Identifying Data 2018/19
Subject (*) GIS Projects Code 614520105
Study programme
Mestrado Universitario en Xeoinformática (Interuniversitario)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Computación
Coordinador
Cortiñas Álvarez, Alejandro
E-mail
alejandro.cortinas@udc.es
Lecturers
Cortiñas Álvarez, Alejandro
Rodriguez Luaces, Miguel
E-mail
alejandro.cortinas@udc.es
miguel.luaces@udc.es
Web
General description O obxectivo desta asignatura é saber aplicar os coñecementos adquiridos nos distintos aspectos dos sistemas de información xeográfica na realización dun proxecto SIX completo

Study programme competencies
Code Study programme competences
A8 CE8 - Coñecer os fundamentos da interoperabilidade e infraestruturas de datos espaciais, software e fontes de datos existentes, así como aplicacións en infraestruturas de transporte, minería, enxeñería forestal, xestión de residuos, plan urbanístico, xestión ambiental e xestión do medio mariño
B1 CB1 - Posuir e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miudo nun contexto de investigación
B2 CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos, dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados ca súa área de estudo
B4 CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
C2 CT2 - Ser capaces de predecir e controlar a evolución de situacións complexas mediante o desenvolvemento de novas e innovadoras metodoloxías de traballo adaptadas ao ámbito científico/investigador, tecnolóxico ou profesional concreto, en xeral multidisciplinar, no que se desenvolva a súa actividade.
C4 CT4 - Concebir a Xeoinformática como unha ferramienta de traballo transversal de aplicabilidade a multitud de sectores
C5 CT5 - Adquirir a capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
C6 CT6 - Ter a capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega
C7 CT7 - Desenvolver sensibilidade á sustentabilidade e compromiso ambiental, así coma o uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o concepto de interoperabilidad de infraestruturas de datos espaciais AJ8
BJ1
BJ2
BJ4
CJ2
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
Coñecer as diferentes ferramentas software existentes no mercado AJ8
BJ1
BJ2
BJ4
CJ2
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
Coñecer posibles fontes de información espacial que poden ser utilizadas nos proxectos AJ8
BJ1
BJ2
BJ4
CJ2
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7
Saber aplicar o coñecemento adquirido a problemáticas presentes en diferentes ámbitos como as infraestruturas de transporte, minería, enxeñaría forestal, xestión de residuos, plan urbanístico, geomarketing, xestión ambiental, etc AJ8
BJ1
BJ2
BJ4
CJ2
CJ4
CJ5
CJ6
CJ7

Contents
Topic Sub-topic
Interoperabilidade Infraestruturas de datos espaciais
Software e fontes de datos Software (ArcGIS, QGIS, etc.)
Fontes de datos (IDE de España, etc.)
Aplicacións en sectores de negocio Infraestruturas de transporte
Minería
Enxeñaría forestal
Xestión de residuos
Planeamento urbanístico
Xeomarketing
Xestión ambiental

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B1 B2 C2 C4 C5 C7 15 0 15
ICT practicals A8 B1 B2 B4 C2 C4 C5 C6 C7 15 15 30
Case study A8 B1 B2 B4 C2 C4 C5 C7 5 5 10
Practical test: B1 B2 B4 C2 C4 C5 3 6 9
Speaking test A8 B1 B4 C6 1 0 1
Supervised projects A8 B1 B2 B4 C2 C4 C5 C6 C7 1 82 83
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
ICT practicals Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. O TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.
Case study Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Practical test: Proba na que se busca que o alumno desenvolva total ou parcialmente algunha práctica que previamente tivese feito durante as clases prácticas. A proba práctica pode incluír previamente a resolución dunha pregunta/problema que teña como resultado a aplicación práctica dunha determinada técnica ou práctica aprendida.
Speaking test Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do “como facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Se estima que entre o alumnado haberá diferencias notables tanto en canto á sua familiariación con conceptos e termos informáticos, como en canta ás habilidades para o manexo de ferramentas informáticas. Por iso, prevese desenvolver unha atención personalizada para as prácticas na aula e para os traballos que se desenvolverán de forma individual.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A8 B1 B2 B4 C2 C4 C5 C6 C7 Avaliaranse a adecuación ás pautas marcadas, a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, e a entrega dos traballos no prazo establecido. Os traballos pódense repetir na segunda oportunidade. 60
Practical test: B1 B2 B4 C2 C4 C5 Constará dunha proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante as clases maxistrais e as prácticas. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. 20
Speaking test A8 B1 B4 C6 Constará dunha defensa oral na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos durante os traballos tutelados. Esta proba pódese repetir na segunda oportunidade. 20
 
Assessment comments
<p><b>PRIMEIRA OPORTUNIDADE</b></p><p>Para aprobar a asignatura é obligatorio:</p><ul>
  • Unha NOTA MÍNIMA de 2,5 (sobre 6) nos traballos tutelados.
  • Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba práctica.
  • Unha NOTA MÍNIMA de 1 (sobre 2) na proba oral.
  • </ul><p>De
    non obter a nota mínima nalgunha das probas ou nos traballos tutelados,
    a nota máxima global da materia non será superior a un 4,9 ainda que a
    suma das partes o sexa.</p><p>Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba práctica.</p><p><b>SEGUNDA OPORTUNIDADE</b></p><p>Poderán
    presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que
    non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación de cada
    unha das partes farase mediante a realización e presentación dos
    entregables nas mesmas condicións que na primeira oportunidade</p><ul>
  • Se
    un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha das
    partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
  • Para
    aprobar a materia é obligatorio obter unha nota mínima de 2,5 sobre 6
    no traballo tutelado, e de 1 sobre 2 na proba práctica e na proba oral.
  • Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha dúas partes.
  • </ul><p><b>OPORTUNIDADE ADIANTADA:</b></p><p>A avaliación na oportunidade adiantada consistirá de dúas probas:</p><ul>
  • Proba
    práctica (50%), recollendo coñecementos e competencias adquiridos
    durante as sesións maxistrais, prácticas e traballo tutelado.
  • Proba
    oral (50%), onde o estudante deberá realizar unha exposición oral da probar práctica na que se contemplen
    todos os coñecementos e competencias adquiridos na materia.
  • </ul><p><b>DISPENSA ACADÉMICA</b></p><p>Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica
    que lles exima da asistencia ás clases&nbsp;deberán contactar cos docentes
    durante as dúas primeiras semanas de clase para establecer as condicións
    de entrega dos traballos tutelados.</p>

    Sources of information
    Basic Robert Laurini (1992). Fundamentals of Spatial Information Systems. Elsevier
    Gary Sherman (2012). The Geospatial Desktop. Locate Press

    Complementary


    Recommendations
    Subjects that it is recommended to have taken before
    Geomatics Fundamentals/614520001
    Geocomputation/614520004
    Geovisualization/614520005
    Information Systems Fundamentals/614520002
    Spatial Information Representation/614520003

    Subjects that are recommended to be taken simultaneously

    Subjects that continue the syllabus

    Other comments


    (*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.