Identifying Data 2022/23
Subject (*) Final Project Code 614502025
Study programme
Mestrado Universitario en Enxeñaría Informática (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
Second Obligatory 15
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría Civil
Enxeñaría de Computadores
Coordinador
Fernández Blanco, Enrique
E-mail
enrique.fernandez@udc.es
Lecturers
Alonso Betanzos, Maria Amparo
Bernardo Roca, Guillermo de
Bolón Canedo, Verónica
Cabalar Fernandez, Jose Pedro
Carneiro Diaz, Victor Manuel
Cortiñas Álvarez, Alejandro
Dafonte Vazquez, Jose Carlos
Fernández Blanco, Enrique
Fernández Caramés, Tiago Manuel
Fernández Iglesias, Diego
Garabato Míguez, Daniel
García Naya, José Antonio
Gestal Pose, Marcos
Gomez Garcia, Angel
Ladra González, Susana
López Rivas, Antonio Daniel
Martín Rodilla, Patricia
Nóvoa Manuel, Francisco Javier
Parapar López, Javier
Pedreira Fernández, Oscar
Raposo Santiago, Juan
Rivero Cebrián, Daniel
Rodriguez Luaces, Miguel
Rodriguez Penabad, Miguel
Saavedra Places, María de los Angeles
Sanchez Penas, Juan Jose
Vázquez Naya, José Manuel
E-mail
amparo.alonso.betanzos@udc.es
guillermo.debernardo@udc.es
veronica.bolon@udc.es
pedro.cabalar@udc.es
victor.carneiro@udc.es
alejandro.cortinas@udc.es
carlos.dafonte@udc.es
enrique.fernandez@udc.es
tiago.fernandez@udc.es
diego.fernandez@udc.es
daniel.garabato@udc.es
jose.garcia.naya@udc.es
marcos.gestal@udc.es
angel.gomez@udc.es
susana.ladra@udc.es
daniel.lopez@udc.es
patricia.martin.rodilla@udc.es
francisco.javier.novoa@udc.es
javier.parapar@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
juan.raposo@udc.es
daniel.rivero@udc.es
miguel.luaces@udc.es
miguel.penabad@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
juan.jose.sanchez.penas@udc.es
jose.manuel.vazquez.naya@udc.es
Web http://https://www.fic.udc.es/es/muei
General description Traballo que culmina a formación dos e das estudantes de cara a obter a titulación. Neste traballo preténdese que os e as estudantes poñan en práctica todos os coñecementos adquiridos durante o mestrado, desenvolvendo para elo un proxecto integral e orixinal de carácter profesional no marco da Enxeñaría en Informática.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para a integración de tecnoloxías, aplicacións, servizos e sistemas propios da enxeñaría informática, con carácter xeneralista, e en contextos máis amplos e multidisciplinares.
A2 Capacidade para a planificación estratéxica, elaboración, dirección, coordinación, e xestión técnica e económica nos ámbitos da enxeñaría informática relacionados, entre outros, con: sistemas, aplicacións, servizos, redes, infraestruturas ou instalacións informáticas e centros ou factorías de desenvolvemento de sóftware, respectando o adecuado cumprimento dos criterios de calidade e ambientais e en contornos de traballo multidisciplinares.
A3 Capacidade para a dirección de proxectos de investigación, desenvolvemento e innovación en empresas e centros tecnolóxicos, con garantía da seguridade para as persoas e bens, a calidade final dos produtos e a súa homologación.
A4 Capacidade para modelar, deseñar, definir a arquitectura, implantar, xestionar, operar, administrar e manter aplicacións, redes, sistemas, servizos e contidos informáticos.
A5 Capacidade de comprender e saber aplicar o funcionamento e organización da internet, as tecnoloxías e protocolos de redes de nova xeración, os modelos de compoñentes, sóftware intermediario e servizos.
A6 Capacidade para asegurar, xestionar, auditar e certificar a calidade dos desenvolvementos, procesos, sistemas, servizos, aplicacións e produtos informáticos.
A7 Capacidade para deseñar, desenvolver, xestionar e avaliar mecanismos de certificación e garantía de seguridade no tratamento e acceso á información nun sistema de procesamento local ou distribuído.
A8 Capacidade para analizar as necesidades de información que se presentan nun contorno e levar a cabo en todas as súas etapas o proceso de construción dun sistema de información.
A9 Capacidade para deseñar e avaliar sistemas operativos e servidores, e aplicacións e sistemas baseados en computación distribuída.
A10 Capacidade para comprender e poder aplicar coñecementos avanzados de computación de altas prestacións e métodos numéricos ou computacionais a problemas de enxeñaría.
A11 Capacidade de deseñar e desenvolver sistemas, aplicacións e servizos informáticos en sistemas encaixados e ubicuos.
A12 Capacidade para aplicar métodos matemáticos, estatísticos e de intelixencia artificial para modelar, deseñar e desenvolver aplicacións, servizos, sistemas intelixentes e sistemas baseados no coñecemento.
A13 Capacidade para utilizar e desenvolver metodoloxías, métodos, técnicas, programas de uso específico, normas e estándares de computación gráfica.
A14 Capacidade para conceptualizar, deseñar, desenvolver e avaliar a interacción persoa–ordenador de produtos, sistemas, aplicacións e servizos informáticos.
A15 Capacidade para a creación e explotación de contornas virtuais, e para a creación, xestión e distribución de contidos multimedia.
B1 Capacidade de resolución de problemas.
B2 Traballo en equipo.
B3 Capacidade de análise e síntese.
B4 Capacidade para organizar e planificar.
B5 Habilidades de xestión da información.
B6 Toma de decisións.
B7 Preocupación pola calidade.
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar.
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade).
B10 Capacidade para proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos e instalacións en todos os ámbitos da enxeñaría informática
B11 Capacidade para a dirección de obras e instalacións de sistemas informáticos, cumprindo a normativa vixente e asegurando a calidade do servizo
B12 Capacidade para dirixir, planificar e supervisar equipos multidisciplinares
B13 Capacidade para o modelado matemático, cálculo e simulación en centros tecnolóxicos e de enxeñaría de empresa, particularmente en tarefas de investigación, desenvolvemento e innovación en todos os ámbitos relacionados coa Enxeñaría en Informática
B14 Capacidade para a elaboración, planificación estratéxica, dirección, coordinación e xestión técnica e económica de proxectos en todos os ámbitos da Enxeñaría en Informática seguindo criterios de calidade e ambientais
B15 Capacidade para a dirección xeral, dirección técnica e dirección de proxectos de investigación, desenvolvemento e innovación, en empresas e centros tecnolóxicos, no ámbito da Enxeñaría Informática
B16 Capacidade para a posta en marcha, dirección e xestión de procesos de fabricación de equipos informáticos, con garantía da seguridade para as persoas e bens, a calidade final dos produtos e a súa homologación
B17 Capacidade para a aplicación dos coñecementos adquiridos e de resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares, sendo capaces de integrar estes coñecementos
B18 Capacidade para comprender e aplicar a responsabilidade ética, a lexislación e a deontología profesional da actividade da profesión de Enxeñeiro en Informática
B19 Capacidade para aplicar os principios da economía e da xestión de recursos humanos e proxectos, así como a lexislación, regulación e normalización da informática
B21 Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B22 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B23 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B24 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
B25 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Know how to carry out, present and defend a comprehensive Computer Science Engineering project before an examining board. The work must be original, individually carried out, of a professional nature and in which the skills acquired in the studies are synthesised. AJ1
AJ2
AJ3
AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
AJ8
AJ9
AJ10
AJ11
AJ12
AJ13
AJ14
AJ15
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
BJ5
BJ6
BJ7
BJ8
BJ9
BJ10
BJ11
BJ12
BJ13
BJ14
BJ15
BJ16
BJ17
BJ18
BJ19
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
CJ1
CJ2
CJ3
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
CJ8

Contents
Topic Sub-topic
In the Master's Thesis, the student has to carry out a comprehensive Computer Science project, with a professional nature, in which the competences acquired in the programme are brought together. In order to defend it, the student must have passed the credits of the rest of the subjects of the programme.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Speaking test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 9 10
Aprendizaxe servizo C4 C5 C6 C7 C8 0 0 0
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 15 330 345
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Speaking test Presentation and defence before an examining board of the work conducted, answering any questions the examining board deems appropriate.
Aprendizaxe servizo Development of the work in the context of real needs of the environment in order to improve it, in collaboration with an entity and with the aim of providing a service to the community. This methodology constitutes a possible modality (not compulsory) for the development of the TFM.
Supervised projects Implement a comprehensive Computer Science project, of a professional nature, in which the competences acquired in the programme are brought together. This will be reflected in a report on what has been put into practice with the project. The directors will define, guide and supervise the work, and will issue a positive report to authorise its defence.

Personalized attention
Methodologies
Speaking test
Supervised projects
Description
Personalised attention is key to defining, guiding, supervising and defining the work, as well as preparing for the oral test.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Speaking test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Oral presentation and defence before an examining board. The presentation should be a brief summary of the characteristics and depth of the work conducted. In the question and answer session, clarity and knowledge of the questions posed by the panel must be demonstrated. 30
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B21 B22 B23 B24 B25 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Development of a comprehensive and original computer science project with a professional nature. The elements to be assessed are: - Originality, quality and scope of the work presented (40%) - Report (30%) 70
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Ao tratarse dun traballo que pode tratar de calquer temática da enxeñaría informática, non hai unha bibliografía temática. Polo tanto, a bibliografía virá marcada polo tema en concreto. 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
The strategic Planning of Information Systems/614502001
Project Management/614502002
Quality, Information Security and Computing Audit/614502003
Computing as a Service/614502004
Architectures and Mobile Platforms/614502005
Information Systems Analysis/614502006
Design of Information Systems/614502007
Interaction, Graphics and Multimedia/614502008
Business Intelligence/614502009
Information Retrieval and the Semantic Web/614502010

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Business Practice/614502011
Emprendimiento y Autoempleo/614502024

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.