Identifying Data 2020/21
Subject (*) Architectures and Mobile Platforms Code 614502005
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Fernández Caramés, Tiago Manuel
E-mail
tiago.fernandez@udc.es
Lecturers
Fernández Caramés, Tiago Manuel
E-mail
tiago.fernandez@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/course/view.php?id=54166
General description Nesta asignatura adquírense os coñecementos básicos das tecnoloxías móbiles e a súa aplicación mediante o deseño e o desenvolvemento de aplicacións para dispositivos móbiles.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

- Non se realizarán cambios.

2. Metodoloxías
- *Metodoloxías docentes que se manteñen

- Ningunha.

- *Metodoloxías docentes que se modifican

- Sesión maxistral: debido á situación excepcional, ante a imposibilidade de poder impartir a docencia dun modo completamente presencial, utilizaranse medios virtuais proporcionados pola universidade, os cales se poderán complementar con outros medios.

- Prácticas a través das TIC: substituiranse as prácticas que requiran de equipamento específico por outro simulado ou virtualizado. Eventualmente, proporanse prácticas alternativas que non requiran de devandito equipamento. Estas prácticas poderán ter un formato autónomo en previsión de problemas de conciliación e/ou conectividade.

- Proba mixta: substituirase por un traballo tutelado que tera un peso dun 40% na nota global.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- As sesións de titorización (atención ao alumnado) realizaranse por medios telemáticos (e.g., correo electrónico, Teams, Moodle), que se poderán complementar entre si e con outras ferramentas. En parte delas utilizarase unha modalidade de concertación previa.


4. Modificacións na avaliación

- A proba mixta será substituida por un traballo tutelado, pasando a distribución e peso das notas a ser:  

Prácticas a través das TIC: 60%;
Traballo tutelado: 40%.


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

- Non haberá modificacións.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A11 Capacidade de deseñar e desenvolver sistemas, aplicacións e servizos informáticos en sistemas encaixados e ubicuos.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B5 Habilidades de xestión da información.
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade).
B10 Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática
B13 Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática
B14 Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais
B17 Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos
B21 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B22 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B23 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B25 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Understand, design and develop systems and services for mobile devices. AJ11
BJ1
BJ5
BJ9
BJ10
BJ13
BJ14
BJ17
BC1
BC2
BC3
BC5
CJ4
CJ6
CJ7
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Introduction to mobile architectures and platforms Hardware: architectures and platforms. ARM architecture.

Software: platforms and mobile operative systems. Historic perspective, development ecosystem, market and monetization.
User experience: Usability and user interfaces Introduction to mobile app and user interface usability

Style guides and design pattern for graphic user interfaces for mobile devices. Examples.
Mobile device architecture and software design. Application to Android Building a first app: environment and development and debugging tools

App components


Relationship among apps, virtual machines and Linux processes

Activity Life-cycle

Task parallelization: AsyncTask


Data serialization/deserialization, Fragments and Parcelables

Services

Content Providers, Content Resolvers, Loaders

Recycler View

Apps, processes and threads: IPC in Android

Android Binder

Geolocation

Storage

Multimedia

Mobile device software patterns: MVC and its versions
Event-guided programming and concurrency management Event-guided programming. Advanced concepts

Patterns: Publisher/Subscriber, Active Object, Monitor Object, Half/Sync-Half-Async and Thread Pool.

Application to Android
Web based, hybrid and native applications Mobile web application development

Hybrid mobile application development

Development frameworks
Mobile platform sensing Transducers

Mobile displays. Types and technologies

Mobile HMI
Pantallas e Mobile HMI Pantallas nos dispositivos móbiles. Tipos e tecnoloxías empregadas.

Mobile HMI.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A11 B5 B10 B13 B14 B17 B21 B25 C4 C6 C7 C8 21 33 54
ICT practicals A11 B1 B5 B9 B10 B13 B14 B22 B23 26 52 78
Objective test B1 B17 B22 B23 4 0 4
 
Personalized attention 14 0 14
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Lectures on the content of the subject
ICT practicals ICT practicals to put in practice the concepts learned on the lectures
Objective test Test to assess the learned practical and theoretical concepts

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
The professor will tutor the students and will guide them during the practical lessons.

Part-time students: it will not be required the attendance to the practical lessons, which will be flexible with the delivery and defence dates. In the same way, tutoring will be adapted to the scheduling restrictions of the part-time students.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A11 B1 B5 B9 B10 B13 B14 B22 B23 Valoración dos resultados e coñecementos obtidos nas prácticas desenvolvidas. 60
Objective test B1 B17 B22 B23 Valoración das competencias asimiladas na materia. 40
 
Assessment comments

FIRST CALL

The practical part of the subject will consist in developing practical examples about the content of the theory lessons. Its evaluation will be perform progressively, with clear deadlines. Such a practical part could be replaced with the development of a mobile application or a individual assignment.

The objective test will be divided into two parts: one oriented towards evaluating the practical developments and a second one about the theoretical content.

Part-time students: attendance to the practical part will not be required and its delivery will follow a flexible schedule.

SECOND CALL AND EXTRA CALLS

 

The students will have the opportunity to maintain the marks obtained during the ICT practicals and the supervised project. Such students will carry out a mixed test, establishing the final mark according to the same percentages applied for the first call. The rest of the students (including part-time students) will take a single mixed test (60% of the total mark) and will carry out a supervised project (40% of the total mark).

 

 

OTHER COMMENTS

 

No marks will be preserved from one course to another.

In case of detecting plagiarism, the student will be evaluated as failed (0) and the situation will be communicated to the master direction and to the corresponding authorities to take the appropriate measures.


Sources of information
Basic N. D. Lane (2010). A Survey of Mobile Phone Sensing. IEEE Communications Magazine
Google (2013). Android developers website. http://developer.android.com
Keith Andrews (2012). Human-Computer Interaction. Graz University of Technology
Zheng-Hua Tan (2004). Instrumentation and data acquisition. Aalborg University, Denmark
Theresa Neil (2012). Mobile Design Pattern Gallery. O'Reilly

http://developer.android.com/training/index.html

Complementary Jakob Strom (2012). HMI Toolsuite for Android. Chalmers University of Technology, Gothenburg
Sajal K. Das (2010). Mobile Handset Design . Wiley
Ricardo Galli Granada (2015). Principios y algoritmos de concurrencia. Autoeditado
Lauren Darcey (2011). Sams Teach Yourself Android Application Development in 24 Hours. Sams
Pei Zheng (2005). Smart Phone and Next Generation Mobile Computing. Morgan Kaufmann

El libro "Principios y algoritmos de concurrencia" está disponible en Google Books.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.