Identifying Data 2015/16
Subject (*) Idioma Moderno 4: Italiano Code 613G03059
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Italian
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Filoloxía Española e Latina
Coordinador
Vallin Blanco, Gema
E-mail
g.vallin@udc.es
Lecturers
Tucci , Emiliana
Vallin Blanco, Gema
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
g.vallin@udc.es
Web
General description Fixar os coñecementos prácticos e teóricos gramaticais e léxicos adquiridos nos niveis anteriores.
Continuar e profundar no coñecemento da cultura, da literatura e da sociedade italianas.
Avanzar nos aspectos sintácticos da lingua italiana.
Fundamentos de sintaxe formal do italiano.
Estudo composicional do significado das unidades denotativas na oración.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B8 Apreciar a diversidade.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A15
B1
B2
B3
B4
B8
C2
C3
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Il verbo. 1.1 Ripasso dei tempi verbali studiati in precedenza.
1.2. Semantica composizionale dell'evento.
1.3. Semantica composizionale dell'aspetto e del tempo verbale.
1.4. La sintassi dei verbi inaccusativi, inergativi e transitivi.
2. La quantificazione. 2.1. Ripasso dei quantificatori.
2.2. La semántica composizionale dei quantificatori.
3. La preposizioni e preposizioni articolate. 3.1. Ripasso delle peposizioni.
3.2. Il sintagma preposizionale.
4. I pronomi. 4.1. Ripasso delle varie tipologie pronominali.
4.2. Sequenza di pronomi clitici.
4.3. La funzione dei pronomi clitici.
5. I determinanti. 5.1 La sintassi dell'articolo definito.
5.2 La sintassi dell'articolo partitivo.
5.3 I numerali precisi e approssimativi.
6. Lingua, letteratura e cultura. 6.1 Autori italiani.
6.2. Letture e comprensione dei testi fondamentali della letteratura italiana.
7. Il lessico e espressioni colloqiuali nella vita di tutti i giorni. 7.1 A scuola e all'università.
7.2 In vacanza.
7.3 Feste e tradizioni.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Speaking test A15 B1 0.5 3 3.5
Oral presentation A15 C3 0.5 4 4.5
Directed discussion A15 B3 4 12 16
Workbook B3 2 6 8
Guest lecture / keynote speech B3 16 16 32
Mixed objective/subjective test A15 C6 4 28 32
Introductory activities A15 B3 10 5 15
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Speaking test Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumno no coñecemento e a competencia da lingua falada.
Oral presentation Exposición na aula dun tema proposto de antemán polo profesor.
Directed discussion Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, seguindo para iso as pautas marcadas previamente por leste.
Workbook Realización de lecturas fora e dentro da aula.
Guest lecture / keynote speech Clases de carácter teórico e práctico impartidas polo profesor sobre os contidos da materia.
Mixed objective/subjective test Proba con preguntas de diversa índole que permita avaliar os coñecementos e as competencias adquiridos polo alumno nas distintas destrezas.
Introductory activities Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exescizos en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Speaking test
Oral presentation
Directed discussion
Description
A aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, e as prácticas de laboratorio así como a exposición oral dirixida realizaranse dentro da aula. Deste xeito esta metodoloxía permite que o tempo de atención divídase entre todos os alumnos. A proba oral será individual. Así mesmo, levarán a cabo sesións de titorías de carácter individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech B3 Terase en conta a asistencia a clase e a participación activa na aula. Non se adquirirá a puntuación se se produce unha falta de asistencia superior ao 10%. 5
Introductory activities A15 B3 Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercicios en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. 20
Mixed objective/subjective test A15 C6 Proba escrita con preguntas de diverso carácter para avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas. 35
Speaking test A15 B1 Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua. 20
Oral presentation A15 C3 Terase en conta tanto a elaboración como a presentación como o grao de corrección lingüística adquirido no nivel oral. 20
 
Assessment comments
Cabe a posibilidade de que eventualmente se produza algún cambio nas probas.

Criterios de avaliación: na primeira oportunidade, o alumno ten que cumprir as seguintes condicións:

1. Aprobar o conxunto da Proba mixta e da Proba oral.

2. Facer polo menos a metade das actividades propostas na avaliación.

Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de prazo. Considerarase como Non Presentado aquel alumno que non faga o conxunto das Probas mixta e oral, salvo se realizou o 50% ou mais das actividades propostas.

Na segunda oportunidade se o alumno aprobou o conxunto das probas mixta e oral só terá que completar as actividades restantes. Se o alumno non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de xullo. No caso de non ter feitas ou suspendidas as demais actividades tamén terá que repetilas.

Obterá unha cualificación de "non presentado" quen non realice a proba mixta e, ademais, entregase menos do 50% das actividades do curso.

Ao comezo do curso darase un calendario onde se especifique os días de entrega dos traballos e das diferentes actividades de avaliación.

Os alumnos con dispensa académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o curso.

Sources of information
Basic Londero, Eleanor (1992). Diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grijalbo
Petronio, G. (1966-70). Dizionario enciclopédico della letteratura italiana. Bari, Laterza
Renzi, Lorenzo (1998). Grande grammatica italiana di consultazione.. Bologna, Il Mulino
Petronio, G. (1970). Historia de la literatura italiana. Madrid, Cátedra
Zingarelli, Nicola Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. Bologna, (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana.. Zanichelli, Bologna
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Hueber, Alma Edizioni

Complementary Pasquini, E. (1997). Guida allo estudio della letteratura italiana. Bari, Laterza
Segre, Cesase (1997). Testi nella storia. La letteratura italiana delle origini al Novecento. Milán, Mondadori


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Idioma Moderno 3: Italiano/613G03056

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.