Identifying Data 2019/20
Subject (*) Modern Language 2: Italian Code 613G03053
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Optional 4.5
Language
Italian
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Tucci , Emiliana
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
Lecturers
Tucci , Emiliana
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
Web
General description Consolidar os coñecementos prácticos e teóricos adquiridos no nivel anterior, engadindo instrumentos que lle permitan ao alumno construír enunciados algo máis complexos tanto no nivel escrito como no oral.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria.
A2 Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual.
A3 Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria.
A8 Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A14 Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
B9 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1
A2
A3
A8
A10
A11
A14
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C3
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. Tempi verbali. 1.1 Il passato prossimo.
1.2 Il participio passato.
1.3. L´imperfetto
2. I pronomi. 2.1 Studio e uso di alcuni pronomi atoni e tonici.
2.2 Forme accoppiate del pronome atono.
3. Gli avverbi. 3.1 Studio e uso degli avverbi di luogo.
3.2 Studio e uso degli avverbi di modo.
3.3 Studio e uso degli avverbi di tempo.
4. Le preposizioni. 4.1 Le preposizioni articolate.
5. 'C'è' y 'ci sono'. 5.1 'C'è' e 'ci sono' e differenze con le forme spagnole 'hay' e 'estar'.
6. Esclamazioni. 6.1 Uso delle forme esclamative tipiche del linguaggio orale italiano: 'dai!', 'su!', 'forza!', ecc.
7. Lingua e cultura. 7.1 La cultura italiana.
7.2 La letteratura italiana.
7.3 Cenni di storia italiana.
8. La lingua italiana nella vita di tutti i giorni. 8.1 Cercare lavoro.
8.2 I vestiti.
8.3 I lavori di casa.
8.4 Viaggiare.
8.5 La salute.
9. Il linguaggio dei social network. 9.1. Esempi pratici dell'uso dei social network in italiano.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Oral presentation A2 A8 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B6 B7 0.5 4 4.5
ICT practicals B1 B2 C3 C6 C7 C8 1 0 1
Directed discussion A2 A11 A15 B4 B5 B7 B8 B9 C6 3 7 10
Workbook A1 A10 B1 C6 1 2 3
Guest lecture / keynote speech A11 B5 B7 16 16 32
Mixed objective/subjective test A1 A11 A15 B1 B2 B6 B7 C1 C6 4 28 32
Speaking test A11 A15 B3 B4 B7 B8 0.5 3 3.5
Introductory activities A1 A2 A3 A15 B3 B6 C6 10 15 25
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Oral presentation Exposición na aula dun tema proposto de antemán polo profesor.
ICT practicals Prácticas a través de TIC para o coñecemento e o uso dos recursos, da bibliografía e dos programas relacionados coa materia.
Directed discussion Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, seguindo para iso as pautas marcadas previamente por este.
Workbook Realización de lecturas fose e dentro da aula.
Guest lecture / keynote speech Clases de carácter teórico e práctico impartidas polo profesor sobre os contidos da materia.
Mixed objective/subjective test Proba con preguntas de diversa índole que permita avaliar os coñecementos e as competencias adquiridos polo alumno nas distintas destrezas.
Speaking test Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumno no coñecemento e a competencia da lingua falada.
Introductory activities Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exercicios en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia (este ano vanse celebrar as “Xornadas Internacionais sobre a Situación Lingüística en Italia”, os días 23 y 24 de outubro nas que o alumnado está invitado a participar).

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Speaking test
Introductory activities
Directed discussion
Guest lecture / keynote speech
Description
A aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, e as prácticas de laboratorio así como a exposición oral dirixida realizaranse dentro da aula. Deste xeito esta metodoloxía permite que o tempo de atención divídase entre todos os alumnos. A proba oral será individual. Así mesmo, levarán a cabo sesións de tutorías de carácter individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A2 A8 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B6 B7 Terase en conta tanto a elaboración como a presentación como o grao de corrección lingüística adquirido no nivel oral. 20
Speaking test A11 A15 B3 B4 B7 B8 Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua. 25
Mixed objective/subjective test A1 A11 A15 B1 B2 B6 B7 C1 C6 Proba escrita con preguntas de diverso carácter para avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas. 35
Introductory activities A1 A2 A3 A15 B3 B6 C6 Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercizos en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. 15
Guest lecture / keynote speech A11 B5 B7 Terase en conta a asistencia a clase e a participación activa na aula. Non se adquirirá a puntuación se se produce unha falta de asistencia superior ao 10%. 5
 
Assessment comments

Criterios de avaliación: na primeira oportunidade, o alumno ten que cumprir as seguintes condicións: Aprobar o conxunto da Proba mixta e da Proba oral. Facer polo menos a mitade das actividades propostas na avaliación. Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de
prazo. Considerarase como Non Presentado aquel alumno que non se presente ás Probas mixta e oral.
Os exercicios terán que entregarse até o último día de clase. A exposición oral realizarase nas últimas horas da clase (poden ser unha o máis semanas, según a cantidade de alumnos. Neste caso realizarase a proba en orden alfabético). Estas datas poden variar. Faranse oficiais nas clases.


Na segunda oportunidade se o alumno aprobou o conxunto das probas mixta e oral so terá que completar as actividades restantes. Os exercicios poderán entregarse até o día do examen. Non se aceptarán exercicios fora deste prazo. A exposición oral terá lugar o mesmo día do exame. A exposición oral terá lugar o mesmo día do exame.
Se o alumno non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de xullo. No caso de non ter feitas o suspensas as demáis actividades tamén terá que repetilas. Ao comezo do curso darase un calendario de entrega dos traballos e as diferentes actividades da avaliación.

Os traballos presentados
polo alumnado poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta para a
detección do plaxio así como de traballos previamente presentados nesta ou
noutras universidades, incluso polo mesmo/a alumno/a. En caso de que se produza
algunha destas circunstancias, poderán ser aplicadas as medidas contempladas
nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos
de grao e mestrado universitario da Universidade da Coruña (artigo 14.4).  

Os alumnos con dispensa académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o curso.Terán que examinarse nas datas oficiais como o resto dos alumnos e entregar ou realizar o resto das actividades nunha data a convir coa profesora.


Sources of information
Basic Carrera Díaz, M. (1994-97). Curso de lengua italiana. Barcelona: Ariel
londero, Eleanor (1992). diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grjialbo
guastalla, Carlo y Ciro Massimo Naddeo (2011). Domani 2. Corso di lingua e cultura italiana. Alma Edizioni: Firenze
Sanmarco Bande, M.T. (2002). Gramatica italiana 1. Citania
Sañé, Secundi (2009). Il dizionario spagnolo italiano. El diccionario italiano-español. Bologna: Vox
Arbia, M.T. (2006). Italiano: gramática esencial. Barcelona: Difusión
Zingarelli, Nicola (1994). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. . Bologna:Zingarelli
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana . Hueber, Alma Edizioni

Complementary Zingarelli, Nicola (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. . Bologna: Zingarelli
Diaco, Mimma (2005). Verbos conjugados: italianos. Barcelona: Difusión


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Idioma Moderno: Italiano/613G03050

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Modern Language 3: Italian/613G03056

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.