Identifying Data 2020/21
Subject (*) Interactive Models of the Operations Research Code 614493129
Study programme
Mestrado Universitario en Técnicas Estadísticas (Plan 2019)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Optional 5
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Matemáticas
Coordinador
Lorenzo Freire, Silvia
E-mail
silvia.lorenzo@udc.es
Lecturers
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
Lorenzo Freire, Silvia
E-mail
luisa.carpente@udc.es
silvia.lorenzo@udc.es
Web http://eio.usc.es/pub/mte
General description O obxectivo deste curso é presentar e analizar algúns modelos que estudan a cooperación en problemas de optimización nos que interaccionan varios axentes.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non haberá modificacións nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todas as metodoloxías docentes (sesión maxistral, solución de problemas, traballos tutelados, proba oral e atención personalizada).
*Metodoloxías docentes que se modifican
Non haberá mningunha modificación.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Usarase diariamente para consultas e solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
- Teams: Faranse 2 sesións semanais para tutorías ou clases virtuais.
- Páxina web do máster: Usarase 2 veces á semana, aproximadamente, para proporcionar aos alumnos o material.

4. Modificacións na avaliación
Non haberá modificacións na avaliación.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non haberá modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A16 CE1 - Coñecer, identificar, modelar, estudar e resolver problemas complexos de estatística e investigación operativa, nun contexto científico, tecnolóxico ou profesional, xurdidos en aplicacións reais.
A17 CE2 – Desenvolver autonomía para a resolución práctica de problemas complexos surdidos en aplicación reais e para a interpretación dos resultados cara á axuda na toma de decisións.
A18 CE3 - Adquirir coñecementos avanzados dos fundamentos teóricos subxacentes ás distintas metodoloxías da estatística e a investigación operativa, que permitan o seu desenvolvemento profesional especializado.
A21 CE6 - Adquirir coñecementos teórico-prácticos avanzados de distintas técnicas matemáticas, orientadas específicamente á axuda na toma de decisións, e desenvolver a capacidade de reflexión para avaliar e decidir entre distintas perspectivas en contextos complexos.
A22 CE7 - Adquirir coñecementos teórico-prácticos avanzados de distintas técnicas de optimización matemática, tanto en contextos unipersoais como multipersoais, e saber aplicalos con autonomía suficiente nun contexto científico, tecnolóxico ou profesional.
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B17 CG1 - Coñecer, comprender e saber aplicar os principios, metodoloxías e novas tecnoloxías na estatística e a investigación operativa en contextos científico/académicos, tecnolóxicos ou profesionais especializados e multidisciplinares, así como adquirir as destrezas e competencias descritas nos objectivos generales do título.
B18 CG2 - Desenvolver autonomía para identificar, modelar e resolver problemas complexos da estatística e da investigación operativa en contextos científico/académicos, tecnolóxicos ou profesionais especializados e multidisciplinares.
B19 CG3 - Desenvolver a capacidade para realizar estudos e tarefas de investigación e transmitir os resultados a públicos especializados, académicos e xeneralistas.
B20 CG4 - Integrar coñecementos avanzados e enfrontarse á toma de decisións a partir de información científica e técnica.
B21 CG5 - Desenvolver a capacidade de aplicación de algoritmos e técnicas de resolución de problemas complexos no eido da estatística e a investigación operativa, manexando o software especializado axeitado.
C11 CT1 - Desenvolver firmes capacidades de razoamento, análise crítica e autocrítica, así como de argumentación e de síntese, contextos especializados e multidisciplinais.
C12 CT2 - Desenvolver destrezas avanzadas no manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC), tanto para a obtención de información como para a difusión do coñecemento, nun ámbito científico/académico, tecnolóxico ou profesional especializado e multidisciplinar.
C13 CT3 - Ser capaz de resolver problemas complexos en novos escenarios mediante a aplicación integrada dos coñecementos.
C14 CT4 - Desenvolver unha sólida capacidade de organización e planificación do estudo, asumindo a responsabilidade do seu propio desenvovemento profesional, para a realización de traballos en equipo e de xeito autónomo.
C15 CT5 - Desenvolver capacidades para o aprendizaxe e a integración no traballo en equipos multidisciplinais, nos ámbitos científico/académico, tecnolóxico e profesional.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Apply cooperative game theory techniques to any operational research problem AC16
AC17
AC18
AC21
AC22
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ17
BJ18
BJ19
BJ20
BJ21
CJ11
CJ12
CJ13
CJ14
CJ15

Contents
Topic Sub-topic
Cooperation in planning problems Planning problems
Cooperation in planning problems
Cooperation in queueing problems Queueing problems
Cooperation in queueing problems
Cooperation in networks models Networks models (shortest path problem, vehicle routing problems, minimum cost spanning tree problems, minimum cost arborescences problems, fixed cost tree problems, etc)
Cooperation in networks models
Cooperation in inventory models and linear production problems Inventory models
Cooperation in inventory models
Linear production problems
Cooperation in linear production problems

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A16 A17 A18 A21 A22 B1 B5 B17 C13 35 26 61
Speaking test B19 B20 B21 C11 C12 C14 C15 4 0 4
Supervised projects A16 A17 A18 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B18 B19 B21 C11 C12 C13 0 25 25
Problem solving A16 A17 A21 A22 B2 B4 B17 B18 B20 B21 C11 C12 C13 0 25 25
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech The professors make use of the material, which will be previously provided to the students, to explain all the contents of the subject.
Speaking test The student will defend the project.
Supervised projects Each student will receive a framework to be presented and defended in an oral test.
Problem solving The students have to solve a collection of problems related to the contents of the subject.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Problem solving
Supervised projects
Description
The student could ask the teacher for the instructions and the bibliography necessary to carry out his/her project.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A16 A17 A21 A22 B2 B4 B17 B18 B20 B21 C11 C12 C13 The students should solve the collection of problems assigned by the professors. 50
Speaking test B19 B20 B21 C11 C12 C14 C15 The student should defend the corresponding project in the speaking test. 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Curiel, I. (1997). Cooperative Game Theory and Applications. Kluwer Academic Publishers
Sánchez-Rodríguez, E. y Vidal-Puga, J. (2014). Juegos coalicionales. Publicacións da Universidade de Vigo
Borm, P., Hamers, H. y Hendrickx, R. (2001). Operations Research Games: A Survey. Springer

Complementary González-Díaz, J., García-Jurado, I. y Fiestras-Janeiro, G. (2010). An introductory course on mathematical game theory. American Mathematical Society
Borm, P. y Peters, H. (2002). Chapters on Game Theory. Kluwer Academic Publishers
Driessen, T. (1998). Cooperative games, solutions and applications. Kluwer Academic Publishers
Tijs, S. (2003). Introduction to Game Theory. Kluwer Academic Publishers
Hassin, R. y Haviv, M. (2003). To Queue or not to Queue. Kluwer Academic Publishers


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Linear and Integer Programming/614493005
Introduction to Game Theory/614493016

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Cooperative Games/614493026

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.