Identifying Data 2019/20
Subject (*) Health Information Systems Code 614522017
Study programme
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Optional 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Saavedra Places, María de los Angeles
E-mail
angeles.saavedra.places@udc.es
Lecturers
Saavedra Places, María de los Angeles
E-mail
angeles.saavedra.places@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description - O alumnado coñecerá os diversos estándares internacionais de Historia Clínica Electrónica (ISO 13606, Open EHR, HL7).
- O alumnado coñecerá a problemática e os principais sistemas de receita electrónica e terá a capacidade para entender, comparar e valorar sistemas electrónicos de información clínica.
- O alumnado coñecerá as aproximacións aos sistemas de información clínica realizados desde tecnoloxías semánticas (ontoloxías, terminoloxías) e terá a capacidade de deseñar, avaliar, comparar e criticar ontoloxías de ámbito biomédico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Ability to know the scope of Bioinformatics and its most important aspects
A4 CE4 - Ability to acquire, obtain, formalize and represent human knowledge in a computable form for the resolution of problems through a computer system in any field of application, particularly those related to aspects of computing, perception and action in bioinformatics applications
A6 CE6 - Ability to identify software tools and most relevant bioinformatics data sources, and acquire skill in their use
A7 CE7 - Ability to identify the applicability of the use of bioinformatics tools to clinical areas.
B1 CB6 - Own and understand knowledge that can provide a base or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a context of research
B4 CB9 - Students should know how to communicate their findings, knowledge and latest reasons underpinning them to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CB10 - Students should possess learning skills that allow them to continue studying in a way that will largely be self-directed or autonomous.
B6 CG1 -Search for and select the useful information needed to solve complex problems, driving fluently bibliographical sources for the field
B8 CG3 - Be able to work in a team, especially of interdisciplinary nature
C1 CT1 - Express oneself correctly, both orally writing, in the official languages of the autonomous community
C2 CT2 - Dominate the expression and understanding of oral and written form of a foreign language
C3 CT3 - Use the basic tools of the information technology and communications (ICT) necessary for the exercise of their profession and lifelong learning
C6 CT6 - To assess critically the knowledge, technology and information available to solve the problems they face to.
C7 CT7 – To maintain and establish strategies for scientific updating as a criterion for professional improvement.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumnado coñecerá os diversos estándares internacionais de Historia Clínica Electrónica (ISO 13606, Open EHR, HL7). AJ1
AJ4
AJ6
AJ7
BJ1
BJ4
BJ5
BJ6
BJ8
CJ1
CJ2
CJ3
CJ6
CJ7
O alumnado coñecerá a problemática e os principais sistemas de receita electrónica e terá a capacidade para entender, comparar e valorar sistemas electrónicos de información clínica. AJ1
AJ4
AJ6
AJ7
BJ1
BJ4
BJ5
BJ6
CJ1
CJ2
CJ3
CJ6
CJ7
O alumnado coñecerá as aproximacións aos sistemas de información clínica realizados desde tecnoloxías semánticas (ontoloxías, terminoloxías) e terá a capacidade de deseñar, avaliar, comparar e criticar ontoloxías de ámbito biomédico. AJ1
AJ4
AJ6
AJ7
BJ1
BJ4
BJ5
BJ6
BJ8
CJ1
CJ2
CJ3
CJ6
CJ7

Contents
Topic Sub-topic
1. Sistemas de información de documentación clínica
2. A historia clínica electrónica e a súa estandarización
3. Ontoloxías no ámbito da saúde
4. A receita electrónica: problemas e solucións desde o punto de vista dos sistemas de información

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 5 0 5
Seminar A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 25 0 25
Supervised projects A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 0 44 44
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentación da materia e organización do curso.
Seminar Aulas para a preparación e exposición oral de traballos. Solucionaranse as dúbidas que vaian xurdindo durante a súa elaboración.
Supervised projects Proporanse traballos que o alumnado terá que desenvolver, presentar e expoñer. O prazo e as normas de entrega e presentación estableceranse durante o curso, nas sesións maxistrais, e quedarán publicados na páxina web da materia.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Description
Durante as sesións maxistrais e os seminarios, atenderanse e resolveranse as dúbidas relacionadas co desenvolvemento das aulas, os contidos da materia, a elaboración e presentación de traballos e a avaliación.

Para o alumnado con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 Avaliarase o progreso e aproveitamento que cada alumno/a faga destas aulas, así como a participación significativa nas sesións de exposición oral. 20
Supervised projects A1 A4 A6 A7 B1 B4 B5 B6 B8 C1 C2 C3 C6 C7 Avaliarase a calidade final do traballo e a súa presentación oral e escrita, en canto á aplicación dos contidos da materia e ao coñecemento adquirido a través do traballo persoal, mais tamén se terá en conta o proceso de desenvolvemento en si. As datas de entrega marcaranse durante o curso. É imprescindíbel acadar o 50% da cualificación máxima para superar a materia. 80
 
Assessment comments

Para superar a materia é preciso aprobar o traballo tutelado (isto é, acadar, polo menos, o 50% da puntuación máxima). De non acadar esta puntuación, a cualificación que aparecerá nas actas será, como máximo, un 4.0.

De non superar o traballo na 1ª oportunidade, o alumnado poderao presentar e expoñer na 2ª oportunidade, nas datas de entrega que se establecerán durante o curso e se publicarán na web da materia en Moodle.

Os traballos académicos presentados polo alumnado da materia poderán ser incorporados á base de datos dunha ferramenta de detección de plaxio ou de presentación do mesmo exercicio en varias materias. De se producir algunha destas circunstancias, poderán activarse as medidas recollidas nas Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC.

Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas de titorías compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizar e expor os traballos tutelados, que o alumnado a tempo completo. O traballo realizado nas titorías servirá para obter o 20% da cualificación que o alumnado a tempo completo pode conseguir nos seminarios.

Oportunidade adiantada: o alumnado presentará e expoñerá o traballo co que poderá conseguir o 100% da cualificación da materia.

Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ou igual ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación acadada.


Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.