Identifying Data 2019/20
Subject (*) Interaction, Graphics and Multimedia Code 614502008
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Enxeñaría de Computadores
Matemáticas
Coordinador
Dorado de la Calle, Julian
E-mail
julian.dorado@udc.es
Lecturers
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Dorado de la Calle, Julian
Ferreiro Ferreiro, Ana María
García Naya, José Antonio
Padron Gonzalez, Emilio Jose
E-mail
carlos.dafonte@udc.es
julian.dorado@udc.es
ana.fferreiro@udc.es
jose.garcia.naya@udc.es
emilio.padron@udc.es
Web
General description Asignatura orientada a adquirir contidos innovadores e técnicos nas áreas de interacción coa computadora (novos paradigmas e tecnoloxías de interacción), nos gráficos por computadora (coma xeración de gráficos avanzados en distintas plataformas coma a web) e tecnoloxías multimedia (dende hardware, codificación ata xestión de contidos de audio e vídeo).

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 Capacidade para comprender e poder aplicar coñecementos avanzados de computación de altas prestacións e métodos numéricos ou computacionais a problemas de enxeñaría.
A12 Capacidade para aplicar métodos matemáticos, estatísticos e de intelixencia artificial para modelar, deseñar e desenvolver aplicacións, servizos, sistemas intelixentes e sistemas baseados no coñecemento.
A13 Capacidade para utilizar e desenvolver metodoloxías, métodos, técnicas, programas de uso específico, normas e estándares de computación gráfica.
A14 Capacidade para conceptualizar, deseñar, desenvolver e avaliar a interacción persoa–ordenador de produtos, sistemas, aplicacións e servizos informáticos.
A15 Capacidade para a creación e explotación de contornas virtuais, e para a creación, xestión e distribución de contidos multimedia.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B5 Habilidades de xestión da información.
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade).
B10 Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática
B13 Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática
B14 Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais
B17 Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos
B21 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B22 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B23 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B25 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para entender e incorporar sistemas de interacción Hombre-Máquina AJ13
AJ14
AJ15
BJ1
BJ5
BJ9
BJ17
BC2
BC3
BC5
CJ4
CJ7
CJ8
Capacidade para entender estándares sobre gráficos e ser capaz de aplicacalos no desanvolvemento de programas de visualización ou cunha importante compoñente gráfica AJ13
AJ14
AJ15
BJ1
BJ17
CJ8
Capacidade de comprender e utilizar métodos numéricos en computación gráfica AJ10
AJ12
AJ13
BJ1
BJ13
Capacidade de comprender e incorporar compoñentes de audio e vídeo de forma eficiente en sistemas informáticos AJ10
AJ13
AJ14
AJ15
BJ1
BJ10
BJ14
BC1
CJ6

Contents
Topic Sub-topic
Novas técnicas de interacción home-máquina Kinect, EyeTracking
Estándares de animación e programación gráfica en WEB WebGL, flash, HTML5
Ferramentas de visualización 3D Rendering
Métodos numéricos para computación gráfica Xeometría euclídea aplicada á visualización e representación de curvas e superficies paramétricas en 3d
Integración con métodos de Monte Carlo
Audio/Vídeo Introducción ás tecnoloxías multimedia.
Vídeo para multimedia
Estándares de vídeo para multimedia
Audio para multimedia
MPEG4 Visual
H.264
H.265

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice B1 B17 B22 B23 C4 30 10 40
Objective test B5 B9 2 18 20
Supervised projects B21 B25 C6 C7 C8 0 20 20
Guest lecture / keynote speech A10 A12 A13 A14 A15 B10 B13 B14 26 39 65
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Descripción dos contidos prácticos. Se lle prantexará os alumnos exercicios ou prácticas para resolver na clase.
Objective test Exame de preguntas largas ou curtas para avaliar a comprensión dos contidos teóricos.
Supervised projects Trabajos plantexados a orientar polos profesores da materia
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos teóricos da materia.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
En horas de titoría e seguimento dos traballos prácticos

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice B1 B17 B22 B23 C4 Prácticas feitas no horario de docencia práctica. Neste horario tamén se propoñerán os traballos da materia que realizarán os estudantes nas súas horas de traballo persoal. 50
Objective test B5 B9 Exame de preguntas curtas a desenvolver ou test. 40
Supervised projects B21 B25 C6 C7 C8 Traballos que se propoñerán nas horas de prácticas e que serán realizados polos estudantes nas súas horas de traballo persoal. Serán titorizados polos profesores da materia. 10
 
Assessment comments

A nota mínima para aprobar será un 5, obtido coa suma das notas de exame, traballos e prácticas, sen ter que obter un mínimo en cada un dos 5 bloques indicados nos contidos.
 


ESTUDANTES CON MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL E CON DISPENSA ACADÉMICA DE EXENCIÓN DE DOCENCIA: Deberán poñerse en contacto cos profesores da materia para posibilitar a realización das tarefas fóra da organización habitual da mesma.

Na segunda oportunidade os alumnos teñen que poñerse en contacto con cada profesor o que lle queran entregrar prácticas ou traballos tutelados non entregados ou suspensos na primeira oportunidade para concretar data máxima de entrega, sempre antes da convocatoria da segunda oportunidade. Cada profesor daralle indicacións da evaluación deses traballos con entrega ou defensa.
A evaluación da segunda oportunidades seguirá os mesmos criterios que na primeira para calcular a nota final.

Sources of information
Basic

Nuevas técnicas de interacción hombre-máquina

Meet the Kinect: An Introduction to Programming Natural User Interfaces,  S. Kean, J. Hall y P. Perry (Ed. Apress)

Eye Tracking: A comprehensive guide to methods and measures. Kenneth Holmqvist, Marcus Nystrom, Richard Andersson, Richard Dewhurst, Halszka Jarodzka, Joost van de Weijer.

Estándares de animación y programación gráfica en WEB

Foundation HTML5 Canvas: For Games and Entertainment. Rob Hawkes (Ed. friendsofED)

HTML5 Canvas. Steve Fulton y Jeff Fulton (Ed. O'Reilly)

WebGL Beginner's Guide. Diego Cantor y Brandom Jones (Ed. Packt Publishing)

Professional WebGL Programming: Developing 3D Graphics for the Web. Andreas Anyuru (Ed. Wrox)

3D Rendering

Pharr, Matt and Humphreys, Greg. Physically Based Rendering, Second Edition: From Theory To Implementation. 2010. Morgan Kaufmann Publishers Inc.

An introduction to ray tracing. 1989. Academic Press Ltd.

Shirley, Peter and Morley, R. Keith. Realistic Ray Tracing. 2003. A. K. Peters, Ltd

Métodos numéricos para computación gráfica

"Curves and Surfaces for Computer Graphics". D. Salomon. Springer, 2005.

Audio/Vídeo

Rummel, Manuel. Producción de Vídeo Digital para Multimedia. Ediciones Paraninfo, Madrid, 2001

Fries, Bruce. Audio digital práctico (medios digitales y creatividad). Anaya Multimedia, Madrid, 2005

Wootton, Cliff. Compresión de audio y vídeo (medios digitales y creatividad). Anaya Multimedia, Madrid, 2006

T. Wiegand, G. Sullivan, G. Bjontegaard, A. Luthra, “Overview of H.264/AVC Video Coding Standard”, IEEE Transanctions on Circuits and Systema for Video Technology, pp. 560-576, 2003

H. Schwarz, D. Marpe, T. Wiegand, “Overview of the Scalable Video Coding Extension of the H.264/AVC Standard”, IEEE Transanctions on Circuits and Systema for Video Technology, pp. 1103-1120, 2007

Complementary

Bethencourt, Tomás. Televisión Digital. Colección Beta. Temas Audiovisuales, Madrid, 2001

Watkinson, John. El Arte del Vídeo Digital. Instituto Oficial de RTVE. Madrid,1992

Pohlmann K.C. Principios del audio digital, McGraw Hill, 2002

Sánchez J.M. Fotografía digital, Anaya Multimedia, 2003

Zabaleta, Iñaki. Tecnología de la Información Audiovisual. Bosch Comunicación, Barcelona, 2003

Crespo, Julio. DVD, DIVX y Otros Formatos de Vídeo Digital. Anaya Multimedia, Madrid, 2003

Martínez, José. Manual básico de tecnología audiovisual y técnicas decreación, emisión y difusión de contenidos. Paidós, Barcelona, 2004


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.