Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Enxeñaría biomecánica. sensorización e telemedicina Código 614522014
Titulación
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Naval e Industrial
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Pereira Loureiro, Javier
Correo electrónico
javier.pereira@udc.es
Profesorado
Lugris Armesto, Urbano
Pereira Loureiro, Javier
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
Correo electrónico
urbano.lugris@udc.es
javier.pereira@udc.es
casto.rivadulla@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral Esta materia estrutúrase en tres bloques. No primeiro bloque o alumno coñecerá aspectos básicos da biomecánica con exemplos no desenvolvemento de órtesis híbridas. No segundo bloque analizarase a situación actual da telemedicina, a medicina participativa e os dispositivos wearables que favorecen as actuais liñas de investigación deste ámbito. No último bloque o alumno coñecerá os últimos avances e aplicacións de sistemas de sensorización cerebral e da actividade da saúde das persoas

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE3 - Analizar , deseñar , desenvolver, implementar , verificar e documentar solucións software eficientes sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais no eido da Bioinformática
A6 CE6 – Capacidade para identificar as ferramentas software e fontes de datos de bioinformática máis relevantes, e adquirir destreza no seu uso
A7 CE7 - Capacidade para identificar a aplicabilidade do uso da bioinformática ao ámbito clínico
B1 CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo.
B6 CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo
B7 CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas
B8 CG3 - Ser capaz de traballar en equipa, en especial de carácter interdisciplinar
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral e escrito dun idioma estranxeiro
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os aspectos básicos da bioenxeñería e ámbitos de actuación AP3
AP6
AP7
BP7
Coñecer os sistemas de biometría actuais, os protocolos estándar e as comunicacións con este tipo de dispositivos non invasivos do ámbito da saúde. AP3
AP6
AP7
BP8
CP1
Saber seleccionar o tipo de sensor adecuado para cada tipo de proxectos de investigación no ámbito das ciencias da saúde. AP3
AP6
AP7
BP8
CP1
Saber adquirir, analizar e interpretar datos procedentes de sensores non invasivos AP7
BP1
BP2
BP5
BP6
BP7
BP8
CP8
Coñecer os fundamentos da telemedicina e exemplos de actuación AP7
BP1
BP2
BP5
BP6
CP8
Saber identificar os requisitos tecnolóxicos para a implantación de proxectos de telemedicina. AP3
AP6
AP7
CP2
CP3
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Enxeñería biomecánica Introdución á biomecánica. Fundamentos e ámbitos de actuación
Sensorización A saúde participativa. A monitorización no ámbito da biomedicina
Aplicacións dos sensores non invasivos en proxectos de saúde. Neuromonitorización
Telemedicina Telemonitorización. Teleradioloxía. Exemplos de acceso a PACS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A3 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C6 C8 5 18 23
Prácticas a través de TIC A3 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C6 C8 6 24 30
Prácticas de laboratorio A7 B1 B8 C8 3 0 3
Sesión maxistral A3 A6 A7 B1 B2 C3 C6 C8 7 7 14
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Levaranse a cabo diversos traballos prácticos para por en práctica os contidos teóricos expostos nas clases maxistrais
Prácticas a través de TIC Prácticas para realizar durante as clases e por parte do alumnado empregando ferramentas de xeración de datos de súde e a súa análise
Prácticas de laboratorio Visita a un laboratorio con experimentación animal
Sesión maxistral Clases de teoría que fundamentas as prácticas da materia. En caso de situación de alerta serán feitas a través de Teams

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os traballos feitos en grupo requirirán de seguimento tutelado antes da sua exposición pública.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A6 A7 B1 B2 B5 B6 B7 B8 C1 C2 C3 C6 C8 Traballos feitos por grupos para a aplicación dos contidos teóricos 90
Prácticas de laboratorio A7 B1 B8 C8 Asistencia e entrega do caderno de recollida de datos 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia é
imprescindible superar tanto os traballos como as prácticas de laboratorio cunha nota mínima do 50% en tipo traballo.

O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honor (Graciable).

En caso de non superar a materia na primeria oportunidade, deberanse entregar os mesmos traballos na segunda oportunidade contactando previamente co profesorado para valorar a situación particular.

O docente responsable da materia aplicará a correspondente normativa da UDC ante a detección de calquera tentativa de plaxio motivada por un/unha estudante da materia no desenvolvemento dos seus traballos. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria


Fontes de información
Bibliografía básica NEMA: National Electrical Manufacturers Association (2022). DICOM. Digital Imaging and Communications in Medicine. Web: http://dicom.nema.org/
Lazakidou, Athina A. et al (2009). Handbook of research on distributed medical informatics and e-health . Hershey, PA : Medical Information Science Reference
deBronkart, Dave (2011). Libro Blanco de los e-Pacientes en Español. Disponible en: https://participatorymedicine.org/epatients/2011/11/wp-espanol.html
Fawcett Tom (2015). Mining the Quantified Self: Personal Knowledge Discovery as a Challenge for Data Science . Big Data. January 2016, 3(4): 249-266
Project-redcap.org. (). Redcap (Research Electronic Data Capture). Vanderbilt University
Society of Participatory Medicine (2022). Society of Participatory Medicine. Web: https://participatorymedicine.org/

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías