Identifying Data 2021/22
Subject (*) Project Management Code 614502002
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Matemáticas
Coordinador
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
E-mail
luisa.carpente@udc.es
Lecturers
Carpente Rodriguez, Maria Luisa
Pedreira Fernández, Oscar
Silva Coira, Fernando
E-mail
luisa.carpente@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
fernando.silva@udc.es
Web
General description A materia de Dirección de Proxectos presenta ao alumno un marco práctico para o desenvolvemento profesional na dirección de proxectos de propósito xeral. O foco non son simplemente os proxectos de desenvolvemento de software, aínda que estes representen unha parte moi importante.

O desenvolvemento da materia abrangue tanto o concepto de proxecto individual coma o de carteira de proxectos. O marco de referencia é o PMBOK editado por Project Management Institute. Ao longo da materia explícanse as áreas de coñecemento nas que o PMBOK divide a Dirección de Proxectos, utilizando un dobre enfoque: por áreas e por procesos.

Unha parte importante da materia é a participación de profesionais de empresas de recoñecido prestixio que colaboran na docencia presentando casos reais do máximo interese en distintos ámbitos de aplicación.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán modificacións sustanciais sobre o contido da materia, máis alá de adaptacións puntuais.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

Manteranse as metodoloxías docentes previstas. No caso de pasar a un modelo de docencia en remoto, estas metodoloxías desenvolveranse a través de medios telemáticos.

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A atención ao alumnado realizarase a través das ferramentas de traaballo online proporcionadas pola Universidade da Coruña.

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

Manteranse as porcentaxes consideradas inicialmente nesta guía docente de cara á avaliación. En caso de pasar a un modelo de docencia e avaliación en remoto, as actividades de avaliación desenvolveranse online utilizando as ferramentas proporcionadas pola Universidade da Coruña.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non se modifican os recursos e/ou bibliografía empregados na materia.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a integración de tecnoloxías, aplicacións, servizos e sistemas propios da enxeñaría informática, con carácter xeneralista, e en contextos máis amplos e multidisciplinares.
A2 Capacidade para a planificación estratéxica, elaboración, dirección, coordinación, e xestión técnica e económica nos ámbitos da enxeñaría informática relacionados, entre outros, con: sistemas, aplicacións, servizos, redes, infraestruturas ou instalacións informáticas e centros ou factorías de desenvolvemento de sóftware, respectando o adecuado cumprimento dos criterios de calidade e ambientais e en contornos de traballo multidisciplinares.
A3 Capacidade para a dirección de proxectos de investigación, desenvolvemento e innovación en empresas e centros tecnolóxicos, con garantía da seguridade para as persoas e bens, a calidade final dos produtos e a súa homologación.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B2 Traballo en equipo.
B3 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade para organizar e planificar.
B5 Habilidades de xestión da información.
B6 Toma de decisións.
B7 Preocupación pola calidade.
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar.
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade).
B10 Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática
B11 Capacidade para a dirección de obras e instalacións de sistemas informáticos, cumprindo a normativa vixente e asegurando a calidade do servizo
B12 Capacidade para dirixir, planificar e supervisar equipos multidisciplinares
B14 Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais
B15 Capacidade para a dirección xeral, dirección técnica e dirección de proxectos de investigación, desenvolvemento e innovación, en empresas e centros tecnolóxicos, no ámbito da Enxeñaría Informática
B16 Capacidade para a posta en marcha, dirección e xestión de procesos de fabricación de equipos informáticos, con garantía da seguridade para as persoas e bens, a calidade final dos produtos e a súa homologación
B17 Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos
B19 Capacidade para aplicar os principios da economía e da xestión de recursos humanos e proxectos, así como a lexislación, regulación e normalización da informática
B22 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B23 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B24 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B25 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AJ1
AJ2
AJ3
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ19
BC2
BC3
BC4
BC5
CJ1
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
AJ1
AJ2
BJ7
BJ8
BJ10
BJ11
BJ12
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ19
BC3
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
AJ3
BJ5
BJ6
BJ8
BJ9
BJ15
BC2
BC3
BC4
BC5
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
1. Marco Conceptual da Dirección de Proxectos
2. Alcance, interesados e comunicación.
3. Tempo, custo e seguimento.
4. Xestión de riscos.
5. Persoal.
6. Integración.
7. Outras áreas da xestión de proxectos.
8. Aspectos éticos e profesionais.
.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 B3 B4 B5 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B19 B22 B23 B24 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 20 36 56
Laboratory practice B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B19 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 40 55
Oral presentation B23 B24 C1 1 10 11
Laboratory practice B14 B15 B17 B19 B22 B23 4 4 8
Objective test A1 A2 A3 B14 B15 B16 B17 B19 B22 B23 B24 C1 3 12 15
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech O profesor explica o contido da materia
Laboratory practice Estudo de caso que o alumno debe realizar e presentar
Oral presentation O alumno ten que defendar a sua práctica
Laboratory practice Práctica de análise e xestión de riscos.
Objective test Exame da materia

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
O alumnado revisará o desenvolvemento dos seus traballos e as dúbidas que se poidan presentar co profesorado tanto na teoría como na práctica da asignatura.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 B14 B15 B16 B17 B19 B22 B23 B24 C1 Trátase dun exame de conceptos básicos, sobre a base de preguntas curtas ou opcións de test. 30
Laboratory practice B14 B15 B17 B19 B22 B23 Os alumnos realizarán unha práctica de análise e xestión de riscos. 10
Oral presentation B23 B24 C1 Cada alumno de cada grupo de prácticas deberá defender unha parte desta.

Valorarase o coñecemento global da práctica e do contexto da aplicación plantexado na mesma, a defensa realizada, a iIntegración da súa parte no contexto global da mesma, a claridade do documento de presentación, e a capacidade de responder axeitadamente as cuestións plantexadas.
20
Laboratory practice B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B19 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Os alumnos desenvolverán unha práctica da que deberán presentar unha memoria e facer a presentación oral desta.

Valorarase o alcance, contido e xustificación das respostas presentadas.
40
 
Assessment comments

Os criterios de avaliación para os alumnos que non poidan asistir a clase por ter autorizada a asistencia parcial serán os mesmos pois os enunciados estarán publicados e o material de apoio utilizado nas clases tamén. Quérese sinalar non obstante a importancia da asistencia ás clases prácticas para a realización dos traballos.


Sources of information
Basic Project Management Institute (2013). Guía de los Fundamentos de la Dirección de Proyectos 5ªed.. Project Management Institute
Project Management Institute (). www.pmi.org. Project Management Institute

Complementary

Barry Boem, Richard Turner: Balancing agility and discipline - A guide for the perplexed. Addison-Wesley. 2003.

Steve McConnell: Software Estimation: Demistifying the blac art. Microsoft Press. 2006.

Scott Berkun: Making things happen mastering project management. O'Reilly. 2008.

John Sonmmez: Soft skills: the software developer's life manual. Manning. 2014.

Jeff Sutherland: Scrum - The art of doing twice in half the time. Penguin LCC US. 2014.



Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.