Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Literatura Irlandesa Código 613G03046
Titulación
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filoloxía Inglesa
Coordinación
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Profesorado
Alonso Giraldez, Jose Miguel
Correo electrónico
miguel.giraldez@udc.es
Web http://https://campusvirtual.udc.es/moodle/
Descrición xeral A literatura e a historia de Irlanda nos séculos XIX (Great Famine), XX e XXI (novela, drama e poesía). Representacións fílmicas da literatura irlandesa.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A6 Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua inglesa.
A7 Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa.
A9 Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A16 Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua inglesa.
A17 Coñecer a historia e a cultura das comunidades anglófonas.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B10 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento xeral da historia da literatura de Irlanda. Coñecemento dos principais movementos literarios. Coñecemento da influencia entre Inglaterra e Irlanda e viceversa. Coñecementos dos autores principales. Coñecemento das obras máis importantes. Coñecemento conxunto e razoado da importancia e das características fundamentais da literatura irlandesa. Análise de diferentes textos e autores. Comentarios e estudos de obras e autores: un estudo de análise técnica. Desenvolver ferramentas para a análise literaria. Desenvolver e aprender a utilizar as técnicas de lectura e interpretación textual. Analizar as conexións entre os textos, características e calidades, comparando os persoaxes e escenarios; Analizar o impacto do estilo, linguaxe, estrutura e forma; Relacionar textos aos seus contextos sociais e históricos. A1
A2
A6
A10
A11
A16
A17
B1
B3
B5
B6
B8
- Desenvolvemento dos hábitos de lectura, e de lectura crítica e analítica.Fomentar el interés por la literatura. - Valoración duha obra literaria e da importancia dun autor nun contexto espacio-temporal. - Desenvolvemento do traballo en equipa, colaboración e investigación. - Desenvolvemento do traballo online e con novas tecnoloxias. - Subliñara importancia das consultas e as titorías co profesor. A1
A2
A6
A7
A9
A16
B1
B2
B3
B4
B6
B7
B10
C2

Contidos
Temas Subtemas
Historia de Irlanda no século dezanove. A Gran Hambruna irlandesa. 1.Historia da gran Hambruna irlandesa.
2.Os poemas da Gran Hambruna.
3.-Manifestacións fílmicas da Gran Hambruna.
1. A historia de Irlanda nos inicios do século XX. The Easter Rising.
2. Os grandes temas e grandes nombres da literatura irlandesa.
2.1. Irish Drama. The founding of a national theatre. The Abbey Theatre: Yeats, Lady Gregory, John Millington Synge. (The Playboy of the Western World) Sean O'Casey (The Dublin Plays)
2.2. The contemporary theatre. Beckett. Brian Friel e John B. Keane.
2.3 -. Joyce and his legacy. Dubliners (The Dead)
2.4. Contemporary Irish Poetry: Kavanagh. Seamus Heaney. Meadh McGuckian. Bernard O'Donoghue. Irish Poetry Anthology.
2.5 - Contemporary Irish Fiction. Irish literature and film. Workshops on literature and film.
OBRAS DE LECTURA OBRIGATORIA Estas obras deben ser coñecidas polos alumnos antes de acudir ás clases nas que se van traballar.
Obras de lectura obligatoria para o curso. The Playboy of the Western World, (Synge).
The Aran Islands and Connemara (Synge- fragmentos)
The Dublin Plays (O'Casey)
Mythologies (Yeats-fragmentos).
Joyce (The Dead e anacos doutras obras)
Translations (Brian Friel)
Poems (unha escolma)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A2 A6 A7 A10 A11 A16 A17 B4 B5 B6 B7 C2 12 18 30
Traballos tutelados A2 A6 A7 A9 A11 A16 B1 B2 B10 0 12 12
Lecturas A2 A6 A7 A10 A11 A16 A17 B3 B7 0 40 40
Proba obxectiva A1 A6 A7 A11 A16 A17 B1 B4 C2 4 5.5 9.5
Seminario A1 A2 A6 A10 A11 A16 B1 B4 B5 B7 B8 C2 20 0 20
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Clases teóricas sobre os textos e os autors do programa, coa participación de todos os alumnos.
Traballos tutelados Dirección e coordinacón de traballos dos alumnos para presentar na clase.
Lecturas Tempo dedicado ás lecturas do curso.
Proba obxectiva Os alumnos serán invitados a realizar dúas probas (unha a metade do curso, a outra sobre a data oficial do exame final) nas que os alumnos deben demostrar o dominio de contidos e habilidades das clases, seminarios e grupos pequenos. A nota mínima de 4/10 se esixe de cada un deles para que se poida engadir á puntuación xeral coas outras actividades. Senon, quedará pendente.
Seminario Conversa fonda e estudo sobre os temas. Pequenos grupos para permitir unha maior participación e experiencia de lectura dun xeito indivualizado. Debate grupal. Os seminarios incluirán talleres e moitas actividades orais e escritas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Dirección dos traballos por parte dos profesores da asignatura, tanto en reunións como, sobre todo, en consultas online.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Seminario A1 A2 A6 A10 A11 A16 B1 B4 B5 B7 B8 C2 Traballo desenvolvido nos seminarios ao longo do curso coa participación directa dos alumnos. 20
Traballos tutelados A2 A6 A7 A9 A11 A16 B1 B2 B10 Pediránse aos alumnos dous traballos en inglés que non sobrepasen as cinco páxinas, sobre as lecturas realizadas o a experiencia práctica nas clases. Pode que os traballos se fagan na propia clase. 30
Proba obxectiva A1 A6 A7 A11 A16 A17 B1 B4 C2 Pedirase aos estudantes que realicen dúas probas (unha a metade de camiño, a outra na data oficial do exame final) na que os estudantes deben demostrar o seu dominio dos contidos e habilidades relacionadas coas clases, seminarios e grupos pequenos. Unha nota mínima de 4/10 é obrigatoria a partir de cada unha das probas para que a nota poida ser engadida á cualificación global xunto coas demais actividades. 50
 
Observacións avaliación
Na avaliación de xullo os estudantes presentarán un ou dous ensaios sobre os estudos teóricos e/ou os textos (50%) e pasarán un exame (50%). Na avaliación de xuño, os estudantes que non asistan a calquera dos dous exames durante o curso terán a cualificación de "non Presentado", sempre que non o fixeron polo menos o 50% do traballo de avaliación, tamén durante o curso.
IMPORTANTE: os estudantes a tempo parcial ou cun permiso especial deben contactar obrigatoriamente co profesor ao comezo do curso co fin de planificar cada situación individual e os cambios necesarios para compensar as porcentaxes resultantes do traballo do seminario e a participación, a lectura e os traballos supervisados.
Os ensaios, traballos ou actividades, incluíndo os que se realicen durante o curso en clase e fóra dela, nos que se comprobe e justifique a existencia de plaxio (copia), de fontes calquera, total ou parcial, serán cualificados invariablemente coa cualificación de 0.0 puntos, como sinala a normativa respecto diso.

Fontes de información
Bibliografía básica McGahern, John (2006). Amongst Women. London: Faber and Faber
Keane, John B. (1969). Big Maggie. L: The Mercier Press
Tóibín, Colm (2000). Blackwater lightship. London: Picador
Friel, Brian (1998). Brian Friel's Plays 1 (Aristocrats and The Freedom of the City). London: Faber and Faber
Heaney, Seamus (2000). Death of Naturalist. London: Faber and Faber
Keane, Molly (2012). Good Behaviour. London: Virago UK
Synge, John Millington (2009). Riders to the Sea. Bibliobazaar
O'Donoghue, Bernard (2008). Selected Poems. London: Faber and Faber
McDonagh, Martin (1998). The Beauty Queen of Leenane and other plays. London: Vintage
Deane, Seamus (1991). The Field Day Anthology of Irish Writing. London: Faber and Faber
Kinsella, Thomas, ed (1992-2000). The New Oxford Book of Irish Verse. London: Oxford UP
Yeats, William Butler (1999). The Tower. London: Penguin
Bushe, Paddy (2008). To Ring in Silence. Dublin: Dedalus Press
Bartlett, Thomas, Chris Curtin, Riana O'Dwyer and Gearóid Ó Tuathaigh, eds. Irish Studies: A General Introduction. Dublin: Gill and Macmillan, 1988.

Dawe, Gerald and Jonathan Williams, eds. Krino 1986-1996: An Anthology of Irish Writing. Dublin: Gill & Macmillan, 1996.

Deane, Seamus, ed. The Field Day Anthology of Irish Writing. 5 vols Derry: Field Day Publications, 1991.

Deane, Seamus. A Short History of Irish Literature. London: Hutchinson, 1986.

Dunne, Seán, ed. An Introduction to Irish Poetry. Cork: Bookmark, Ossian Publications Ltd., 1991.

Gonzalez, Alexander, G., ed. Modern Irish Writers: A Bio-Critical Sourcebook. London: Aldwych Press, 1997.

Hogan, Robert, ed. Dictionary of Irish Literature. London: Aldwych Press, 1996.

Hurtley, J.A., B. Hughes, R.M. González Casademont, I. Praga y E. Aliaga. Diccionario cultural e histórico de Irlanda. Madrid: Ariel, 1996.

Hyde, Douglas.A Literary History of Ireland from Earliest Times to the Present Day. London, 1899.

Kennelly, Brendan, ed. The Penguin Book of Irish Verse. London: Penguin Books, 1981.

Kinsella, Thomas, ed. The New Oxford Book of Irish Verse. Oxford and New York: Oxford UP, 1992.

Pierce, David, ed. Irish Writing in the Twentieth Century: A Reader. Cork: Cork UP, 2000.

Kenneally, Michael, ed. Irish Literature and Culture. Gerrards Cross: Colin Smythe, 1992.

MacCarthy, Ann. A Search for Literary Identity in Irish Literature. Alicante: Departamento de Filología Inglesa, Universidad de Alicante, 1997.

>McHugh, Roger, and Maurice Harmon. A Short History of Anglo-Irish Literature. Dublin: Wolfhound Press, 1982.

Welch, Robert, ed. The Oxford Companion to Irish Literature. Oxford: Clarendon Press, 1996.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040

Materias que continúan o temario
Literatura Inglesa (Séculos XX e XXI)/613G03040

Observacións
Orientacións ao estudo: Lectura de textos literarios e de crítica literaria, consulta de páxinas web, traballos. Desenvolver destrezas para a explicación oral e a fala en publico. Destrezas traductolóxicas. Interpretación de textos literarios. Os alunos disporán de titorías individualizadas, tanto para resolver calquera tipo de dúbida relacionada coa teoría explicada na aula ou coas prácticas realizadas en común, así como para orientar ó aluno na realización dos seus traballos de investigación individual. Os alumnos disporán, asemade, dunha plataforma Moodle para traballar de xeito virtual, propia da materia, que é a plataforma da Universidade.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías