Identifying Data 2022/23
Subject (*) Business Practice Code 614502011
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Obligatory 12
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Enxeñaría de Computadores
Matemáticas
Coordinador
Dapena Janeiro, Adriana
E-mail
adriana.dapena@udc.es
Lecturers
Castro Castro, Paula Maria
Cedrón Santaeufemia, Francisco Abel
Dapena Janeiro, Adriana
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Vázquez Naya, José Manuel
E-mail
paula.castro@udc.es
francisco.cedron@udc.es
adriana.dapena@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
jose.manuel.vazquez.naya@udc.es
Web http://https://wiki.fic.udc.es/muei_faq/#pe
General description A materia de PE cursase no terceiro cuadrimestre (Q3), que corresponde ao primeiro cuadrimestre do segundo curso. O seu obxectivo é completar a formación do mestrado con estancias nas entidades colaboradoras nas que experimentar o desenvolvemento da actividade profesional nun marco real. A FIC ten acordos con distintas empresas para a realización de prácticas curriculares.

O desenvolvemento dunha PE implica:

1) O contacto da FIC con entidades colaboradoras e a dispoñibilidade destas para aceptar a estudantes do MUEI que realicen tarefas que podan desenvolverse mediante a materia de PE.
2) Os contactos para definir as PE dun curso académico inicianse desde finais do curso previo.
3) A formalización dun acordo entre a entidade colaboradora e a FIC, o que suporá a asignación da práctica a un estudante.
4) A designación dunha persoa da entidade colaboradora que actuará como titor profesional do estudante supervisando o desenvolvemento efectivo das súas tarefas.
5) A designación dunha persoa da FIC coas funcións de titor académico que supervisará que o estudante realice o plan de formación determinado, que recibirá os informes do titor profesional e do estudante, e que avaliará o realizado polo estudante.
6) A definición dun plan de formación onde os titores da PE definan o alcance do traballo a realizar polo estudante.

A normativa da UDC sobre PE require que se estableza un convenio para a relación de PE e impide que se desenvolvan no marco do traballo habitual dos grupos de investigación da propia universidade, salvo que se ofreza a través do servizo de emprego da UDC.

Existen unhas directrices específicas da FIC para ampliar e concretar o marco normativo da UDC:

1) Que ao estudante queden como máximo para finalizar os seus estudos 66 créditos, incluindo os correspondentes aos complementos formativos, se tivese que cursalos.
2) Que superase ou que se atope matriculado nas restantes materias, incluindo tamén os complementos formativos se os tiver, agás, se cadra, o TFM.

En todo caso, se un estudante está a traballar nunha empresa cabe a posibilidade de desenvolver a materia PE compaxinándoa co seu traballo, previa autorización da vicerreitoría de Estudantes e, por suposto, sinatura do convenio.

Os créditos de PE poden ser recoñecidos se se acreditan seis meses de experiencia profesional.

Os titores que aparecen na presente guía corresponden ao curso pasado.

Study programme competencies
Code Study programme competences
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B2 Traballo en equipo.
B3 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade para organizar e planificar.
B5 Habilidades de xestión da información.
B6 Toma de decisións.
B7 Preocupación pola calidade.
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar.
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade).
B10 Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática
B11 Capacidade para a dirección de obras e instalacións de sistemas informáticos, cumprindo a normativa vixente e asegurando a calidade do servizo
B12 Capacidade para dirixir, planificar e supervisar equipos multidisciplinares
B13 Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática
B14 Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais
B15 Capacidade para a dirección xeral, dirección técnica e dirección de proxectos de investigación, desenvolvemento e innovación, en empresas e centros tecnolóxicos, no ámbito da Enxeñaría Informática
B16 Capacidade para a posta en marcha, dirección e xestión de procesos de fabricación de equipos informáticos, con garantía da seguridade para as persoas e bens, a calidade final dos produtos e a súa homologación
B17 Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos
B18 Capacidade para comprender e aplicar a responsabilidade ética, a lexislación e a deontología profesional da actividade da profesión de Enxeñeiro en Informática
B19 Capacidade para aplicar os principios da economía e da xestión de recursos humanos e proxectos, así como a lexislación, regulación e normalización da informática
B21 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B22 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B23 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B24 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B25 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Poseer experiencia real sobre a actividade profesional dentro das empresas no ámbito da Enxeñaría Informática BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ18
BJ19
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
Prácticas en empresa As prácticas realízanse en empresas TIC.
O estudante será tutorizado por un titor profesional e outro académico.
O estudante debe entregar informes e unha memoria final.
O titor profesional debe emitir un informe sobre as actividades realizadas.
O titor académico calificará ao estudante tendo en conta o seguimento realizado, a memoria final e o informe do titor profesional.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 250 45 295
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals Prácticas en Empresa que deberán realizarse no terceiro cuadrimestre

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Description
Débese destacar particularmente a importancia do papel do profesor titor, esencial para un axeitado aproveitamento da estancia do estudante, así como para facilitar a relación da Facultade cas empresas colaboradoras.

A realización das prácticas require a asignación dun titor profesional e dun titor académico.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 O estudante informará ao titor académico das tarefas que está a realizar.

Ao rematar a práctica, o estudante entregará un informe donde enumere e explique en detalle as tarefas realizadas, a contorna tecnológica utilizada -ferramentas, estándares e metodoloxías-, evitando as cuestiones que poidan considerarse confidenciales. A extensión recomendada é de aproximadamente 10 páxinas.

O titor profesional entregará un informe avaliando a actividad do estudante.

O titor académico avaliará a práctica e emitirá un informe coa cualificación final.


100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
The strategic Planning of Information Systems/614502001
Project Management/614502002
Quality, Information Security and Computing Audit/614502003
Computing as a Service/614502004
Architectures and Mobile Platforms/614502005
Information Systems Analysis/614502006
Design of Information Systems/614502007
Interaction, Graphics and Multimedia/614502008
Business Intelligence/614502009
Information Retrieval and the Semantic Web/614502010

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Final Project/614502012

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.