Identifying Data 2021/22
Subject (*) Neuroengineering and innovation in neuroscience Code 614522016
Study programme
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Optional 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Rouco Maseda, Jose
E-mail
jose.rouco@udc.es
Lecturers
Cudeiro Mazaira, F.Javier
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
Rouco Maseda, Jose
E-mail
javier.cudeiro@udc.es
casto.rivadulla@udc.es
jose.rouco@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Nesta materia o alumno coñecerá os últimos avances na tecnoloxía de interfaz home-máquina e que tipo de datos son analizados neste tipo de sistemas
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Ningunha.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas.

*Metodoloxías docentes que se modifican
En caso de necesidade, todas as metodoloxías empregadas poderían aplicarse de modo non presencial coas ferramentas dispoñibles (Moodle, Teams, etc.)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Atención continuada en Teams, Moodle e correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación
Non son necesarias.

*Observacións de avaliación:
Ningunha.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Ability to know the scope of Bioinformatics and its most important aspects
A2 CE2 – To define, evaluate and select the architecture and the most suitable software for solving a problem in the field of bioinformatics
A3 CE3 – To analyze, design, develop, implement, verify and document efficient software solutions based on an adequate knowledge of the theories, models and techniques in the field of Bioinformatics
A7 CE7 - Ability to identify the applicability of the use of bioinformatics tools to clinical areas.
B1 CB6 - Own and understand knowledge that can provide a base or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a context of research
B2 CB7 - Students should know how to apply the acquired knowledge and ability to problem solving in new environments or little known within broad (or multidisciplinary) contexts related to their field of study
B3 CB8 - Students to be able to integrate knowledge and deal with the complexity of making judgements from information that could be incomplete or limited, including reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their skills and judgments
B4 CB9 - Students should know how to communicate their findings, knowledge and latest reasons underpinning them to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CB10 - Students should possess learning skills that allow them to continue studying in a way that will largely be self-directed or autonomous.
B6 CG1 -Search for and select the useful information needed to solve complex problems, driving fluently bibliographical sources for the field
B7 CG2 - Maintain and extend well-founded theoretical approaches to enable the introduction and exploitation of new and advanced technologies
B8 CG3 - Be able to work in a team, especially of interdisciplinary nature
C1 CT1 - Express oneself correctly, both orally writing, in the official languages of the autonomous community
C3 CT3 - Use the basic tools of the information technology and communications (ICT) necessary for the exercise of their profession and lifelong learning
C6 CT6 - To assess critically the knowledge, technology and information available to solve the problems they face to.
C7 CT7 – To maintain and establish strategies for scientific updating as a criterion for professional improvement.
C8 CT8 - Rating the importance that has the research, innovation and technological development in the socio-economic and cultural progress of society

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer as distintas técnicas de estimulación cerebral non invasiva e a súa aplicación Neurociencia e ser capaz de valorar críticamente as súas contribucións e limitacións AJ1
AJ7
BJ1
BJ5
BJ8
CJ1
Comprender o funcionamento do cerebro baixo a orientación de buscar alternativas para a súa exploración e estimulación. AJ3
BJ6
BJ7
Entender o funcionamento das interfaces avanzadas Cerebro-Computador; Fundamentos, etapas, aplicacións. AJ1
AJ2
AJ3
AJ7
BJ1
BJ2
BJ3
BJ4
CJ3
CJ7
Comprender estratexias de axuda aos sentidos e ao movemento mediante a estimulación cerebral utilizando solucións integradas de enxeñaría. AJ1
AJ7
BJ2
BJ4
CJ6
CJ8
Caracterización de patróns e eventos asociados a cambios de estado no cerebro. AJ2
AJ7
CJ1
CJ6
CJ7
Comprender e saber explotar solucións integradoras da enxeñaría no ámbito neurolóxico co fin de mellorar as actividades da vida diaria en colectivos dependentes AJ3
BJ3
BJ4
CJ7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Unha ventá ao cerebro: Novas Tecnoloxías na exploración e estimulación cerebral. .
Tema 2. Interfaces Home-Máquina (Brain-Computer). Procesos, caracterización, avaliación de variables, recoñecemento de patróns, aprendizaxe.
Tema 3. Neuroenxeñería, prótese e interfaces home-máquina: axudando ao movemento e aos sentidos

Tema 4. Análise para a detección de cambios de estado do cerebro: predicción de eventos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Problem solving A3 B1 B3 B5 B6 B8 C3 C6 8 16 24
Oral presentation A1 B1 B4 B5 C1 C3 C6 C7 C8 2 10 12
Events academic / information A1 A7 B3 B4 2 2 4
Objective test A1 A3 B1 B2 B4 C1 2 16 18
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A7 B1 B2 B7 C6 7 7 14
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Events academic / information Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo.
Objective test Examen sobre os contidos da materia
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Description
O estudante terá apoio a través de titorías personalizadas durante o proceso de preparación da exposición

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A1 B1 B4 B5 C1 C3 C6 C7 C8 Grado de elaboración da proposta
Claridade expositiva
Capacidade de reflexión
20
Problem solving A3 B1 B3 B5 B6 B8 C3 C6 Participación na aula
Entrega de cuadernillo
30
Objective test A1 A3 B1 B2 B4 C1 Avaliación dos coñecementos
50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.