Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Razoamento e Planificación Código 614544003
Titulación
Máster Universitario en Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Cabalar Fernandez, Jose Pedro
Correo electrónico
pedro.cabalar@udc.es
Profesorado
Cabalar Fernandez, Jose Pedro
Moret Bonillo, Vicente
Correo electrónico
pedro.cabalar@udc.es
vicente.moret@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 CE05 - capacidade para deseñar e desenvolver sistemas intelixentes mediante a aplicación de algoritmos de inferencia, representación do coñecemento e planificación automática
A7 CE06 - capacidade para recoñecer aqueles problemas que necesiten dunha arquitectura distribuida que non estea prefixada durante o deseño do sistema, que serán axeitados para a implementación de sistemas multiaxente intelixentes
A8 CE07 - capacidade para entender as implicacións do desenrolo dun sistema intelixente explicable e interpretable
A9 CE08 - capacidade para deseñar e desenvolver sistemas intelixentes seguros, en términos de integridade, confidencialidade e robustez
B1 CG01 - Manter e extender os plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no eido da Intelixencia Artificial
B2 CG02 - Abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de Intelixencia Artificial
B3 CG03 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo
B6 CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B7 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo
B8 CB03 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuízos a partiren dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociáis e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B9 CB04 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigu?idades
C2 CT02 - Dominar a expresión e comprensión, de xeito oral e escrito, dun idioma extranxeiro
C3 CT03 - Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha una cidadanía respetuosa coa cultura democrática, os dereitos humáns e la perspectiva de xénero
C5 CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenrolo sostible ambiental, económico, político e social
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer los conceptos fundamentales del cálculo de predicados AM5
AM6
AM7
AM8
BM1
BM3
BM6
BM7
BM8
BM9
CM2
CM3
CM4
CM7
CM8
Conocer y comprender los conceptos de imprecisión e incertidumbre frente al de certeza AM5
AM6
AM7
AM8
BM1
BM3
BM6
BM7
BM8
BM9
CM2
CM3
CM5
CM8
Conocer los principales modelos de razonamiento impreciso y para valorar su adecuación a la resolución de problemas en el ámbito de la Inteligencia Artificial AM5
AM6
AM7
AM8
BM1
BM2
BM3
BM6
BM7
BM8
BM9
CM2
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8
Conocer y saber modelar y resolver problemas básicos de planificación AM5
AM6
AM7
AM8
BM1
BM2
BM3
BM6
BM7
BM8
BM9
CM2
CM3
CM4
CM5
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Representación del conocimiento Representación del conocimiento.
Lógica formal Lógica Formal y pensamiento humano
Razonamiento automático Modelos y técnicas para el razonamiento Automático
Incertidumbre Paradigmas para el razonamiento impreciso y con incertidumbre
Planificación Modelos de planificación y planificación con incertidumbre

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A7 A8 A9 B2 B3 B6 B8 B9 C2 C6 21 42 63
Proba obxectiva A6 A7 A8 A9 B3 B6 B7 B8 B9 C2 3 21 24
Prácticas de laboratorio A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B7 B8 C3 C4 C5 C6 C7 C8 21 42 63
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases de fundamentos impartidas polo profesor e combinadas con pequenos exercicios non computables na evaluación final
Proba obxectiva Examen individual onde se evalúan os coñecementos e capacidades adquiridas polo alumno, especialmente en comprensión dos fundamentos impartidos nas clases maxistráis
Prácticas de laboratorio Traballo práctico, normalmente en grupos, con ferramentas de razoamento automático e planificación

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Sesión maxistral
Proba obxectiva
Descrición
Tutorías e asistencia remota por correo eletrónico ou plataforma electrónica (Teams, moodle, etc)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B7 B8 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Entrega dunha ou varias prácticas 49.5
Sesión maxistral A6 A7 A8 A9 B2 B3 B6 B8 B9 C2 C6 Dependendo da evolución do curso, unha parte do exame podería ser consolidada mediante a entrega de exercicios ao longo das las sesións maxistráis 0.5
Proba obxectiva A6 A7 A8 A9 B3 B6 B7 B8 B9 C2 Un examen individual formado por varios exercicios que serán calificados hata un máximo de 50 puntos.

*Requisito* para aprobar a asignatura, é preciso acadar unha nota mínima de 20 puntos no examen.

Se esa nota mínima non é acadada, a nota final da asignatura será truncada a 4.8 (isto é, 48%) se a suma de todas as calificacións supera ese número.
50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria Vladimir Lifschitz (2019). Answer Set Programming. Springer
Martin Gebser, Roland Kaminski, Benjamin Kaufmann, and Torsten Schaub (2012). Answer Set Solving in Practice. Morgan and Claypool Publishers
Stuart Russell and Peter Norvig (2021). Artificial Intelligence: a Modern Approach (4th ed). Pearson, Prentice Hall
Chitta Baral (2003). Knowledge Representation, Reasoning and Declarative Problem Solving. Cambridge University Press
Michael Gelfond and Yulia Kahl (2014). Knowledge Representation, Reasoning, and the Design of Intelligent Agents: The Answer-Set Programming Approach. Cambridge University Press


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Fundamentos de IA/614544001

Materias que continúan o temario
IA en Saúde/614544022
Aspectos Computacionais da Ciencia Cognitiva/614544006
Robótica Intelixente II/614544020
Modelado da Linguaxe/614544009
IA Explicable e Confiable/614544004
Sistemas Multiaxente/614544005
Intelixencia Web e Tecnoloxías Semánticas/614544010
Coñecemento e Razoamento con Incerteza/614544007
Minería de Procesos/614544025

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías