Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Visualización médica avanzada Código 614522019
Titulación
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Ortega Hortas, Marcos
Correo electrónico
m.ortega@udc.es
Profesorado
Ortega Hortas, Marcos
Rouco Maseda, Jose
Correo electrónico
m.ortega@udc.es
jose.rouco@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Aspectos Teóricos e Prácticos relacionados coa Visualización e o tratamento automáticos de datos adquiridos mediante diferentes modalidades de imaxe médica
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Ningunha.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas.

*Metodoloxías docentes que se modifican
En caso de necesidade, todas as metodoloxías empregadas poderían aplicarse de modo non presencial coas ferramentas dispoñibles (Moodle, Teams, etc.)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Atención continuada en Teams, Moodle e correo electrónico.

4. Modificacións na avaliación
Non son necesarias.

*Observacións de avaliación:
Ningunha.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Ningunha.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Capacidade para coñecer o eido de aplicación da bioinformática e os seus aspectos más importantes
A2 CE2 - Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis axeitado para resolver un problema no campo da Bioinformática
A3 CE3 - Analizar , deseñar , desenvolver, implementar , verificar e documentar solucións software eficientes sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais no eido da Bioinformática
A4 CE4 - Capacidade para adquirir, obter, formalizar e representar o coñecemento humano nunha forma computable para a resolución de problemas mediante un sistema informático en calquera ámbito de aplicación, particularmente os relacionados con aspectos de computación, percepción e actuación en aplicacións Bioinformáticas
B1 CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo.
B6 CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo
B7 CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Comprender e interpretar o movemiento e a temporalidade en diferentes dominios médicos. AP1
AP2
AP3
AP4
BP1
BP2
BP5
BP6
BP7
CP1
CP3
CP6
CP8
Entender conceptos para a segmentación baseada en modelos. AP1
AP2
AP3
AP4
BP1
BP2
BP5
BP6
BP7
CP1
CP3
CP6
CP8
Comprender estratexias orientadas á visualización médica avanzada: representación do movemento, reconstrucción de estructuras, etc. AP1
AP3
AP4
BP2
BP5
BP6
BP7
CP1
CP3
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Fundamentos de Visión Dinámica Detección e Análise de movemento
Rexistro temporal
Segmentación baseada en modelos Contornos Activos
Level Sets
Modelos volumétricos
Técnicas de visualización para o soporte clínico Modelos de visualización
Aplicacións

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A3 A4 10 20 30
Presentación oral B1 B2 B5 B6 B7 C1 C3 C6 C8 3 21 24
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 1 0 1
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 8 12 20
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio Boletines específicos para os temas presentados nas clases maxistrais
Presentación oral Presentación do traballo feito sobre unha metodoloxía de visualización médica avanzada
Proba obxectiva Exámen escrito para a avaliación dos coñecementos adquiridos
Sesión maxistral Pesentación dos temas e desenvolvemento dos conceptos relacionados coa materia

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
Apoio para o desenvolvemento de contidos e a súa sintetización.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A3 A4 Prácticas 25
Presentación oral B1 B2 B5 B6 B7 C1 C3 C6 C8 Exposición pública 25
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 Exame 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías