Identifying Data 2023/24
Subject (*) Modern Language 4: Italian Code 613G03059
Study programme
Grao en Inglés: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 4.5
Language
Italian
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Letras
Coordinador
Tucci , Emiliana
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
Lecturers
Tucci , Emiliana
E-mail
emiliana.tucci@udc.es
Web
General description Fixar os coñecementos prácticos e teóricos gramaticais e léxicos adquiridos nos niveis anteriores.
Continuar e profundar no coñecemento da cultura, da literatura e da sociedade italianas.
Avanzar nos aspectos sintácticos da lingua italiana.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 Ter dominio instrumental oral e escrito dunha segunda lingua estranxeira.
A10 Ter capacidade para avaliar criticamente o estilo dun texto e para formular propostas alternativas e correccións.
A15 Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica.
B1 Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información.
B2 Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas.
B3 Adquirir capacidade de autoformación.
B4 Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno.
B5 Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas.
B6 Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva.
B7 Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico.
B8 Apreciar a diversidade.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A8
A10
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C2
C3
C4
C6
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Tempi verbali. 1.1 Ripasso dei tempi verbali studiati in precedenza.
1.2 L'imperativo.
1.3. Il congiuntivo.

2. I pronomi "ci" e "ne" 2.1 Studio e uso dei pronomi "ci" e "ne".
3. Gli indefiniti. 3.1 Studio e uso dei pronomi e degli aggettivi indefiniti.
4. Il comparativo e il superlativo. 4.1 Studio e uso del comparativo e del superlativo.
5. Lingua, letteratura e cultura. 5.1 Autori italiani.
5.2. Letture e comprensione dei testi fondamentali della letteratura italiana.
5.3. La situazione linguistica in Italia.
6. Il lessico e espressioni colloqiuali nella vita di tutti i giorni. 6.1 A scuola e all'università.
6.2 In vacanza.
6.3 Feste e tradizioni.
7. L'italiano e i social network. 7.1. Uso del social network comune a tutti gli studenti (Facebook, Twitter, Instagram) per migliorare alcune competenze linguistiche.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Speaking test A15 B1 0.5 3 3.5
Oral presentation A15 C3 0.5 4 4.5
Directed discussion A15 B3 C4 C7 4 12 16
Workbook B3 2 6 8
Guest lecture / keynote speech B2 B3 B4 B8 C2 16 16 32
Mixed objective/subjective test A15 C6 4 28 32
Introductory activities A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 5 10 15
 
Personalized attention 1.5 0 1.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Speaking test Realización dunha proba oral que permita coñecer os avances do alumno no coñecemento e a competencia da lingua falada.
Oral presentation Exposición na aula dun tema proposto de antemán polo profesor.
Directed discussion Participación do alumnado nun tema de debate suscitado polo profesor, seguindo para iso as pautas marcadas previamente por leste.
Workbook Realización de lecturas fora e dentro da aula.
Guest lecture / keynote speech Clases de carácter teórico e práctico impartidas polo profesor sobre os contidos da materia.
Mixed objective/subjective test Proba con preguntas de diversa índole que permita avaliar os coñecementos e as competencias adquiridos polo alumno nas distintas destrezas.
Introductory activities Contan como actividades iniciais participación na aula (audicións, lecturas, comprensión oral...), exescizos en casa e nas aulas e a participación nas actividades programadas relacionadas coa materia.

Personalized attention
Methodologies
Introductory activities
Speaking test
Oral presentation
Directed discussion
Description
A aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, e as prácticas de laboratorio así como a exposición oral dirixida realizaranse dentro da aula. Desta maneira, esta metodoloxía permite que o tempo de atención divídase entre todos os alumnos e as alumnas. A proba oral será de dous en dous. Así mesmo, levarán a cabo sesións de titorías de carácter individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Introductory activities A8 A10 A15 B3 B5 B6 B7 Considerase actividades iniciais o conxunto das seguintes actividades: exercicios en clase, participación nas aulas, lecturas, audicións e participación nas actividades programadas relacionadas coa materia. 20
Mixed objective/subjective test A15 C6 Proba escrita con preguntas de diverso carácter para avaliar os coñecementos e as competencias adquiridas. 40
Speaking test A15 B1 Avaliaranse os coñecementos así como as competencias relativas ao nivel falado da lingua. 20
Oral presentation A15 C3 Terase en conta tanto a elaboración como a presentación como o grao de corrección lingüística adquirido no nivel oral. 20
 
Assessment comments

Criterios de avaliación: Na primeira oportunidade, o/a alumno/a ten que cumprir as seguintes condicións: aprobar o conxunto da Proba mixta e da Proba oral (de non cumprir este requisito, a nota final será un 4). Facer polo menos a metade das actividades propostas na avaliación. Non se terán en conta as actividades entregadas fóra de prazo. Considerarase como Non Presentado aquel/a estudante que non se presente ás Probas mixta e oral. Os exercicios terán que entregarse até o último día de clase. A exposición oral realizarase nas últimas horas da clase (poden ser unha o máis semanas, segundo a cantidade de alumnos. Neste caso realizarase a proba en orde alfabética). Estas datas poden variar. Faranse oficiais nas clases.

Na segunda oportunidade se o/a alumno/a aprobou o conxunto das probas mixta e oral so terá que completar as actividades restantes. Os exercicios poderán entregarse até o día do exame. Non se aceptarán exercicios fora deste prazo. A exposición oral terá lugar o mesmo día do exame. A exposición oral terá lugar o mesmo día do exame. Se o/a alumno/a non aprobou o conxunto das probas mixta e oral terá que repetilas na sesión de xullo coas mesmas condicións da primeira oportunidade
















aínda que se teña un 5 nunha das dúas probas. No caso de non ter feitas o suspensas as demais actividades tamén terá que repetilas. Ao comezo do curso darase un calendario de entrega dos traballos e as diferentes actividades da avaliación.

Os traballos presentados polo alumnado poderán ser incorporados ao Turnitin, ferramenta para a detección do plaxio así como de traballos previamente presentados nesta ou noutras universidades, incluso polo mesmo/a alumno/a. En caso de que se produza algunha destas circunstancias, poderán ser aplicadas as medidas contempladas nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da Universidade da Coruña (artigo 14.4). 

En calquera actividade avaliábel a falta de
honradez académica implicará que o/a estudante sexa cualificado/a con
“suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico,
tanto se a comisión da falta se producir na primeira oportunidade como na
segunda. Para isto, modificarase a súa cualificación na acta de primeira
oportunidade, se for necesario.

Os/as alumnos/as con dispensa académica de asistencia e a tempo parcial deberán presentarse ao comezo do curso para recibir indicacións sobre como aprobar o exame, e recibir avaliación continua ao longo de todo o curso. Terán que examinarse nas datas oficiais como o resto do alumnado e entregar ou realizar o resto das actividades nunha data a convir coa profesora.

Segundo se recolle nas distintas normativas de
aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de
xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de
autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e
alumnas, entre outras medidas).

Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores
de respecto e igualdade.

Deberanse
detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións
e medidas para corrixilas.

 

 

A materia
poderá ser adaptada aos/ás estudantes que precisaren da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva,
cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o
caso, os/as alumnos/as deberán contactar cos servizos dispoñíbeis na UDC
/ no centro: nos prazos oficiais estipulados de maneira previa a cada
cuadrimestre académico, coa Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/); ou, no seu defecto, coa titora ADI da Facultade de Filoloxía (pat.filoloxia@udc.gal).


Sources of information
Basic Londero, Eleanor (1992). Diccionario Español-Italiano Italiano-Spagnolo. . Barcelona, Collins Grijalbo
Petronio, G. (1966-70). Dizionario enciclopédico della letteratura italiana. Bari, Laterza
Renzi, Lorenzo (1998). Grande grammatica italiana di consultazione.. Bologna, Il Mulino
Petronio, G. (1970). Historia de la literatura italiana. Madrid, Cátedra
Zingarelli, Nicola Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana. Bologna, (2009). Lo Zingarelli. Vocabolario della lingua italiana.. Zanichelli, Bologna
Nocchi, Susanna (2011). Nuova grammatica pratica della lingua italiana. Hueber, Alma Edizioni

Complementary Pasquini, E. (1997). Guida allo estudio della letteratura italiana. Bari, Laterza
Segre, Cesase (1997). Testi nella storia. La letteratura italiana delle origini al Novecento. Milán, Mondadori


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Idioma Moderno: Italiano/613G03050
Modern Language 2: Italian/613G03053
Modern Language 3: Italian/613G03056

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.