Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Proxectos de Investigación e Emprendemento Código 614522026
Titulación
Mestrado Universitario en Bioinformática para Ciencias da Saúde
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Martin Santamaria, Maria Jose
Correo electrónico
maria.martin.santamaria@udc.es
Profesorado
Martin Santamaria, Maria Jose
Pazos Sierra, Alejandro
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Seoane Rodriguez, Jose Antonio
Correo electrónico
maria.martin.santamaria@udc.es
alejandro.pazos@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
jose.antonio.seoane@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo deste curso é proporcionar ao alumno os fundamentos necesarios que lle permitan xestionar adecuadamente todo o proceso de xeración, xestión e comunicación dun proxecto de investigación e emprendemento.

Competencias do título
Código Competencias do título
A10 CE10 - Elaborar un proxecto de investigación bioinformática, anticipando obstáculos e as posibles estratexias alternativas para solucionalos.
B3 CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e xestionar a complexidade de formular xuízos en base a información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e principios subxacentes a públicos especializados e non especializados, de xeito claro e inequívoco
B5 CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá de ser en gran parte auto-orientado ou autónomo.
B8 CG3 - Ser capaz de traballar en equipa, en especial de carácter interdisciplinar
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral e escrito dun idioma estranxeiro
C4 CT4 - Ser capaz de analizar a realidade, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas a o ben común e ao exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 CT7 - Manter e asentar estratexias encamiñadas a actualización científica como criterio de mellora profesional.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Xestionar adecuadamente todo o proceso de xeneración, xestión e comunicación dun proxecto de investigación no campo da bioinformática AP10
BP3
BP4
BP5
BP8
CP1
CP2
CP4
CP6
CP7
CP8
Xestionar adecuadamente todo o proceso de xeneración, xestión e comunicación dun proxecto de emprendemento no campo da bioinformática BP3
BP4
BP5
BP8
CP1
CP2
CP4
CP5
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Deseño e xestión de proxectos de investigación - Solicitude de financiación de un proxecto de investigación
- Xestión de proxectos de investigación
- Aspectos éticos. Protección de datos e propiedade intelectual
- Técnicas de presentación e comunicación de resultados
- Estudo de casos prácticos
Deseño e xestión de proxectos de emprendemento - A cultura de emprendemento no ámbito da bioinformática
- Estruturas de emprendemento
- Estudo de casos prácticos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Seminario C5 C8 2.5 0 2.5
Solución de problemas B8 C1 C2 4 8 12
Sesión maxistral A10 B4 B5 C5 C8 15 22.5 37.5
Traballos tutelados A10 B3 B4 B5 B8 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 4 16 20
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario Presentación de exemplos de proxectos no ámbito da bioinformática
Solución de problemas Posta en práctica dos conceptos explicados nas sesións maxistrais
Sesión maxistral Exporanse en clases teóricas os conceptos que o alumno debe coñecer para empezar unha carreira investigadora ou emprendedora con éxito e desenvolver proxectos colaborativos utilizando as ferramentas dispoñibles.
Traballos tutelados Os traballos tutelados permiten ao alumno familiarizarse dende un punto de vista práctico coas cuestións expostas nas clases teóricas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Solución de problemas
Descrición
A atención personalizada na realización dos traballos tutelados e na solución de problemas será imprescindíbel para dirixir aos alumnos no desenvolvemento do traballo/problemas que se lle asignen.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 B3 B4 B5 B8 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Avaliación dos traballos tutelados desenvolvidos polo alumnos 60
Solución de problemas B8 C1 C2 Avaliación da posta en práctica dos coñecementos adquiridos 40
 
Observacións avaliación

A avaliación divídese en tres partes: proxectos de emprendemento, proxectos de investigación e difusión de resultados. O peso na avaliación de cada unha das partes é de 1/3. É necesario obter polo menos un 4 sobre 10 en cada unha das partes, e un 5 sobre 10 como nota global para aprobar a materia. 


Fontes de información
Bibliografía básica M. Anandarajan, A. Anandarajan (2010). e-Research Collaboration Theory, Techniques and Challenges. Springer
B. Gastel, R.A. Day (2016). How to write and publish a scientific paper. Greenwood
J. López Yepes (1995). La aventura de la investigación científica: guía del investigador y del director de investigación. . Síntesis
J. Schimel (2011). Writing science. Oxford University Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías