Identifying Data 2021/22
Subject (*) Business Intelligence Code 614502009
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Bernardo Roca, Guillermo de
E-mail
guillermo.debernardo@udc.es
Lecturers
Bernardo Roca, Guillermo de
Ladra González, Susana
Lopez Mato, Javier
E-mail
guillermo.debernardo@udc.es
susana.ladra@udc.es
javier.lopezm@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description A materia revisa as temáticas relacionadas co tratamento de datos orientado ao ámbito analítico, fundamentalmente os elementos da análise de negocio, as bases de datos da contorna analítica (ODS, Data Warehouse, Data Marts), a integración e a virtualización de datos, o deseño de Data Warehouse, a Minería de Datos, as técnicas de estatística de negocio (Dashboard e KPIs) e o Big Data e a súa relación coa análise de datos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non se modificarán os contidos previstos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

As metodoloxías docentes manteranse, modificando o mecanismo de asistencia.
A docencia teórica e práctica, así como o exame, realizaranse de forma telemática (Teams/Moodle) se non fose posible realizalos presencialmente na aula.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Poderá contactarse co profesorado da materia polos medios habituais (Teams, email) para concertar atención personalizada. As titorías serán sempre virtuais, empregando preferentemente Teams.

4. Modificacións na avaliación

Non se realizarán modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:


5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Ningunha

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 Capacidade de comprender e saber aplicar o funcionamento e organización da internet, as tecnoloxías e protocolos de redes de nova xeración, os modelos de compoñentes, sóftware intermediario e servizos.
A12 Capacidade para aplicar métodos matemáticos, estatísticos e de intelixencia artificial para modelar, deseñar e desenvolver aplicacións, servizos, sistemas intelixentes e sistemas baseados no coñecemento.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B2 Traballo en equipo.
B3 Capacidade de análise e síntese.
B5 Habilidades de xestión da información.
B6 Toma de decisións.
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar.
B10 Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática
B11 Capacidade para a dirección de obras e instalacións de sistemas informáticos, cumprindo a normativa vixente e asegurando a calidade do servizo
B12 Capacidade para dirixir, planificar e supervisar equipos multidisciplinares
B13 Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática
B14 Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais
B17 Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos
B21 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B22 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B23 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B24 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B25 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer, entender e implementar solucións á problemática da integración de datos nos sistemas de información orientados á toma de decisións AJ5
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
BJ6
BJ8
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CJ1
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
Coñecer as características das bases de datos da contorna analítica e ter capacidade para entender e solucionar os problemas de deseño que presentan. AJ12
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
BJ6
BJ8
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CJ1
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8
Coñecer, entender e implementar solucións para analizar datos estratéxicos dunha organización, extraer conclusións e obter resultados descoñecidos. AJ12
BJ1
BJ2
BJ3
BJ5
BJ6
BJ8
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ17
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CJ1
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Introduction
Architecture of Integration of Data
Multidimensional databases - Design of DW
Data Mining
Techniques of Statistics of Business: Dashboard, KPI.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A5 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 20 28 48
Problem solving A5 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 0 12 12
Workbook A5 B3 B5 B6 B10 B14 B17 B21 B22 B23 B25 C4 C6 C7 C8 0 10 10
Mixed objective/subjective test A5 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 3 0 3
Supervised projects A5 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 12 12
Guest lecture / keynote speech A5 A12 B1 B3 B5 B6 B10 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 20 40 60
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Son clases nas que se desenvolven as competencias procedimentais relacionadas cos contidos da materia.
Nelas realizaranse, por unha parte, exercicios cuxo obxetivo é madurar os conceptos das clases teóricas, e por otra, introduciranse novos conceptos de carácter práctico que acompañaranse de exercicios.
Problem solving Son probas que plantexan uns supostos de carácter práctico que os estudantes deben resolver para complementar as habilidades adquiridas nas prácticas de laboratorio.
Workbook Propondrase a lectura de diversos traballos que complementen e axuden a entender os conceptos plantexados.
Mixed objective/subjective test Exame da materia que combina conceptos teóricos e prácticos.
Supervised projects Traballos realizados baixo a orientación do profesorado, cuxo objetivos é que os estudantes asuman a responsabilidade do seu propio aprendizaxe e que aprenden "como facer".
Guest lecture / keynote speech Clases teóricas nas que se exponen os contidos fundamentais da materia, que poden acompañarse da propuesta e da resolución de exemplos.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Problem solving
Description
Atenderanse as dúbidas e as preguntas que se orixinen, podendo aportar solucións ou ideas que orienten a algunha solución.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A5 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 The maximum grade of the essays, tests and exercises will be of 4 points out of the total 10 points of the course.The asessment will be a continuous asessment so the grade of the tests of this section counts as much for the first as for the second opportunity. The student will have the chance of repeating this test in the second opportunity. 50
Mixed objective/subjective test A5 A12 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C6 C7 C8 The maximum grade will be of 4.2 points out of the total 10 points of the course.
The test consists of an examination that will include theoretical concepts and the practical assimilation of the course. If the minimum grade is not exceeded, the final grade will be 4.5.
The student will have the chance of repeating this test in the second opportunity.
40
Supervised projects A5 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 The results of the essays, which will have a fixed deadline published with enough time in advance, will be assessed. These essays will not be repeated in the second opportunity. 10
 
Assessment comments
Students with part-time enrollment or any circumstance that prevents attendance to the lectures, should contact teachers to decide alternatives for the correct monitoring and evaluation of the subject


Sources of information
Basic Sharda, R. Delen, D.; Turban, E. (2014). Business Intelligence: A managerial perspective on analytics. Prentice Hall
Vercellis, C. (2009). Business Intelligence: Data Mining and Optimization for Decision Making . Wiley
Tan, P.; Steinbach, M.; Kumar, V. (2006). Introduction to Data Mining . Addison-Wesley
Kimball, R.; Ross, M. (2013). The Data Warehouse Toolkit (3 ed.). Wiley

Complementary Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse, 3nd edition. Wiley
Witten, I.; Frank, E.; Hall, M. (2011). Data Mining . Morgan Kaufmann
Williams, G. (2011). Data Mining with Rattle and R. Springer
Golfarelli, M.; Rizzi, S. (2009). Data Warehouse Design: Modern Principles and Methodologies. McGraw-Hill
Conesa Caralt, J.; Curto Díaz, J. (2010). Introducción al Business Intelligence . UOC
Kimball, R.; Ross, M.; Thornthwaite, W.; Mundy, J.; Becker, B. (2008). The Data Warehouse Lifecycle Toolkit (2nd ed) . John Wiley and Sons


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.