Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Aplicacións e tendencias en bioinformática e enxeñaría biomédica Código 614522021
Titulación
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Enxeñaría de Computadores
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
González Domínguez, Jorge
Correo electrónico
jorge.gonzalezd@udc.es
Profesorado
González Domínguez, Jorge
Ladra González, Susana
Puente Castro, Alejandro
Correo electrónico
jorge.gonzalezd@udc.es
susana.ladra@udc.es
a.puentec@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral Nesta materia presentaranse as tendencias de investigación e ferramentas novedosas no ámbito da bioinformática e a informática para a saúde. Os temas poderán ser presentados por persoas relevantes do ámbito mediante charlas ou seminarios
Plan de continxencia Neste caso utilizaranse exclusivamente as ferramentas Teams, Moodle e correo electrónico para calquera tarefa derivada da impartición da asignatura. En caso de falta de conectividade por parte do alumnado estudiaranse outras alternativas sen presencialidade (como por exemplo chamadas telefónicas).

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Capacidade para coñecer o eido de aplicación da bioinformática e os seus aspectos más importantes
A6 CE6 – Capacidade para identificar as ferramentas software e fontes de datos de bioinformática máis relevantes, e adquirir destreza no seu uso
A7 CE7 - Capacidade para identificar a aplicabilidade do uso da bioinformática ao ámbito clínico
B1 CB6 – Posuír e comprender o coñecemento que fornecen unha base ou oportunidade de orixinalidade no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade de formular xuízos en base a información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e principios subxacentes a públicos especializados e non especializados, de xeito claro e inequívoco
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo.
B6 CG1 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo
B7 CG2 - Manter e estender enfoques teóricos fundados para permitir a introdución i explotación de tecnoloxías novas e avanzadas
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral e escrito dun idioma estranxeiro
C4 CT4 - Ser capaz de analizar a realidade, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas a o ben común e ao exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 CT7 - Manter e asentar estratexias encamiñadas a actualización científica como criterio de mellora profesional.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os aspectos máis relevantes das novas técnicas que surxen no campo de aplicación da Bioinformática e a Informática para as Ciencias da Saúde AP1
AP6
AP7
BP1
BP2
BP3
BP5
BP7
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Coñecer as novas plataformas e ferramentas dispoñibles no campo da Bioinformática e a Enxeñería Biomédica AP1
AP6
AP7
BP4
BP6
BP7
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
Coñecer as novas líñas de investigación na área AP1
AP6
AP7
BP3
BP5
CP1
CP2

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I. Tendencias en biomédicay tecnologías identificadoras Novas técnicas computacionais en Bioinformática e Enxeñería Biomédica
Bloque II. Tendencias en bioinformática Novas liñas de investigación en Bioinformática e Enxeñería Biomédica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B7 C4 C8 6 0 6
Prácticas a través de TIC A1 A6 A7 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 0 10 10
Presentación oral A1 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C6 C7 C8 10 25 35
Sesión maxistral A1 A6 A7 B1 B2 C4 C5 C6 C7 C8 10 10 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Para coñecer as tendencias no ámbito da bioinformática organizaranse seminarios principalmente coa participación de invitados de relevancia na investigación
Prácticas a través de TIC Os traballos para a avaliación levaranse a cabo a través de ordenador e serán defendidos públicamente
Presentación oral O traballo levado a cabo durante o curso será defendido públicamente
Sesión maxistral Os profesores e posibles invitados exporán mediante sesións presenciais as tendencias no ámbito da bioinformática e outros ámbitos da tecnoloxía aplicada a saúde

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Descrición
Para levar acabo os traballos da materia que serán expostos públicamente, poderán levarse a cabo tutorias individuais ou grupais

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral A1 A6 A7 B1 B2 C4 C5 C6 C7 C8 Asistencia e recollida de datos para a realización das prácticas a través das TIC e da exposición oral 10
Seminario A1 A6 A7 B1 B2 B3 B5 B7 C4 C8 Asistencia e recollida de contidos dos seminarios para a traballo a través das TIC 10
Prácticas a través de TIC A1 A6 A7 B1 B2 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 Traballo que recolle os contidos visto na materia 40
Presentación oral A1 A6 A7 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C6 C7 C8 Exposición pública dos traballos que recolleran os contidos das clases e seminarios 40
 
Observacións avaliación

Esta materia terá unha estrutura dinámica que dependerá das posibilidades de invitar a distintos investigadores relevantes no ámbito deste mestrado

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación,
unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspesno
"0" na materia na oportunidade correspondente


Fontes de información
Bibliografía básica AMIA: American Medical Informatics Association (2017). Biomedical Informatics Core Competencies. https://www.amia.org/biomedical-informatics-core-competencies

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías