Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Bases de Datos Código 614G01013
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
López Rodríguez, Juan Ramon
Correo electrónico
juan.ramon.lopez@udc.es
Profesorado
Bamonde Rodriguez, Sebastian
Cerdeira Pena, Ana Belen
Cortiñas Álvarez, Alejandro
Gonzalez Ares, Luis Andres
Ladra González, Susana
López Rodríguez, Juan Ramon
Parama Gabia, Jose Ramon
Parapar López, Javier
Pedreira Fernández, Oscar
Perez Otero, Ramon
Rodriguez Brisaboa, Nieves
Rodriguez Luaces, Miguel
Rodriguez Penabad, Miguel
Saavedra Places, María de los Angeles
Correo electrónico
sebastian.bamonde@udc.es
ana.cerdeira@udc.es
alejandro.cortinas@udc.es
luis.ares@udc.es
susana.ladra@udc.es
juan.ramon.lopez@udc.es
jose.parama@udc.es
javier.parapar@udc.es
oscar.pedreira@udc.es
ramon.otero@udc.es
nieves.brisaboa@udc.es
miguel.luaces@udc.es
miguel.penabad@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Demostrar coñecemento e comprensión dos conceptos, principios e teorías básicas relacionadas coas bases de datos. A18
B3
C7
Modelar e deseñar bases de datos co obxectivo de permitir o almacenamento da información necesaria para dominios de aplicación concretos, tendo especial coidado coa integridade dos propios datos e as necesidades da organización á que está destinada a base de datos. A18
B1
B3
B4
C3
C6
Xestionar bases de datos mediante a execución de sentencias SQL. A18
A19
B1
B3
B4
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Bases de datos relacionais Definición de relación.
Dominios e atributos.
Chaves.
Regras de integridade.
Linguaxe SQL
Deseño de Bases de Datos Problemas de deseño (Anomalías)
Fases de deseño
Deseño conceptual
Paso de ER a modelo Relacional
Normalización
Sistemas de ficheiros Ficheiros
Índices.
Álxebra Relacional Expresións
Operadores
Concurrencia e recuperación ante fallos Problemas debidos á concurencia e fallos
Transacción
Técnicas de recuperación ante fallos
Técnicas de control da concurrencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A18 A19 B1 B3 B4 C6 C7 13 19.5 32.5
Prácticas de laboratorio A18 A19 B1 B3 B4 C3 14 33 47
Proba mixta A18 B1 B3 B4 3 0 3
Sesión maxistral A18 A19 C7 C6 26 39 65
 
Atención personalizada 2.5 0 2.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Clases de problemas onde primeiro se expón un problema a solucionar. A continuación déixase algún tempo para que o/a alumno/a intente solucionalo e reflexione sobre distintos aspectos a tratar para resolvelo. Finalmente resólvese na pizarra, posiblemente mostrando erros típicos nas solucións aportadas polos alumnos/as.
Prácticas de laboratorio Nas clases de laboratorio expóñense os coñecementos necesarios para adquirir as habilidades propostas. Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as competencias procedimentais.
Proba mixta Exame da materia que combinará preguntas sobre a teoría con problemas a resolver.
Sesión maxistral Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Solución de problemas
Descrición
O profesor/a, despois de propor un problema, debatirá cos alumnos/as as posibles solucións e erros típicos até acadar unha solución satisfactoria.

Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención (semi)personalizada ao haber grupos de ao redor de 20 persoas traballando en pequenos grupos, directamente sobre unha aplicación concreta, en cada ordenador. O profesor atenderá dúbidas puntuais a cada estudante ou grupo.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A18 B1 B3 B4 Tanto na PRIMEIRA OPORTUNIDADE como na SEGUNDA OPORTUNIDADE haberá que superar unha proba escrita convencional que suporá o 75% do global da nota.

Para aprobar a materia globalmente hai que conseguir na proba mixta unha NOTA MÍNIMA de 3.5 (sobre 7.5). Non sendo así, a nota máxima GLOBAL da materia non será en ningún caso superior a un 4,5 (e polo tanto a materia se considerará SUSPENSA)

Porcentaxe: 75%
Puntuación máxima: 7.5 puntos
Nota mínima para compensable: 3.5 (sobre 7.5)

75
Prácticas de laboratorio A18 A19 B1 B3 B4 C3 Para a PRIMEIRA OPORTUNIDADE, ten tres compoñentes:

-Proba de linguaxe SQL sobre o propio ordenador na aula de prácticas (Porcentaxe: 15% - Puntuación máxima 1.5 pt).

-Deseño dunha BD (Porcentaxe: 10% - Puntuación máxima 1 pt).

Para a SEGUNDA OPORTUNIDADE, só se pode recuperar ou subir nota a Proba de linguaxe SQL, realizando unha serie de exercicios escritos engadidos á proba mixta (Porcentaxe: 15% - Puntuación máxima 1.5 pt).

Porcentaxe da nota global da materia: 25%
Puntuación máxima: 2.5 puntos

25
 
Observacións avaliación
  • Na PRIMEIRA OPORTUNIDADE terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non realice a proba escrita.
  • Se se supera a asignatura na PRIMEIRA OPORTUNIDADE, o/a estudante non poderá volver a presentarse na SEGUNDA OPORTUNIDADE a "subir nota".
  • Se se suspende a asignatura na PRIMEIRA OPORTUNIDADE, o/a estudante pode decidir volver a avaliarse da proba de linguaxe de SQL ou da proba mixta (ou de ambas) na SEGUNDA OPORTUNIDADE.
  • Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación dunha proba, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa proba.
  • No caso de realizar a recuperación dunha proba, a nota final na proba será a que obteña nesta segunda oportunidade (sexa maior ou menor que a da primeira oportunidade).
  • Na SEGUNDA OPORTUNIDADE terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non opte a recuperar ningunha das partes (proba escrita e/ou proba de linguaxe SQL)
  • DISPENSA ACADÉMICA Aqueles/as
    estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles
    exima da asistencia ás clases poderán realizar (e entregar) a
    totalidade (ou parte) das prácticas e traballos pola súa conta. No caso
    de actividades que requiran dun equipamento específico, ou planificadas
    nunha data e hora concretas, se lles facilitará, dentro do posible, unha
    alternativa viable se a solicitan.


    Fontes de información
    Bibliografía básica A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2014). Fundamentos de Bases de Datos.. Madrid: McGraw Hill
    Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de Sistemas de Bases de Datos . Madrid: Addison-Wesley
    Rivero, E., Martinez, L., Reina, L., Benavides, J. y Olaizola, J. (2002). Introducción al SQL para Usuarios y Programadores. Madrid: Thomson

    Bibliografía complementaria Avi Silberschatz Henry F. Korth S. Sudarshan (2010). Database System Concepts. McGraw-Hill
    Cuadra, D.; Castro, E.; Iglesias, A. M.; Martínez, P.; Calle, F. J.; de Pablo, C.; Al-Jumaly, H.; Mo (2007). Desarrollo de Bases de Datos: casos prácticos desde el análisis a la implementación. Madrid: Ra-ma
    de Miguel, A,; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M., Cuadra, D.; Iglesias, A. M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos. Madrid: Ra-ma
    Ramez Elmasri; Shamkant B. Navathe (2011). Fundamentals of Database Systems. Addison-Wesley
    Piattini, M. G.; Marcos, E.; Calero, C.; Vela, B. (2006). Tecnología y diseño de Bases de Datos. Madrid: Ra-ma


    Recomendacións
    Materias que se recomenda ter cursado previamente
    Programación II/614G01006
    Informática Básica/614G01002

    Materias que se recomenda cursar simultaneamente

    Materias que continúan o temario

    Observacións


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías