Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Aplicacións e tendencias en bioinformática e enxeñaría biomédica Código 614522021
Titulación
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Computación
Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Martinez Perez, Maria
Correo electrónico
maria.martinez@udc.es
Profesorado
González Domínguez, Jorge
Martinez Perez, Maria
Silva Coira, Fernando
Correo electrónico
jorge.gonzalezd@udc.es
maria.martinez@udc.es
fernando.silva@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Nesta materia presentaranse as tendencias de investigación e ferramentas novedosas no ámbito da bioinformática e a informática para a saúde. Os temas poderán ser presentados por persoas relevantes do ámbito mediante charlas ou seminarios


Competencias
COMPETENCIAS DO TíTULO
TipoA Código  
  Profesionalizador
  AP1 CE1 - Capacidade para coñecer o eido de aplicación da bioinformática e os seus aspectos más importantes
  AP6 CE6 – Capacidade para identificar as ferramentas software e fontes de datos de bioinformática máis relevantes, e adquirir destreza no seu uso
  AP7 CE7 - Capacidade para identificar a aplicabilidade do uso da bioinformática ao ámbito clínico
TipoB Código  
  Profesionalizador
  BP1 CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
  BP2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
  BP3 CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade de formular xuízos en base a información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
  BP4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e principios subxacentes a públicos especializados e non especializados, de xeito claro e inequívoco
  BP5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo.
  BP6 CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo
  BP7 CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas
TipoC Código  
  Profesionalizador
  CP1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
  CP2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral e escrito dun idioma estranxeiro
  CP4 CT4 - Ser capaz de analizar a realidade, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas a o ben común e ao exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria.
  CP5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
  CP6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
  CP7 CT7 - Manter e asentar estratexias encamiñadas a actualización científica como criterio de mellora profesional.
  CP8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Obxectivos de aprendizaxe

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I. Técnicas de computación Novas técnicas computacionais en Bioinformática e Enxeñería Biomédica
Bloque II. Tendencias en investigación Novas liñas de investigación en Bioinformática e Enxeñería Biomédica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B7 C4 C8 6 0 6
Prácticas a través de TIC A1 A6 A7 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 0 10 10
Presentación oral A1 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C6 C7 C8 10 25 35
Sesión maxistral A1 A6 A7 B1 B2 C4 C5 C6 C7 C8 10 10 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Para coñecer as tendencias no ámbito da bioinformática organizaranse seminarios principalmente coa participación de invitados de relevancia na investigación
Prácticas a través de TIC Os traballos para a avaliación levaranse a cabo a través de ordenador e serán defendidos públicamente
Presentación oral O traballo levado a cabo durante o curso será defendido públicamente
Sesión maxistral Os profesores e posibles invitados exporán mediante sesións presenciais as tendencias no ámbito da bioinformática e outros ámbitos da tecnoloxía aplicada a saúde

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
Para levar acabo os traballos da materia que serán expostos públicamente, poderán levarse a cabo tutorias individuais ou grupais

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A6 A7 B1 B2 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia e recollida de datos para a realización das prácticas a través das TIC e da exposición oral 10
Seminario A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B7 C4 C8 Asistencia e recollida de contidos dos seminarios para a traballo a través das TIC 20
Prácticas a través de TIC A1 A6 A7 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 Traballo que recolle os contidos visto na materia 40
Presentación oral A1 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C6 C7 C8 Exposición pública dos traballos que recolleran os contidos das clases e seminarios 30
 
Observacións avaliación

Esta materia terá unha estrutura dinámica que dependerá das posibilidades de invitar a distintos investigadores relevantes no ámbito deste mestrado


Fontes de información
Bibliografía básica AMIA: American Medical Informatics Association (2017). Biomedical Informatics Core Competencies. https://www.amia.org/biomedical-informatics-core-competencies

Bibliografía complementaria



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías