS CLASES CANDO O SOLICITE O PROFESOR

Poesía:
T.S. Eliot, The Waste Land (1922) (Texto completo)
Escolma de poesía (se pode recoller en reprografía)

Novela:
James Joyce, Ulysses (primer capítulo)

Unha das seguintes novelas:

Virginia Woolf, To the Lighthouse
D.H. Lawrence, Lady Chatterley's Lover
Neil M. Gunn Highland River
George Orwell, 1984

Teatro (duas das seguintes obras):

Samuel Beckett, Waiting for Godot
Harold Pinter, The Caretaker
Tom Stoppard, Rosencratz and Guildenstern Are Dead
Shelagh Delaney A Taste of Honey
John Osborne Look Back in Anger

After the Windrush Generation:

Bernardine Evaristo Girl, Woman, Other (2019), novela 8fragmento).
Linton Kwesi Johnso, poemas.
V.S. Naipaul, The Mimic Men, The Enigma of Arrival (fragmentos)

Poesía:
Escolmo de poemas dos anos 30 aos 70: Auden, Spender, Larkin, Smith, Paulin, Heaney, Duffy, Lochhead etc.

Novela
Unha das seguintes novelas:

Kazuo Ishiguro, Never Let Me Go,
Monica Ali, Love Marriage
Janice Galloway, The Trick Is to Keep Breathing
Iain Banks The Wasp Factory
Tana French, The Secret Place
Ian McEwan, Atonement
Sally Rooney Conversations with Friends
John Banville, Snow


Cultura popular:

J.K. Rowling, Harry Potter and the Philosopher's Stone
Escolma letras cancións de David Bowie, Sex Pistols, The Clash, The Smiths, The Cure, Arlo Parks.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba mixta A1 A2 A3 A6 A10 A11 2 0 2
Seminario A1 A2 A3 A6 A10 A14 A15 A16 A17 B1 20 0 20
Análise de fontes documentais A16 B1 B3 B4 B5 B6 B7 14 20 34
Lecturas A15 A16 A17 B8 B9 B10 C1 C3 C7 0 43 43
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A10 A11 B7 B8 B9 C7 0 30 30
Discusión dirixida A10 A16 A17 B4 10 10 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba mixta Exame final cun valor do 50 por cento da materia, no que se combinará unha parte teórica de preguntas curtas con outra práctica de ensaio longo e análise de texto, con referencia aos autores vistos en clase.
Seminario Sesións teóricas de literatura.
Análise de fontes documentais Exercicio que deben realizar os alumnos en grupos de actividade cooperativa sobre un aspecto da materia non visto especificamente na aula. Analise de ensaio ou paper especializado.
Lecturas Leituras que deben realizar os alumnos pola súa conta durante el curso.
Traballos tutelados Traballos recollidos na aula cada semana máis un traballo final de carácter estritamente individual. O plaxio anulará o traballo e computarase, neste 30 por cento, como 0,00.
Discusión dirixida A participación e contribución aos debates prácticos na aula suporá un 20 por cento da nota final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Los profesores orientaránao alumnado durante a realización deste traballo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A2 A3 A6 A10 A11 B7 B8 B9 C7 Traballos diversos nos grupos de práctical. Un traballo longo con presentación oral na clase. 40
Proba mixta A1 A2 A3 A6 A10 A11 Exame final teórico. 50
Discusión dirixida A10 A16 A17 B4 Debates e participación dos alumnos na aula. A non participación dun xeito continuado ou a resposta incorrecta tamén dun xeito continuado ás posibles cuestións, serán interpretadas como negativas nun 20 por cento da nota. Deste xeito, un alumno que non acade ningún punto nesta parte non poderá superar a nota de 8. 10
 
Observacións avaliación

<p>OBSERVACIÓNSMOI IMPORTANTES Norma previa. Con carácter xeral, é necesario alcanzar un 4 encalquera das probas para que sexa tida en conta e sume co resto. Salvo aparticipación en clase, a proba que non alcance a nota especificada en xuñorecuperarase en xullo, polo que a nota media da materia que apareza en xuño nonpoderá superar en ningún caso os 4,9 puntos, ata que esa parte da materia sexarecuperada. O resto das cualificacións obtidas serán conservadas até xullo. Osalumnos que non acudan á proba obxectiva, coñecida aquí como "probamixta" (“test” (preguntas curtas), máis pregunta longa final, na que otest computa o 60 por cento e a pregunta longa o 40 por cento), en calquera dasdúas oportunidades, e/ou aqueles alumnos/as cuxo traballo de curso (traballos eparticipación) represente unha porcentaxe inferior ao 50 %, recibirán acalificación de Non presentado (NP). Os/as alumnos/as que si realizasen a probamixta e non a superaran, recibirán a nota numérica correspondente, e acualificación de Suspenso.&nbsp;</p><p>Aoportunidade de xullo, ou segunda oportunidade, constará tamén dunha probaescrita, mixta, como a anterior, con contidos teóricos e prácticos da materia.Esta proba computará como máximo o 50 por cento da nota final. O outro 50 % daoportunidade de xullo obterase a través dos traballos puntuais que seespecificarán no seu momento e que ha de entregar o examinando (un traballo de5-7 páxinas) a moi tardar 72 horas antes do día da celebración da proba mixtaou obxectiva á que faciamos referencia.&nbsp;O profesorado reserva o dereito decomprobar o nivel, veracidade e orixinalidade do traballo cunha breve probaoral que, por regla xeral, se efectuará o mesmo día do exame.&nbsp;</p><p>Quien tenga concedida la dispensa académica, y comoestablece la Normativa de permanencia de la universidad, será evaluadosiguiendo los criterios aplicables a la oportunidad de julio.Os alumnos matriculados a tempo parcial, que obtivesen unha 'Dispensa académica', deberán contactar cos profesores da materia sempre ao empezar o curso, en ningún caso mediado o ano, e, baixo ningún concepto ao final do mesmo.&nbsp;</p><p>Non se variarán as condicións de avaliación a aqueles alumnos que, con carácter xeral, non certificasen previamente a imposibilidade de asistir regularmente ás clases ou os que, no seu caso, optasen por solicitar dispénsaa académica. Os profesores planificarán en todos eses casos a adaptación curricular para eses alumnos, con referencia tanto ás probas obxectivas como aos traballos que han de entregar ou actividades evaluativas que haxan de levar a cabo. Igualmente estableceranse normas para substituír as porcentaxes daquelas actividades que se deriven da asistencia regular a clase, e que, nestes casos, non poderían realizarse.&nbsp;</p><p>Os alumnos que sigan a materia sen dispensa académica ou sen xustificacións documentais concretas que aconsellen a súa menor asistencia ás clases deberán cumprir, polo menos, un 90% das sesións presenciais da materia. O profesor poderá arbitrar a non posibilidade de examinar na primeira oportunidade a un alumno sen dispensa que non alcanzase o 90 por cento de asistencia a clase.&nbsp;</p><p>Os ensaios, traballos ou actividades, incluíndo os que se realicen durante o curso e/ou en clase, nos que se comprobe e demostre por parte do profesor a existencia de plaxio (copia), de fontes calquera, total ou parcialmente, serán cualificados invariablemente coa cualificación de 0.0 puntos, sen posibilidade de que dita cualificación sexa modificada pola realización dunha proba idéntica en substitución da proba obxecto do plaxio.&nbsp; &nbsp;</p><p>Os alumnos que se presentan á convocatoriaadiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para aoportunidade de xullo.</p><p>A avaliación dos traballos escritos de calquera tipo entenderase de acordo ao seguinte baremo.&nbsp;</p><p>Un ensaio correctamente escrito, pero sen profundidade de análise, contextualización e que demostre un adecuado e maduro coñecemento literario non poderá ser considerado aprobado.</p><p>a) Profundidade da análise, madurez e coherencia... 4 puntos&nbsp;</p><p>b) Compresión literaria e contextualización......... 3 puntos&nbsp;</p><p>c) Estilo, orixinalidade e creatividade............. 2 puntos&nbsp;</p><p>d) Corrección gramatical.............................1 punto&nbsp;</p><p>A lectura das obras non é computable na nota, senón que resulta conditio sine qua non para ser avaliado/a. As probas orais desta materia redúcense á participación en clase e aos debates, no seu caso, que supoñen como máximo un 20 por cento da nota final. Non se realizará ningunha proba oral nin presentación oral nesta materia nin durante as clases nin ao final, nin individual nin colectiva. As probas fundamentais serán sempre escritas.</p><p>O estudantado a tempo parcial e completo será examinado segundo os criterios da convocatoria de xullo. </p><p><strong><em>"Turnitin</em></strong> é unha aplicación de uso para o profesorado coa finalidade de revisar porcións de texto procedentes doutros textos e sinalar a súa procedencia. É unha boa ferramenta para detectar o plaxio.</p><p>O seu uso é opcional, pero deberá advertirse ao estudantado na guía docente xa que pode recoñecer traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso do mesmo estudante. </p><p>Se esta circunstancia acontecese entenderase como contraria á honestidade académica e aplicarase a Normativa académica de evaluaciones, de calificaciones y de reclamaciones avaliación."</p>  

Diversidade: A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva, cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso, deberán contactar cos servizos disponíbeis naUDC/no Centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, co a Unidade de Atención á Diversidade ( https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/ );no seu defecto, coa Titora ADI da Facultade de Filoloxía (no seguinte enderezo electrónico: pat.filoloxia@udc.gal ).

 


Fontes de información
Bibliografía básica

Michael Alexander, A History of English Literature (2000)

Anthony Burgess, English Literature (repr. 1993)

The Oxford Companion to Twentieth-Century Literature in English (1996)

Paul Poplawski (Gen. Edit.), English Literature in Context (2008)

Lecturas obligatorias:&nbsp;

Ver obras en sección "Contidos"

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&amp;lt;p&amp;gt;La lectura de las obras, que debe ser previa a las clases, es fundamental para esta asignatura. Recomendase a aprendizaxe autónoma, pois os alumnos deberán preparar pola súa conta os textos das actividades prácticas para traballar despois na clase.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías