Datos Identificativos 2023/24
Asignatura (*) IoT Intelixente Código 614544023
Titulación
Máster Universitario en Intelixencia Artificial
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría de Computadores
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Blanco Novoa, Óscar
Correo electrónico
o.blanco@udc.es
Web http://http://campusvirtual.udc.gal/
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A8 CE07 - capacidade para entender as implicacións do desenrolo dun sistema intelixente explicable e interpretable
A9 CE08 - capacidade para deseñar e desenvolver sistemas intelixentes seguros, en términos de integridade, confidencialidade e robustez
A10 CE09 - capacidade para ter un coñecemento profundo dos principios fundamentáis e modelos da computación cuántica e sabelos aplicar para interpretar, seleccioar, valorar, modelar, e crear novos conceptos, teorías, usos e desenrolos tecnolóxicos relacionados coa intelixencia artificial
A14 CE13 - coñecemento das ferramentas informáticas no campo do análisis dos datos e modelización estadística, e capacidade para seleccionar as máis axeitadas para a resolución de problemas
A15 CE14 - Comprensión e dominio das principáis técnicas de aprendizaxe automática, incluíndo as dedicadas ao tratamento de grandes volúmenes de datos. Compresión e dominio de fundamentos e técnicas básicas para a búsqueda e o filtrado de información en grandes coleccións de datos
A16 CE15 - coñecemento das ferramentas informáticas no campo da aprendizaxe automática, e capacidade para seleccionar a máis axeitad para a resolución dun problema
A20 CE19 - coñecemento de diferentes ámbitos de aplicación das tecnologías basadas en IA e a súa capacidade para ofrecer un valor engadido diferenciador
A21 CE20 - capacidade de combinar e adaptar diferentes técnicas, extrapolando coñecementos entre diferentes ámbitos de aplicación
A22 CE21 - coñecemento das técnicas que facilitan a organización e xestión de proxectos en IA en entornos reais, a xestión dos recursos e a planificación de tarefas dun xeito eficiente, tendo en conta conceptos de diseminación do coñecemento e ciencia aberta
A23 CE22 - coñecemento de técnicas que facilitan a seguridade dos datos, aplicacións e as comunicacións e as súas implicacións en diferentes ámbitos de aplicación da IA
A28 CE27 - Comprensión da importancia da cultura emprendedora e coñecemento dos medios ao alcance das persoas emprendedoras
A29 CE28 - coñecemento adecuado do concepto de empresa, a súa organización e xestión, e os distintos sectores empresariáis có obxectivo de facilitar solucións dende a intelixencia Artificial
A30 CE29 - Ser capaz de aplicar os coñecementos, capacidades e actitudes á realidade empresarial e profesional, planificando, xestionando e evaluando proxectos no ámbito da intelixencia artificial
A31 CE30 - Ser capaz de plantexar, modelar e resolver problemas que requiran a aplicación de métodos, técnicas e tecnoloxías de intelixencia artificial
B1 CG01 - Manter e extender os plantexamentos teóricos fundados para permitir a introducción e explotación de tecnoloxías novas e avanzadas no eido da Intelixencia Artificial
B2 CG02 - Abordar con éxito todas as etapas dun proxecto de Intelixencia Artificial
B4 CG04 - Elaborar axeitadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo, artigos científicos e formular hipóteses razoables no campo
B5 CG05 - Traballar en equipo, especialmente de carácter multidisciplinar, e ser hábiles na xestión do tempo, persoas e toma de decisións
B6 CB01 - Poseer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixináis no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B7 CB02 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e posúan capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacioados coa su área de estudo
B9 CB04 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigu?idades
B10 CB05 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo
C5 CT05 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C8 CT08 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrolo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C9 CT09 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer plazos e cumplilos

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e analizar a implicación da detección remota intelixente na contorna. Coñecer o funcionamento das técnicas descentralizadas de análises de datos en contornas perimetrales ou federados de aprendizaxe. AM7
AM8
AM9
AM13
AM14
AM15
AM19
AM20
AM21
AM22
AM27
AM28
AM29
AM30
BM1
BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
BM9
BM10
CM5
CM8
CM9

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1 Conceptos esenciais do IoT intelixente
Tema 2 Plataformas de hardware e software para IoT intelixente
Tema 3 Protocolos IoT para a creación de sistemas intelixentes
Tema 4 Despregamento de IA en dispositivos IoT: modelos de inferencia descentralizados
Tema 5 Monitorización intelixente

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 A10 A15 A28 B1 B6 C5 C8 10 10 20
Prácticas a través de TIC A9 A14 A16 A21 A31 B2 B5 C9 11 11 22
Proba mixta A20 A22 A23 A29 A30 B4 B7 B9 B10 1 31 32
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Conferencias sobre o contido da materia
Prácticas a través de TIC Prácticas TIC para pór en práctica os conceptos apresos nas conferencias
Proba mixta Proba para avaliar os conceptos prácticos e teóricos apresos

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Descrición
Os profesores tutelarán aos estudantes e guiaranlles durante as clases prácticas e o proxecto supervisado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A9 A14 A16 A21 A31 B2 B5 C9 Avaliación dos resultados e coñecementos adquiridos durante as prácticas de TIC 50
Proba mixta A20 A22 A23 A29 A30 B4 B7 B9 B10 Avaliación das competencias adquiridas na materia 50
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica S. P. Yadav, B. S. Bhati, D. P. Mahato, S. Kumar (2022). Federated Learning for IoT Applications. Springer
Jan Holler, Vlasios Tsiatsis, Catherine Mulligan, Stefan Avesand, Stamatis Karnouskos David Boyle (2014). From Machine-to-Machine to the Internet of Things: Introduction to a new Age of Intelligence. Academic Press
Peter Waher (2015). Learning Internet of Things. Packt Publishing
Samuel Greengard (2015). The Internet of Things. MIT Press

Bibliografía complementaria Adrian McEwen, Hakim Cassimally (2013). Designing the Internet of Things. Wiley
Vijay Madisetti, Arshdeep Bahga (2014). Internet of Things (A Hands-on-Approach). VPT


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Debido á alta correlación entre os conceptos desenvolvidos nas clases expositivas e os contidos das prácticas, recoméndase aos alumnos perseveranza no estudo da materia, asistindo ás sesións prácticas cos conceptos xa traballados. Coa realización do prácticas TIC consolidaranse devanditos conceptos, facilitando así o estudo e comprensión da materia.

Esta materia cumprirá coas diferentes normativas para a docencia universitaria, respectando a perspectiva de xénero (por exemplo, utilizarase unha linguaxe non sexista).



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías