Identifying Data 2019/20
Subject (*) Introduction to databases Code 614522002
Study programme
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
nieves.brisaboa@udc.es
Lecturers
Fariña Martinez, Antonio
Rodriguez Brisaboa, Nieves
E-mail
antonio.farina@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
Web
General description Introdución ós conceptos e principios básicos dos Sistemas de Xestión de Bases de Datos, e ó seu modelado, deseño e explotación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3 – To analyze, design, develop, implement, verify and document efficient software solutions based on an adequate knowledge of the theories, models and techniques in the field of Bioinformatics
A4 CE4 - Ability to acquire, obtain, formalize and represent human knowledge in a computable form for the resolution of problems through a computer system in any field of application, particularly those related to aspects of computing, perception and action in bioinformatics applications
B1 CB6 - Own and understand knowledge that can provide a base or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a context of research
B2 CB7 - Students should know how to apply the acquired knowledge and ability to problem solving in new environments or little known within broad (or multidisciplinary) contexts related to their field of study
B6 CG1 -Search for and select the useful information needed to solve complex problems, driving fluently bibliographical sources for the field
B7 CG2 - Maintain and extend well-founded theoretical approaches to enable the introduction and exploitation of new and advanced technologies
B8 CG3 - Be able to work in a team, especially of interdisciplinary nature
C3 CT3 - Use the basic tools of the information technology and communications (ICT) necessary for the exercise of their profession and lifelong learning
C6 CT6 - To assess critically the knowledge, technology and information available to solve the problems they face to.
C7 CT7 – To maintain and establish strategies for scientific updating as a criterion for professional improvement.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumnado coñecerá e comprenderá os conceptos e principios básicos dos Sistemas de Xestión de Bases de Datos, especialmente os dos xestores relacionais AJ3
AJ4
BJ1
BJ2
BJ6
BJ7
BJ8
CJ3
CJ6
CJ7
O alumnado será capaz de modelar e deseñar bases de datos co obxectivo de permitir o almacenamento da información necesaria para dominios de aplicación relacionados coa Bioinformática AJ3
AJ4
BJ1
BJ2
BJ6
BJ7
BJ8
CJ3
CJ6
CJ7
O alumnado será capaz de xestionar bases de datos mediante a execución de sentencias SQL. AJ3
AJ4
BJ1
BJ2
BJ6
BJ7
BJ8
CJ3
CJ6
CJ7

Contents
Topic Sub-topic
Introdución ós Sistemas de Xestión de Bases de Datos Relacionais Definición de relación, dominios e atributos, chaves, regras de integridade, etc.
Deseño conceptual e lóxico de Bases de Datos Problemas de deseño, fases de deseño, deseño conceptual, paso do modelo conceptual ó modelo lóxico, etc.
Álxebra relacional e SQL Operadores e expresións, linguaxe SQL, etc.
Conceptos básicos de transacción, recuperación ante fallos e xestión de accesos concurrentes Transaccións, problemas de concurrencia e fallos, técnicas de recuperación ante fallos, control de concurrencia, etc.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 40 0 40
ICT practicals A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 20 0 20
Supervised projects A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 0 89 89
Mixed objective/subjective test A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 1 0 1
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral dos contidos da materia complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
ICT practicals Realización de actividades de carácter práctico para o desenvolvemento e aplicación dos coñecementos adquiridos na teoría.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais).
Mixed objective/subjective test Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
Se estima que entre o alumnado pode haber diferencias notables en canto ó seu coñecemento sobre contidos específicos da materia, polo que se desenvolverá unha atención personalizada tanto para as prácticas na aula como para os traballos que se desenvolvan.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos. 50
Supervised projects A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 Realización de traballos prácticos de maior entidade, que promovan a aprendizaxe autónoma dos estudantes. 20
ICT practicals A3 A4 B1 B2 B6 B7 B8 C3 C6 C7 Actividades curtas a desenvolver na aula durante as sesións de prácticas. 20
Guest lecture / keynote speech A3 A4 B1 B2 B6 B7 C3 C6 C7 Seguemento continuo e avaliación obxectivable da participación activa dos estudantes nas sesións maxistrais. 10
 
Assessment comments

PRIMEIRA OPORTUNIDADE (Observacións)

O 50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita sobre os coñecementos e competencias adquiridos ó longo do curso. Será
precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a
materia.

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice
a proba escrita.




SEGUNDA OPORTUNIDADE (Observacións) 

Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. A recuperación
de cada unha das partes se fará da seguinte forma:

- Proba mixta (60% da nota final): permitirá recuperar a nota da proba escrita da primeira oportunidade e a correspondente á avaliación   continua realizada durante as sesións maxistrais. Será preciso acadar unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) para superar a materia.
- Prácticas a través de TIC (20% da nota final): permitirá recuperar a nota das actividades prácticas.
- Traballos tutelados (20% da nota final): permitirá recuperar a nota dos traballos prácticos.

Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dalgunha
das partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte. 

Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba escrita.


DISPENSA ACADÉMICA  

Os criterios de avaliación para aqueles/as estudantes
con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia
ás clases serán os da segunda oportunidade en todos os casos.

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.