Identifying Data 2019/20
Subject (*) Introduction to programming Code 614522001
Study programme
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Cabrero Canosa, Mariano Javier
E-mail
mariano.cabrero@udc.es
Lecturers
Cabrero Canosa, Mariano Javier
E-mail
mariano.cabrero@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Nesta materia preténdese que os estudantes sen formación en programación adquiran as nocións básicas para a realización de programas. Usarase a linguaxe de programación Python e sobre el estudaranse os diferentes tipos de datos que podemos usar e as estruturas de control básicas que se utilizan para realizar un programa software.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3 – To analyze, design, develop, implement, verify and document efficient software solutions based on an adequate knowledge of the theories, models and techniques in the field of Bioinformatics
B1 CB6 - Own and understand knowledge that can provide a base or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a context of research
B5 CB10 - Students should possess learning skills that allow them to continue studying in a way that will largely be self-directed or autonomous.
B8 CG3 - Be able to work in a team, especially of interdisciplinary nature
C3 CT3 - Use the basic tools of the information technology and communications (ICT) necessary for the exercise of their profession and lifelong learning
C6 CT6 - To assess critically the knowledge, technology and information available to solve the problems they face to.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Interiorizar as boas prácticas de programación. AJ3
BJ5
BJ8
Usar as estructuras de datos adecuadas e programar os algoritmos de manipulación para solucionar problemas reais. AJ3
BJ1
BJ8
Capacidade para realizar programas sinxelos no computador empregando unha linguaxe de alto nivel. AJ3
BJ1
BJ5
BJ8
CJ3
CJ6
Ser capaz de deseñar, avaliar, comparar e analizar solucións algorítmicas básicas a problemas usuais en Bioinformática. AJ3
BJ1
CJ6

Contents
Topic Sub-topic
1. Introducción a. Algoritmos. Representación. Accións primitivas/no primitivas
b. Programas. Proceso de construcción
c. Linguaxes de programación: máquina, baixo nivel, alto nivel
d. Compiladores. Intérpretes
e. Entornos de desenvolvemento e ferramentas: Python
2. Conceptos básicos a. Estructura de un programa
b. Constantes, Variables.
c. Tipos de datos: entero, real, lógico, carácter, …
d. Estructuras simples: listas (arrays), cadenas, …
e. Operadores y expresiones (aritméticas, lógicas)
f. Declaración de variables e constantes
g. Entrada y salida estándar
3. Sentencias de control
a. Secuencial
b. Alternativa
c. Repetitiva: while, for
4. Funcións a. Definición, declaración e chamada de función
b. O ámbito das variables
c. Paso de argumentos
d. Recursividad
e. Módulos
5. Ficheiros a. Apertura e peche
b. Lectura e escritura de datos
c. Acceso directo aos datos
6. Introducción a estructuras abstractas a. Listas
b. Pilas
c. Colas
d. Árbores
6. Introducción á orientación a obxetos a. Clases
b. Obxetos
c. Propiedades
d. Métodos
e. Concepto de herencia
7. Excepcións a. Tipos
b. Captura
c. Lanzamento
d. Creación
8. Librerías científicas en Python a. SciPy
b. NumPy
c. Matplotlib
d. BioPython

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 B1 B5 15 30 45
Case study A3 B1 B5 1 2 3
Mixed objective/subjective test A3 3 15 18
Problem solving A3 B8 C3 C6 20 60 80
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Actividade presencial para expoñer conceptos fundamentais da materia. Consistirá na exposición oral do profesor apoiada con medios multimedia. Durante a presentación tratarase de interactuar co alumno formulando preguntas dirixidas co fin de afianzar conceptos e facilitar a aprendizaxe. A proporción de uso desta metodoloxía será maior fronte a estudo de casos cando o número de estudantes sexa alto e será acordado con estes.
Case study Actividade non presencial para afondar nos conceptos fundamentais da materia. Consistirá no estudo persoal do alumno, a través do material suxerido e proporcionado polo profesor. A proporción de uso desta metodoloxía será maior fronte a sesión maxistral cando o número de estudantes sexa baixo e será acordado con estes.
Mixed objective/subjective test Avaliación sumativa do alumno mediante un exame escrito cunha parte teórica con preguntas tipo test e unha parte práctica para resolver pequenos problemas de programación. A proba tratará de medir se o alumno adquiriu os conceptos fundamentais de programación e adestrouse o suficiente como para posuír as habilidades precisas para resolver supostos prácticos.
O alumno poderá facer uso do ordenador para, ademais de contestar ás preguntas, consultar dúbidas acerca da sintaxe concreta de algún comando.
Problem solving Esta actividade suporá o estudo de casos prácticos e exemplos ademáis da realización de distintos exercicios de programación. Co fin de afianzar os conceptos teóricos presentaranse supostos prácticos, que nun principio serán resoltos polo profesor para que orienten os alumnos. A medida que se avance no desenvolvemento teórico formularase a resolución de problemas por parte dos alumnos. A proposta de actividades estará dispoñible ao alumno con suficiente antelación. O labor do profesor será a supervisión solucionando dúbidas e corrixindo erros de interpretación, malos hábitos de programación, erros de sintaxe, etc.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Description
É fundamental a atención ao alumno para resolver cantas dúbidas de concepto ou de procedemento poidan xurdir durante a resolución dos supostos prácticos. Prestarase especial atención a aqueles alumnos que presenten maiores dificultades na súa aprendizaxe co fin de que o seu progreso non se vexa retardado respecto ao xeral do resto de estudantes.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Problem solving A3 B8 C3 C6 Valorarase a participación do alumno así como a realización de diversos traballos puntuables que se detallarán durante o curso e que poderán resolverse na clase ou na titoría. Non é necesario entregar todos os traballos para aprobar, aínda que sí para conseguir a máxima nota. 65
Mixed objective/subjective test A3 Realización obrigatoria. Necesario aprobar o exame para superar a materia. O exame constará dunha parte tipo test (40% da nota final) e unha parte práctica (60%). 35
 
Assessment comments

T


Sources of information
Basic Luis Joyanes Aguilar (2008). Fundamentos de programación : algoritmos, estructuras de datos y objetos. McGraw Hill
Mark Lutz (2013). Learning Python, Fifth Edition. O’Reilly Media, Inc
Ljubomir Perkovic (2015). ntroduction to Computing Using Python: An Application Development Focus, 2nd Edition. Wiley
Raúl González Duque (). Python PARA TODOS. http://edge.launchpad.net/improve-python-spanish-doc/0.4/0.4.0/+download/Python%20para%20todos.pdf
Vernon L Ceder (2010). The quick Python book. Greenwich : Manning
Jesús J. García Molina, Francisco J. Montoya Dato, José L. Fernández Alemán, Mª José Majado Rosales (2005). Una introducción a la programación : un enfoque algorítmico. Thomson

Complementary Mitchell L Model (2009). Bioinformatics Programming Using Python. O'Reilly Media
Bill Lubanovic (2014). Introducing Python: Modern Computing in Simple Packages. O'Reilly Media


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Introduction to databases/614522002
Data structures and algorithmics for biological sequences/614522013

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.