Identifying Data 2021/22
Subject (*) Professional software in acoustics Code 614855216
Study programme
Mestrado Universitario en Matemática Industrial (2013)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Departamento profesorado máster
Matemáticas
Coordinador
Sobreira Seoane, Manuel Ángel
E-mail
Lecturers
García Lomba, Guillermo
Hervella Nieto, Luis Maria
Prieto Aneiros, Andrés
Sobreira Seoane, Manuel Ángel
E-mail
luis.hervella@udc.es
andres.prieto@udc.es
Web http://Plataforma Virtual de Microsoft Teams, Campus Virtual de UVigo, plataforma Moovi (moovi.uvigo.gal).
General description Preténdese que o estudante se familiarice cos distintos paquetes de software para a simulación e resolución numérica de problemas acústicos, intentando que se manteña un paralelismo entre este curso e a modelización acústica.
Contingency plan 1. Modificacións dos contidos.
O contido non se modifica.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen
Todas as sesións manteranse no seu horario regular de xeito síncrono usando o sistema de videoconferencia do grupo Microsoft Teams.

* Cambio de metodoloxías de ensino
As titorías presenciais e a atención personalizada presencial modificaranse e realizaranse de xeito asíncrono usando o "chat" da plataforma Microsoft Teams. Finalmente, tamén se realizarán titorías de pequenos grupos co sistema de videoconferencia de Microsoft Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada aos estudantes.
* Videoconferencia en Microsoft Teams: de forma síncrona mediante titorías individuais / de grupo
* Chat persoal por Microsoft Teams: titorías individuais ou de grupo de forma asíncrona

4. Modificacións na avaliación.
A avaliación non cambia.

* Comentarios de avaliación:
Tanto a primeira como a segunda oportunidade terán a mesma forma de avaliación.

5. Modificacións da bibliografía ou webografía.
Non se modifican a bibliografía e os materiais de uso que estarán dispoñibles en Microsoft Teams

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Ser capaz de seleccionar un conjunto de técnicas numéricas, lenguajes y herramientas informáticas, adecuadas para resolver un modelo matemático.
A5 Ser capaz de validar e interpretar los resultados obtenidos, comparando con visualizaciones, medidas experimentales y/o requisitos funcionales del correspondiente sistema físico/de ingeniería.
A8 Saber adaptar, modificar e implementar herramientas de software de simulación numérica.
A9 Conocer, saber seleccionar y saber manejar las herramientas de software profesional (tanto comercial como libre) más adecuadas para la simulación de procesos en el sector industrial y empresarial.
B2 Poseer conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación, sabiendo traducir necesidades industriales en términos de proyectos de I+D+i en el campo de la Matemática Industrial
B4 Saber comunicar las conclusiones, junto con los conocimientos y razones últimas que las sustentan, a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Resolución numérica de problemas de acústica con distintos paquetes de software AC4
AC5
AC8
AC9
BC1
BC3

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: Métodos numéricos en acústica aplicados a problemas unidimensionales. 1.1. Introdución ás librarías Numpy e Scipy en Python
1.2. Aproximación da ecuación de Helmholtz: diferenzas finitas, elementos finitos e métodos de colocación espectrales
1.3. Comportamento do erro en problemas de propagación de ondas: desfasamento, elongación, erro de dispersión e polución numérica
1.4. Propagación de ondas planas nun medio multicapa: método da matriz de transferencia
Tema 2: Método de elementos finitos (FEM) en acústica 2.1. Introdución á libraría FEniCS en Python
2.2. Vibracións en estruturas: problema acoplado fluído compresible - sólido elástico
2.3. Disipación de ruído: problema acoplado fluído compresible - material poroso
2.4. Transmisión de vibracións: fluídos compresibles en presenza de impedancias de parede, veos porosos e placas delgadas
2.5. Aproximación mediante elementos finitos dun problema non acoutado: condicións absorbentes e capas perfectamente axustadas (PML)
Tema 3: Aplicacións FEM/BEM á resolución de problemas acústicos. 3.1 Modelado con OpenBEM de cavidades e salas en 2D e 3D.
3.2 Modelado de problemas de radiación.
3.3 Deseño de barreiras acústicas mediante BEM.
3.4 Modelado de problemas acústicos con COMSOL Multiphysics

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A4 A5 A9 A8 B4 0 57 57
Guest lecture / keynote speech A8 B2 15 30 45
Supervised projects A4 A5 A9 24 24 48
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Resolución guiada de casos prácticos sinxelos
Guest lecture / keynote speech Breves clases maxistrais ao comezo de cada sesión, comentando os aspectos fundamentais dos métodos e do software a aplicar en cada caso.
Supervised projects Resolución por parte do alumno, de traballos de aplicación FEM e BEM en problemas de acústica.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Realización de traballos supervisados coa atención individualizada por parte do profesor.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A4 A5 A9 A8 B4 A avaliación realizarase prioritariamente mediante a resolución de problemas prácticos. 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Complementary

D.T. Blackstock., Fundamentals of Physical Acoustics
G.C. Cohen., Higher-order numerical methods for transient wave equations.
COMSOL Acoustics module. User’s Guide and Model Library.
F. Ihlenburg., Finite Element Analysis of Acoustic Scattering.
Peter M. Juhl, The Boundaty Element Method for Sound Field Calculations


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Acoustics/614855209

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.