Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A8 |
Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira. |
A10 |
Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
|
A8 A10 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C2 C3 C4 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Tempi verbali. |
1.1 Ripasso dei tempi verbali studiati in precedenza.
1.2 L'imperativo.
1.3. Il congiuntivo.
|
2. I pronomi "ci" e "ne" |
2.1 Studio e uso dei pronomi "ci" e "ne".
|
3. Gli indefiniti. |
3.1 Studio e uso dei pronomi e degli aggettivi indefiniti. |
4. Il comparativo e il superlativo. |
4.1 Studio e uso del comparativo e del superlativo. |
5. Lingua, letteratura e cultura. |
5.1 Autori italiani.
5.2. Letture e comprensione dei testi fondamentali della letteratura italiana.
5.3. La situazione linguistica in Italia.
|
6. Il lessico e espressioni colloqiuali nella vita di tutti i giorni. |
6.1 A scuola e all'università.
6.2 In vacanza.
6.3 Feste e tradizioni. |
7. L'italiano e i social network. |
7.1. Uso del social network comune a tutti gli studenti (Facebook, Twitter, Instagram) per migliorare alcune competenze linguistiche. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Speaking test |
A15 B1 |
0.5 |
3 |
3.5 |
Oral presentation |
A15 C3 |
0.5 |
4 |
4.5 |
Directed discussion |
A15 B3 C4 C7 |
4 |
12 |
16 |
Workbook |
B3 |
2 |
6 |
8 |
Guest lecture / keynote speech |
B2 B3 B4 B8 C2 |
16 |
16 |
32 |
Mixed objective/subjective test |
A15 C6 |
4 |
28 |
32 |
Introductory activities |
A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 |
5 |
10 |
15 |
|
Personalized attention |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Speaking test |
Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumno no coñecemento e a competencia da lingua falada. |
Oral presentation |
Exposición na aula dun tema proposto de antemán polo profesor. |
Directed discussion |
Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, seguindo para iso as pautas marcadas previamente por leste. |
Workbook |
Realización de lecturas fora e dentro da aula. |
Guest lecture / keynote speech |
Clases de carácter teórico e práctico impartidas polo profesor sobre os contidos da materia. |
Mixed objective/subjective test |
Proba con preguntas de diversa índole que permita avaliar os coñecementos e as competencias adquiridos polo alumno nas distintas destrezas. |
Introductory activities |
Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exescizos en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Introductory activities |
Speaking test |
Oral presentation |
Directed discussion |
|
Description |
A aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, e as prácticas de laboratorio así como a exposición oral dirixida realizaranse dentro da aula. Desta maneira, esta metodoloxía permite que o tempo de atención divídase entre todos os alumnos e as alumnas. A proba oral será de dous en dous. Así mesmo, levarán a cabo sesións de titorías de carácter individual. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Introductory activities |
A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 |
Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercicios en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A15 C6 |
Proba escrita con preguntas de diverso carácter para avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas. |
40 |
Speaking test |
A15 B1 |
Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua. |
20 |
Oral presentation |
A15 C3 |
Terase en conta tanto a elaboración como a presentación como o grao de corrección lingüística adquirido no nivel oral. |
20 |
|
Assessment comments |
Criterios de avaliación: Na primeira oportunidade, o/a alumno/a ten que cumprir as seguintes condicións: aprobar o conxunto da Proba mixta e da Proba oral (de non cumprir este requisito, a nota final será un 4). Facer polo menos a metade das actividades propostas na avaliación. Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de prazo. Considerarase como Non Presentado aquel/a estudante que non se presente ás Probas mixta e oral. Os exercicios terán que entregarse até o último día de clase. A exposición oral realizarase nas últimas horas da clase (poden ser unha o máis semanas, segundo a cantidade de alumnos. Neste caso realizarase a proba en orde alfabética). Estas datas poden variar. Faranse oficiais nas clases. Na segunda oportunidade se o/a alumno/a aprobou o conxunto das probas mixta e oral so terá que completar as actividades restantes. Os exercicios poderán entregarse até o día do exame. Non se aceptarán exercicios fora deste prazo. A exposición oral terá lugar o mesmo día do exame. A exposición oral terá lugar o mesmo día do exame. Se o/a alumno/a non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de xullo coas mesmas condicións da primeira oportunidade
aínda que se teña un 5 nunha das dúas probas. No caso de non ter feitas o suspensas as demais actividades tamén terá que repetilas. Ao comezo do curso darase un calendario de entrega dos traballos e as diferentes actividades da avaliación. Os traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta para a detección do plaxio así como de traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso polo mesmo/a alumno/a. En caso de que se produza algunha destas circunstancias, poderán ser aplicadas as medidas contempladas nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da Universidade da Coruña (artigo 14.4). En calquera actividade avaliábel a falta de
honradez académica implicará que o/a estudante sexa cualificado/a con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se producir na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, modificarase a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se for necesario. Os/as alumnos/as con dispensa académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o curso. Terán que examinarse nas datas oficiais como o resto do alumnado e entregar ou realizar o resto das actividades nunha data a convir coa profesora. Segundo se recolle nas distintas normativas de
aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de
xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de
autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas, entre outras medidas). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade. Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas. A materia
poderá ser adaptada aos/ás estudantes que precisaren da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva,
cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, os/as alumnos/as deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC
/ no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada
cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); ou, no seu defecto, coa titora ADI da Facultade de Filoloxía (pat.filoloxia@udc.gal).
|
Sources of information |
Basic
|
Londero, Eleanor (1992). Diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grijalbo
Petronio, G. (1966-70). Dizionario enciclopédico della letteratura italiana. Bari, Laterza
Renzi, Lorenzo (1998). Grande grammatica italiana di consultazione.. Bologna, Il Mulino
Petronio, G. (1970). Historia de la literatura italiana. Madrid, Cátedra
Zingarelli, Nicola Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. Bologna, (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana.. Zanichelli, Bologna
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Hueber, Alma Edizioni |
|
Complementary
|
Pasquini, E. (1997). Guida allo estudio della letteratura italiana. Bari, Laterza
Segre, Cesase (1997). Testi nella storia. La letteratura italiana delle origini al Novecento. Milán, Mondadori |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Idioma Moderno: Italiano/613G03050 | Modern Language 2: Italian/613G03053 | Modern Language 3: Italian/613G03056 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|