Identifying Data 2023/24
Subject (*) Modern Language 3: Italian Code 613G03056
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 4.5
Language
Italian
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Tucci , Emiliana
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
Lecturers
Tucci , Emiliana
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
Web
General description Consolidar os coñecimentos prácticos e teóricos adquiridos no nivel anterior, engadindo instrumentos que lle permitan ao alumno construir enunciados algo máis complexos tanto no nivel escrito coma no oral.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A11 Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Os/as alumnos/as que cursen satisfactoriamente esta materia han de ser capaces de comprender a lingua italiana nun 100 % e de expresarse nun nivel lingüístico medio-alto. A8
A10
A11
A15
B1
B3
B4
B5
B6
B7
B8

Contents
Topic Sub-topic
1. Tempi verbali. 1.1 Ripasso dei tempi verbali studiati in precedenza.
1.2 Il congiuntivo.
1.3 Il condizionale.
2. La subordinazione. 2.1 La subordinata temporale.
2.2 La subordinata causale.
2.3 La subordinata finale.
2.4 La subordinata modale.
2.5 La subordinata consecutiva.
3. La voce passiva. 3.1 Uso e costruzione della voce passiva.
4. I pronomi relativi. 4.1. Studio ed uso dei pronomi relativi.
5. Lingua e cultura. Approfondimenti di cultura, musica e stili di vita italiani. 5.1 La musica.
5.2 La letteratura italiana.
5.3 Cenni di storia italiana.
5.4 I dialetti italiani.
5.5 L'arte in Italia.
6. La lingua italiana nella vita di tutti i giorni. 6.1 Le festività.
6.2 Le fasi della vita.
6.3 Gli animali e la natura.
7. L'uso dei social network. 7.1. Uso del social network comune a tutti gli studenti (Facebook, Twitter, Instagram) per migliorare alcune competenze linguistiche. L'attività è facoltativa.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Speaking test A15 B1 B3 B4 0.5 3 3.5
Oral presentation A8 B4 0.5 3 3.5
ICT practicals B1 B4 1 0 1
Directed discussion A15 B1 B3 B4 6 6 12
Workbook A15 B3 B4 B6 1 10 11
Guest lecture / keynote speech A8 A10 A11 B4 B5 B7 16 16 32
Mixed objective/subjective test A15 B4 4 28 32
Introductory activities B8 5 10 15
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Speaking test Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumno no coñecemento e a competencia da lingua falada
Oral presentation Exposición na aula dun tema proposto de antemán polo profesor.
ICT practicals Prácticas a través de TIC para o coñecemento e o uso dos recursos da bibliografía e dos programas relacionados coa materia.
Directed discussion Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, seguindo para iso as pautas marcadas previamente polo profesor.
Workbook Realización de lecturas fose e dentro da aula.
Guest lecture / keynote speech Clases de carácter teórico e práctico impartidas polo profesor sobre os contidos da materia.
Mixed objective/subjective test Proba con preguntas de diversa índole que permite avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas polo alumno nas diferentes destrezas.
Introductory activities Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exescizos en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Directed discussion
Description
A aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, e as prácticas de laboratorio así como a exposición oral dirixida realizaranse dentro da aula. Desta maneira, esta metodoloxía permite que o tempo de atención divídase entre todos os alumnos e as alumnas. A proba oral será de dous en dous. Así mesmo, levarán a cabo sesións de titorías de carácter individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Introductory activities B8 Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercizos en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. 20
Mixed objective/subjective test A15 B4 Proba escrita con preguntas de diverso carácter para avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas 40
Speaking test A15 B1 B3 B4 Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua 20
Oral presentation A8 B4 Terase en conta tanto a elaboración como a presentación, como o grao de corrección lingüística adquirido no nivel oral. 20
 
Assessment comments

Criterios
de avaliación: Na primeira oportunidade, o/a alumno/a ten que cumprir as seguintes condicións: aprobar o conxunto da Proba mixta e da Proba oral (de non cumprir este requisito, a nota final será un 4). Facer polo menos a metade das actividades propostas na avaliación. Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de prazo. Considerarase como Non Presentado aquel/a estudante que non se presente ás Probas mixta e oral. Os exercicios terán que entregarse até o último día de clase. A exposición oral realizarase nas últimas horas da clase (poden ser unha o máis semanas, segundo a cantidade de alumnos. Neste caso realizarase a proba en orde alfabética). Estas datas poden variar. Faranse oficiais nas clases.

Na segunda oportunidade se o/a alumno/a aprobou o conxunto das probas mixta e oral so terá que completar as actividades restantes. Os exercicios poderán entregarse até o día do exame. Non se aceptarán exercicios fora deste prazo. A exposición oral terá lugar o mesmo día do exame. O exame oral terá lugar o mesmo día do exame. Se o/a alumno/a non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de xullo coas mesmas condicións da primeira oportunidade
















aínda que se teña un 5 nunha das dúas probas



. No caso de non ter feitas o suspensas as demais actividades tamén terá que repetilas. Ao comezo do curso darase un calendario de entrega dos traballos e as diferentes actividades da avaliación.

Os traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta para a detección do plaxio así como de traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso polo mesmo/a alumno/a. En caso de que se produza algunha destas circunstancias, poderán ser aplicadas as medidas contempladas nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da Universidade da Coruña (artigo 14.4). 

En calquera actividade avaliábel a falta de
honradez académica implicará que o/a estudante sexa cualificado/a con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se producir na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, modificarase a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se for necesario.

Os/as alumnos/as con dispensa académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o curso. Terán que examinarse nas datas oficiais como o resto do alumnado e entregar ou realizar o resto das actividades nunha data a convir coa profesora.

Segundo se recolle nas distintas normativas de
aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de
xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de
autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas, entre outras medidas).

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade.

Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas.

 

A materia
poderá ser adaptada aos/ás estudantes que precisaren da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva,
cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, os/as alumnos/as deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC
/ no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada
cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); ou, no seu defecto, coa titora ADI da Facultade de Filoloxía (pat.filoloxia@udc.gal).


Sources of information
Basic Carrera Díaz, M. (1994). curso de lengua italiana. Barcelona: Ariel
Londero, Eleanor (1999). diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grjalbo
Renzi, Lorenzo (1998). Grande grammatica italiana di consultazione.. Il Mulino
Arbia, M.T. (2006). Italiano: gramática esencial. Barcelona: Difusión
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana . Hueber, Alma Edizioni

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Idioma Moderno: Italiano/613G03050
Modern Language 2: Italian/613G03053

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Modern Language 4: Italian/613G03059

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.