Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Bases de Datos Código 614G01013
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Parama Gabia, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.parama@udc.es
Profesorado
Bernardo Roca, Guillermo de
Cerdeira Pena, Ana Belen
Condori Fernández, Olinda Nelly
Fariña Martinez, Antonio
Freire Castro, Borja
Gómez Brandón, Adrián
López Rodríguez, Juan Ramon
Parama Gabia, Jose Ramon
Rodriguez Penabad, Miguel
Saavedra Places, María de los Angeles
Varela Rodeiro, Tirso
Correo electrónico
guillermo.debernardo@udc.es
ana.cerdeira@udc.es
n.condori.fernandez@udc.es
antonio.farina@udc.es
borja.freire1@udc.es
adrian.gbrandon@udc.es
juan.ramon.lopez@udc.es
jose.parama@udc.es
miguel.penabad@udc.es
angeles.saavedra.places@udc.es
tirso.varela.rodeiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A18 Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas.
A19 Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento e comprensión dos conceptos, principios e teorías básicas relacionadas coas bases de datos relacionais. A18
B3
C7
Capacidade de modelar e deseñar bases de datos relacionais co obxectivo de permitir o almacenamento da información necesaria para dominios de aplicación concretos, tendo especial coidado coa integridade dos propios datos e as necesidades da organización á que está destinada a base de datos. A18
B1
B3
B4
C3
C6
Capacidade de administrar e utilizar bases de datos relacionais mediante a execución de sentencias SQL. A18
A19
B1
B3
C3
C7

Contidos
Temas Subtemas
Bases de datos relacionais Linguaxe SQL: consultas avanzadas, DDL, SQL embebido, vistas.
Deseño de Bases de Datos Problemas de deseño (Anomalías)
Fases de deseño
Normalización
Deseño conceptual
Paso de ER a modelo Relacional
Sistemas de ficheiros Ficheiros
Índices.
Concurrencia e recuperación ante fallos Problemas debidos á concurrencia e fallos
Transaccións
Técnicas de recuperación ante fallos
Técnicas de control da concurrencia

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A18 A19 C6 C7 22 22 44
Solución de problemas A18 B3 B1 C6 22 33 55
Prácticas de laboratorio A18 A19 B1 C3 9 13.5 22.5
Traballos tutelados A18 B1 B3 B4 C3 C6 8 12 20
Proba mixta A18 B1 B3 C6 3 4.5 7.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas de aula. Nelas exporanse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen.
Solución de problemas Clases de problemas onde primeiro se expón un problema a solucionar. A continuación déixase algún tempo para que o/a alumno/a intente solucionalo e reflexione sobre distintos aspectos a tratar para resolvelo. Finalmente resólvese na pizarra, posiblemente mostrando erros típicos nas solucións aportadas polos alumnos/as.
Prácticas de laboratorio Nas clases de laboratorio expóñense os coñecementos necesarios para adquirir as habilidades propostas. Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as súas competencias procedimentais.
Traballos tutelados Traballo de deseño e implementación dunha base de datos relacional, que o estudante deberá desenvolver pola súa conta, coa asistencia puntual dos docentes.
Proba mixta Probas a realizar en tempo limitado, nas que se evalúan coñecementos tanto teóricos como prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención semi-personalizada (ao existir grupos de arredor de 15/20 persoas). O profesor atenderá dúbidas puntuais a cada estudante en cada posto de traballo (computador).

Nos traballos tutelados, o docente atenderá directamente na aula ou nas tutorías as dúbidas que se lle vaian presentando a cada estudante. O resultado final será revisado individualmente con cada estudante.



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A18 B1 B3 C6 Tanto na PRIMEIRA OPORTUNIDADE como na SEGUNDA OPORTUNIDADE haberá que superar unha proba escrita convencional que suporá o 75% do global da nota.

Para aprobar a materia globalmente hai que conseguir na proba escrita unha NOTA MÍNIMA de 3.5 (sobre 7.5). Non sendo así, a nota máxima GLOBAL da materia non será en ningún caso superior a un 4,5 (e polo tanto a materia se considerará SUSPENSA)

Puntuación máxima: 7.5 puntos
Nota mínima para aprobar: 3.5 (sobre 7.5)

75
Prácticas de laboratorio A18 A19 B1 C3 Para a PRIMEIRA OPORTUNIDADE:

-Proba de linguaxe SQL (Puntuación máxima 1 pt).

Para a SEGUNDA OPORTUNIDADE:

-Proba de linguaxe SQL (Puntuación máxima 1 pt).

10
Traballos tutelados A18 B1 B3 B4 C3 C6 Para a PRIMEIRA OPORTUNIDADE:

-Deseño e implementación dunha BD (Puntuación máxima 1.5 pt).

Para a SEGUNDA OPORTUNIDADE:

-Non se pode recuperar. Consérvase a nota da primeira oportunidade.
15
 
Observacións avaliación

PRIMEIRA OPORTUNIDADE

  • Na PRIMEIRA OPORTUNIDADE terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non realice a proba escrita.
  • De acordo coa a normativa da UDC, de superaren a asignatura na PRIMEIRA OPORTUNIDADE, o/a estudante non poderá volver a presentarse na SEGUNDA OPORTUNIDADE para intentar mellorar a súa nota.
  • Se se suspende a asignatura na PRIMEIRA OPORTUNIDADE, o/a estudante pode decidir volver a avaliarse da proba de linguaxe de SQL ou da proba escrita (ou de ambas) na SEGUNDA OPORTUNIDADE.
SEGUNDA OPORTUNIDADE
  • Na SEGUNDA OPORTUNIDADE terá cualificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non opte a recuperar ningunha das partes (proba escrita e/ou proba de linguaxe SQL)
  • No caso de realizar a recuperación dunha proba, a nota final na proba será a que obteña nesta segunda oportunidade (sexa maior ou menor que a da primeira oportunidade).
  • Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de unha das dúas probas, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa proba.

DISPENSA ACADÉMICA 

  • Aqueles/as
    estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles
    exima da asistencia ás clases poderán realizar (e entregar) a
    totalidade (ou parte) das prácticas e traballos pola súa conta. No caso
    de actividades que requiran dun equipamento específico, ou planificadas
    nunha data e hora concretas, se lles facilitará, dentro do posible, unha
    alternativa viable se a solicitan.

OPORTUNIDADE ADIANTADA 

  • A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente nunha
    proba escrita que computará o 100% da cualificación.

Fontes de información
Bibliografía básica A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2010). Database System Concepts. McGraw Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2011). Database systems: models, languages, design, and application programming. Addison-Wesley
Alan Beaulieu (2009). Learning SQL (2nd Ed). O'Reilly

Bibliografía complementaria Cuadra, D.; Castro, E.; Iglesias, A. M.; Martínez, P.; Calle, F. J.; de Pablo, C.; Al-Jumaly, H.; Mo (2007). Desarrollo de Bases de Datos: casos prácticos desde el análisis a la implementación. Madrid: Ra-ma
de Miguel, A,; Martínez, P.; Castro, E.; Cavero, M., Cuadra, D.; Iglesias, A. M.; Nieto, C. (2001). Diseño de bases de datos. Problemas resueltos. Madrid: Ra-ma


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Informática Básica/614G01002
Programación II/614G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías