Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Análise Forense de Equipos Código 614530012
Titulación
Máster Universitario en Ciberseguridade
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Vázquez Naya, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.vazquez.naya@udc.es
Profesorado
Vázquez Naya, José Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.vazquez.naya@udc.es
Web http://faitic.uvigo.es
Descrición xeral A análise forense de equipos consiste na aplicación de técnicas científicas e analíticas para identificar, preservar, analizar e presentar datos que sexan válidos dentro dun proceso legal.

A materia "Análise Forense de Equipos" ten unha forte compoñente práctica. Comezarase con unha introdución a este campo, explicando conceptos clave. A continuación, estudiaranse fundamentos e metodoloxías de análise forense dende un punto de vista xenérico e aplicable a novos casos, pero tamén se estudiarán exemplos concretos baseados en casos reais. Paralelamente, nas prácticas de laboratorio o/a alumno/a aprenderá a manexar diferentes ferramentas de análise forense e realizará prácticas simulando problemas reais.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 CE6 - Desenvolver e aplicar métodos de investigación forense para o análisis de incidentes ou riscos de ciberseguridade
B1 CB1 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB3 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formar xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B7 CG2 - Resolución de problemas. Ter capacidade de resolver, cos coñecementos adquiridos, problemas específicos do ámbito técnico da seguridade da información, as redes e/ou os sistemas de comunicacións
C4 CT4 - Valorar a importancia da seguridade da información no avance socioeconómico da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento das metodoloxías adecuadas para a realización de traballos forenses con validez legal AP6
BP1
CP4
Capacidade para a realización de análise forense dos diferentes elementos que forman un sistema de información, en múltiples plataformas e sistemas operativos AP6
BP2
BP7
CP4
Capacidade para xerar informes como resultado da análise forense claros, concisos e intelixibles tanto por expertos como por persoas alleas ao ámbito da seguridade informática AP6
BP3
BP7
CP4

Contidos
Temas Subtemas
1. Introdución ao análise forense Introdución
Fundamentos
Normativa
Clonado
2. Análise Forense en Windows Artefactos
Memoria
Ferramentas
Aspectos avanzados de análise forense en Windows
3. Análise Forense en Mac OS Artefactos
Memoria
Ferramentas
Aspectos avanzados de análise forense en Mac OS
4. Análise Forense en dispositivos móbiles: Android Artefactos
Ferramentas
Aspectos avanzados de análise forense en Android
5. Análise Forense en dispositivos móbiles: iOS Artefactos
Ferramentas
Aspectos avanzados de análise forense en iOS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 C4 11 22 33
Prácticas de laboratorio A6 B1 B2 B3 B7 C4 10 20 30
Proba obxectiva A6 B1 B2 B3 B7 C4 2 0 2
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases expositivas de presentación dos coñecementos teóricos de cada un dos temas. Fomentarase a participación do alumnado.
Prácticas de laboratorio Sesións prácticas en computador, nas que se deben resolver unha serie de boletíns de exercicios prácticos propostos polo profesor. Os exercicios buscan consolidar os coñecementos presentados nas sesións maxistrais e tamén fomentar a aprendizaxe autónoma do alumno.
Unha vez completado o boletín de exercicios, o profesor avaliará o traballo realizado polo alumno mediante unha sesión de traballo en computador.
Os boletíns de exercicios publicaranse a través da plataforma de formación da Universidade da Coruña. Imporase unha data máxima de defensa para cada boletín, co obxectivo de fomentar o estudo continuo.
Proba obxectiva Proba escrita mediante a que se valorarán os coñecementos e capacidades adquiridos polo alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Descrición
Resolución de dúbidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A6 B1 B2 B3 B7 C4 Realización e defensa das prácticas en computador, dentro das horas de prácticas e antes da data límite establecida. 40
Proba obxectiva A6 B1 B2 B3 B7 C4 Ao finalizar o cuadrimestre, realizarase unha proba escrita mediante a que se valorarán os coñecementos e capacidades adquiridos polo alumno. 60
 
Observacións avaliación

1. PRIMEIRA OPORTUNIDADE

Os alumnos poden decidir ser avaliados segundo un modelo de avaliación continua ou ben de avaliación única. Entenderase que un alumno elixe avaliación continua ao defender a primeira das prácticas da materia. Unha vez os estudantes opten polo modelo de avaliación continua a súa cualificación non poderá ser nunca "Non presentado".

1.a) Avaliación continua

Consiste na realización e defensa dunha serie prácticas de laboratorio, ao longo do período no que se imparte a materia, e na realización dunha proba obxectiva, cuxas características se describen máis arriba.

A cualificación será o resultado de aplicar a media ponderada entre os resultados: (i) Proba obxectiva (60%), e (ii) prácticas de laboratorio (40%).

1.b) Avaliación única

Consiste na realización dunha proba obxectiva, coas mesmas características da correspondente a avaliación continua. E, adicionalmente, outra proba escrita, que se realizará a continuación do anterior, sobre a parte práctica, e que terá o mesmo peso que esta parte na avaliación continua.

2. SEGUNDA OPORTUNIDADE

1.a) Avaliación continua

No caso de que o alumno seguira o modelo de avaliación continua na primeira oportunidade, pode decidir conservar nota de prácticas. Neste caso so terá que facer o exame relativo á parte de teoría (proba obxectiva). Ou pode decidir renunciar á nota de prácticas e avaliarse pola modalidade de avaliación única.

A nota de prácticas só se conserva durante o curso académico.

A nota do exame de teoría non se conserva.

No caso de que o alumno non seguira o modelo de avaliación continua na primeira oportunidade, debe acollerse ao modelo de avaliación única.

1.b) Avaliación única

Ten as mesmas características que a avaliación única da primeira oportunidade.

3. PLAXIO

Si se detectase plaxio en calquera das probas de avaliación, a cualificación final da materia será de "suspenso (0)", feito que se comunicará á dirección da escola para adoptar as medidas oportunas.



Fontes de información
Bibliografía básica Eoghan Casey (2009). Handbook of Digital Forensics and Investigation. Academic Press
Pilar Vila Avendaño (2018). Técnicas de Análisis Forense informático para Peritos Judiciales profesionales. Madrid : 0xWORD

Bibliografía complementaria Juan Garrido Caballero, Juan Luis García Rambla, Chema Alonso (2012). Análisis forense digital en entornos windows. Móstoles: Informática64
Rohit Tamma, Donnie Tindall (2015). Learning Android Forensics. Packt Publishing
Mattia Epifani, Pasquale Stirparo (2016). Learning iOS Forensics, 2nd Edition. Packt Publishing


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías