Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) Sistemas Multiaxente Código 614544005
Titulación
Máster Universitario en Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Sanchez Maroño, Noelia
Correo electrónico
noelia.sanchez@udc.es
Profesorado
Alvarez Estevez, Diego
Sanchez Maroño, Noelia
Correo electrónico
diego.alvareze@udc.es
noelia.sanchez@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral O obxectivo principal desta materia é aprender a distinguir os problemas axeitados para o deseño de sistemas multiaxente, así como as súas principais características. Introdúcese o concepto de axente intelixente. Detallaranse as principais teorías e modelos, así como as distintas arquitecturas dos sistemas multiaxente e as súas aplicacións máis relevantes.

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 CE05 - capacidade para deseñar e desenvolver sistemas intelixentes mediante a aplicación de algoritmos de inferencia, representación do coñecemento e planificación automática
A7 CE06 - capacidade para recoñecer aqueles problemas que necesiten dunha arquitectura distribuida que non estea prefixada durante o deseño do sistema, que serán axeitados para a implementación de sistemas multiaxente intelixentes
A8 CE07 - capacidade para entender as implicacións do desenrolo dun sistema intelixente explicable e interpretable
A9 CE08 - capacidade para deseñar e desenvolver sistemas intelixentes seguros, en términos de integridade, confidencialidade e robustez
B1 CG01 - Manter e extender os plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no eido da Intelixencia Artificial
B2 CG02 - Abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de Intelixencia Artificial
B3 CG03 - Buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo
B6 CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B7 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo
B8 CB03 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuízos a partiren dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociáis e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B9 CB04 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigu?idades
C2 CT02 - Dominar a expresión e comprensión, de xeito oral e escrito, dun idioma extranxeiro
C3 CT03 - Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C4 CT04 - Desenvolverse para o exercicio dunha una cidadanía respetuosa coa cultura democrática, os dereitos humáns e la perspectiva de xénero
C5 CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 CT06 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables
C7 CT07 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenrolo sostible ambiental, económico, político e social
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Introducir o concepto de sistemas multiaxente baseado na necesidade de arquitecturas distribuídas en sistemas intelixentes. AM6
AM7
AM8
BM1
BM9
CM3
CM6
CM8
Coñecer os diferentes enfoques das arquitecturas de axentes intelixentes. AM5
AM6
BM1
BM6
BM7
Comprender a noción de negociación como aspecto básico inherente aos sistemas multiaxente. AM6
AM7
BM6
BM7
Comprender as nocións e aspectos básicos de coordinación, cooperación e comunicación. AM6
AM7
BM8
Analizar as distintas metodoloxías existentes para o desenvolvemento de sistemas multiaxente AM5
AM6
BM2
BM8
CM2
Coñecer aplicacións deste tipo de sistemas en contornos industriais, biomédicos, informáticos, etc. AM6
BM3
BM6
BM7
CM4
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Axentes intelixentes
Sistemas multiaxente
Arquitecturas de axentes Arquitecturas deliberativas
Arquitecturas reactivas
Arquitecturas híbridas
Interacción entre axentes Comunicación
Negociación
Cooperación
Coordinación
Medoloxías orientadas a axentes Adaptación de metodoloxías existentes
Metodoloxías orientadas a axentes
Aplicacións Industria
Mediciña
Informática

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas de laboratorio A6 A9 B2 C3 C6 C7 14 30 44
Solución de problemas A7 B1 B3 B7 C4 C5 7 39 46
Presentación oral B9 C2 1 1 2
Sesión maxistral A8 B8 C8 21 17 38
Traballos tutelados A9 A6 B3 C7 C3 0 18 18
Proba obxectiva B6 B8 C2 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas de laboratorio As clases prácticas consistirán en desenvolver un sistema básico multiaxente (MAS) ou algunhas partes específicas do mesmo. A entrega pode ter diferentes prazos para favorecer o traballo continuado. As instrucións prácticas facilitaranse previamente para que o alumnado as lea en detalle, debendo seguirse rigorosamente. Posteriormente, o traballo do profesorado será a de supervisar as prácticas, resolvendo dúbidas e corrixindo malas interpretacións, erros, etc.
Solución de problemas Nas clases de problemas presentaranse supostos prácticos directamente relacionados cos conceptos teóricos. O alumnado terá que buscar solucións alternativas fóra da aula. O obxectivo é fomentar a participación do alumnado e promover, na medida do posible, o diálogo aberto e a valoración de solucións.
Presentación oral Para algunha práctica ou problema, o alumnado deberá elaborar unha exposición onde expoña o seu traballo na aula, destacando as principais achegas e conclusións.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Realizaranse varios traballos relacionados coa parte práctica da materia. Neste traballo se expoñen situacións que requiren ao estudante identificar o problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, aplicar as técnicas vistas en clase, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Proba obxectiva Consistirá en cuestións teórico-prácticas sobre calquera dos conceptos incluídos na orde do día do curso.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
O adecuado progreso do alumnado determinará o desenvolvemento de clases maxistrais, de resolución de problemas e de prácticas prácticas.
As prácticas de laboratorio realizaranse, fundamentalmente, como traballo autónomo. Para o seu correcto desenvolvemento, será necesario un seguimento periódico do traballo do alumnado para aclarar erros e conceptos canto antes e garantir a calidade do traballo.


Fóra do horario lectivo, o horario oficial de titoría permite a asistencia personalizada a través das seguintes vías:
- Correo electrónico: úsase para consultas de resposta curta.
- Teams: reunións virtuais (previa solicitude por correo electrónico)

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva B6 B8 C2 Consistirá en cuestións teóricas e prácticas sobre calquera dos temas incluídos nos contidos. Para aprobar a materia é imprescindible ter realizado e aprobado esta proba (nota mínima 4) 40
Prácticas de laboratorio A6 A9 B2 C3 C6 C7 A realización das tarefas, en tempo e forma, establécese nas instrucións de calquera práctica proposta. Para aprobar a materia é imprescindible ter realizado e aprobado as prácticas (nota mínima 4). Como parte do mesmo, axudarán a superar as prácticas cuestións como a asistencia, o traballo persoal, a actitude, etc. 40
Traballos tutelados A9 A6 B3 C7 C3 A realización das tarefas, en tempo e forma, establécese nas instrucións de calquer traballo proposto. Para aprobar a materia é imprescindible ter realizado e aprobado estos traballos (nota mínima 4). Como parte do mesmo, axudarán a superar os traballos cuestións como a asistencia, o traballo persoal, a actitude, etc. 20
Presentación oral B9 C2 Podería incluírse nalgunha resolución de problemas/práctica de laboratorio e afectaría á nota final da mesma, pero non se cualifica por si só. 0
 
Observacións avaliación

Todalas probas de evaluación continua (prácticas, traballos e proba) teñen una nota mínima de 4 que pode compensarse con outras notas, pero e obrigatorio superar unha nota mínima de 5 para aprobar a materia.

No caso de suspender ou ter un No presentado na primeira oportunidade, poderán reentregrase aquelas prácticas de laboratorio ou traballos tutelados non presentadas ou suspensas durante o curso, en nengún caso é posible reentregar estas practicas ou traballos para acadar mellor nota.

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario*

* Reglamento disciplinar do
estudantado da UDC. Aprobado polo Consello de Gobierno do 27/02/2023 e
modificado en su artigo 11.4.b polo Consello de Gobierno do 28/06/2023


Fontes de información
Bibliografía básica Michael Wooldridge (2009). An introduction to multiagent systems. Wiley
Adelinde M. Uhrmacher, Danny Weyns (2009). Multi-Agent Systems Simulation and Applications. Routledge, Taylor & Francis Group
Gerhard Weiss (2013). Multiagent Systems, Second Edition. MIT Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Fundamentos de IA/614544001
Razoamento e Planificación/614544003

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías