Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A11 |
Capacidade de deseñar e desenvolver sistemas, aplicacións e servizos informáticos en sistemas encaixados e ubicuos. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas. |
B5 |
Habilidades de xestión da información. |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade). |
B10 |
Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática |
B13 |
Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática |
B14 |
Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais |
B17 |
Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos |
B21 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B22 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B23 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B25 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Adquisición de coñecementos para comprender, deseñar e desenvolver sistemas e servizos completos en equipos móbiles |
AJ11
|
BJ1 BJ5 BJ9 BJ10 BJ13 BJ14 BJ17 BC1 BC2 BC3 BC5
|
CJ4 CJ6 CJ7 CJ8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución ás arquitecturas e plataformas móbiles |
Hardware: arquitecturas e plataformas. Arquitectura ARM.
Software: plataformas e sistemas operativos móbiles. Perspectiva histórica, ecosistema de desenvolvemento, mercado e monetización. |
Experiencia de usuario: Usabilidade e interfaces de usuario |
Introdución á usabilidade das aplicacións móbiles e á interación co usuario.
Guías de estilo e patróns de deseño de interfaces gráficas de usuario en dispositivos móbiles. Exemplos. |
Arquitectura e deseño de software en dispositivos móbiles. Aplicación a Android |
Construíndo a primeira App: entorno e ferramentas de desenvolvemento e depuración.
Compoñentes dunha app.
Relación entre apps, a máquina virtual e os procesos Linux.
Ciclo de vida das Actividades.
Paralelización de tarefas: AsyncTask
Serialización/Deserialización de datos, Fragments e Parcelables
Services
Content Providers, Content Resolvers, Loaders
Recycler View
Apps, procesos e threads: IPC en Android
Android Binder
Xeolocalización
Almacenamento
Multimedia
Patróns arquitecturais de software aplicables ós dispositivos móbiles: MVC e as súas variantes. |
Programación dirixida por eventos e xestión da concurrencia |
Programación dirixida por eventos. Conceptos avanzados.
Patróns: Publisher/Subscriber, Active Object, Monitor Object, Half/Sync-Half-Async e Thread Pool.
Aplicación a Android |
Aplicacións nativas, baseadas en web e híbridas |
Desenvolvemento de aplicacións web móbiles.
Desenvolvemento de aplicacións móbiles híbridas.
Frameworks de desenvolvemento. |
Sensorización en plataformas móbiles |
Introducción á sensorización en plataformas móbiles.
Conceptos básicos de sensores e tipos de sensores.
Manexo de sensores en Android. |
Pantallas e Mobile HMI |
Pantallas nos dispositivos móbiles. Tipos e tecnoloxías empregadas.
Mobile HMI. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A11 B5 B10 B13 B14 B17 B21 B25 C4 C6 C7 C8 |
21 |
33 |
54 |
ICT practicals |
A11 B1 B5 B9 B10 B13 B14 B22 B23 |
15 |
30 |
45 |
Panel discussion |
B10 B14 B17 B22 B23 C4 C6 C7 C8 |
1 |
15 |
16 |
Objective test |
B1 B17 B22 B23 |
3 |
18 |
21 |
|
Personalized attention |
|
14 |
0 |
14 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos contidos da materia. |
ICT practicals |
Talleres de prácticas individuais para desenvolver os conceptos adquiridos nas clases maxistrais. |
Panel discussion |
Seminarios e mesas redondas con profesionais do sector. |
Objective test |
Valoración dos coñecementos adquiridos en toda a asignatura: prácticas e teoría. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Panel discussion |
|
Description |
O profesor realizará tutorías e guiará a posta en marcha das prácticas.
Alumnos matriculados a tempo parcial: non se esixirá a asistencia ás prácticas e faranse flexibles as datas de entrega e defensa das mesmas. Asimesmo, os horarios de titorías poderán adaptarse segundo as necesidades dos ditos alumnos matriculados a tempo parcial. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A11 B1 B5 B9 B10 B13 B14 B22 B23 |
Valoración dos resultados e coñecementos obtidos nas prácticas desenvolvidas. |
60 |
Objective test |
B1 B17 B22 B23 |
Valoración das competencias asimiladas na materia. |
40 |
|
Assessment comments |
As prácticas consistirán en pequenos exemplos de aplicación das sesións maxistrais e, para garantir unha correcta sincronización entre os contidos expostos, terán prazos de entrega axustados. A súa valoración farase de xeito continuado, ó remate dos prazos indicados. Estas prácticas poderán substituírse por unha única aplicación móbil proposta e desenvolta polo propio estudante. A proba obxetiva dividirase nunha parte orientada a valorar o nivel de asimilación dos resultados das prácticas e en outra a valorar o nivel de coñecementos xerais adquiridos na materia. Alumnos matriculados a tempo parcial: non se esixirá a asistencia ás prácticas e faranse flexibles as datas de entrega das mesmas.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|