Identifying Data 2020/21
Subject (*) Software Process Code 614G01019
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Cedrón Santaeufemia, Francisco Abel
E-mail
francisco.cedron@udc.es
Lecturers
Ares Casal, Juan Manuel
Cedrón Santaeufemia, Francisco Abel
Garcia Vazquez, Rafael Carlos
Mato Abad, Virginia
Rodriguez Yañez, Santiago
E-mail
juan.ares@udc.es
francisco.cedron@udc.es
rafael.garcia@udc.es
virginia.mato@udc.es
santiago.rodriguez@udc.es
Web http://moodle.udc.es
General description Esta materia destaca a importancia de seguir un proceso de desenvolvemento software de calidade, diferenciando o proceso de desenvolvemento artesán do enxeñeiro. Concretamente, a materia centrase nas tarefas incluídas nas distintas etapas do ciclo de vida do proceso software: planificación, análise, deseño, codificación, verificación e validación. Finalmente, preséntase ao alumno os conceptos básicos da calidade do software.
Contingency plan Este plan aplicarase unicamente se suceden casuísticas extremas que obriguen a tomar medidas extraordinarias como podería ser un confinamento polos rebrotes provocados polo COVID.

1. Modificacións nos contidos
Non se realizan cambios

2. Metodoloxías
Se manteñen as mesmas metodoloxías excepto o mecanismo de avaliación e a impartición que cambiaría de presencial por telemática a través de Teams.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Uso de Moodle para proporcionar o material ao alumnado. Uso do foro de Moodle para comunicar todos aqueles eventos da asignatura (modificacións, entregas de prácticas, etc.). Docencia síncrona en horario de clase e asíncrona a través de Teams. Tutorías a través do correo electrónico de forma continua.

4. Modificacións na avaliación
*Observacións de avaliación:
Se o exame final non se pode facer de maneira presencial o método de avaliación modifícase para empregar un método onde a avaliación continua sexa o 100% da cualificación final.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente.
A14 Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados.
A22 Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade para comprender a importancia do Proceso Software A7
A14
A22
B3
C7
Capacidade para comprender a necesidade de xestionar e controlar o Proceso Software C7
Capacidade para traballar en equipo B1
B2
B3
Capacidade para adaptarse a novas situacións e contextos B1

Contents
Topic Sub-topic
Introducción a Enxeñería do Software Antecedentes históricos
Definicións e importancia da Enxeñería do Software
Ciclos de Vida Definicións
Ciclo de Vida Vs Ciclo de Desenvolvemento
Características dos principais Ciclos de Vida
Desenvolvemento Software (núcleo da materia) Requisitos
Análise
Deseño
Codificación e Probas
Introducción á planificación de proxetos Definicions
Calendarización do proxeto
Introducción as metodoloxías de desenvolvemento Definicións e importancia
Características desexables
Principais metodoloxías de desenvolvemento
Introducción á calidade do software Calidade do Software
Control de calidade
Aseguramento da calidade

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A14 A22 C7 30 30 60
Laboratory practice A7 A14 B1 B2 B3 29.75 30 59.75
Mixed objective/subjective test A7 A14 A22 B1 B3 C7 2 28 30
 
Personalized attention 0.25 0 0.25
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases nas que se presentan os conceptos básicos da asignatura e nas que se mostran exemplos da súa aplicación.
Laboratory practice Clases prácticas nas que o alumno resolve os diferentes problemas plantexados polo profesor baixo a su tutela.
Mixed objective/subjective test Exame escrito para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos durante o curso.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Description
Un aspecto importante da materia é saber aplicar os conceptos teóricos presentados nesta. Para iso realizaranse un conxunto de prácticas supervisadas ao longo do curso formuladas coa intención de detectar posibles desviacións dentro do proceso de aprendizaxe e, deste modo, aplicar as medidas correctivas necesarias para emendalas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Mixed objective/subjective test A7 A14 A22 B1 B3 C7 Os alumnos, en grupo, deberán resolver o análise de requisitos dun dominio plantexado polo profesor. 60
Laboratory practice A7 A14 B1 B2 B3 Exame individual sobre os coñecementos teóricos e prácticos da materia. Do peso asignado a esta proba (60% da cualificación final), o 50% co exame final e o 10% coa proba de comprensión. 40
 
Assessment comments

AVALIACIÓN:

A avaliación da materia articúlase sobre a base dos seguintes
aspectos:

1. Probas de comprensión (10% da nota final). Ao longo do curso
realizaranse diferentes probas teorícas e/ou prácticas sobre os contidos
tratados nas sesións maxistrais.

2. Práctica en grupo supervisada (40% da nota final). Ao longo do
curso realizaranse diferentes prácticas, entre as que destaca a realización da
análise de requisitos dun dominio exposto polo profesor. Para a avaliación
desta práctica supervisada terase en conta:

  • O traballo realizado polos alumnos nas clases mediante
    un proceso de avaliación continua. Para esta avaliación continua terase en
    conta especialmente os seguintes aspectos: asistencia a clase,
    participación, capacidade de traballo en equipo, autonomía no traballo e
    capacidade de aplicación dos coñecementos teóricos a un caso práctico.
  • O contido do traballo presentado, valorando
    principalmente: presentación do traballo, ortografía e redacción, e
    calidade da solución técnica presentada.
  • A exposición do traballo, valorando, entre outros: a
    súa estrutura, claridade na exposición, capacidade de síntese, adecuación
    ao tempo e dominio da materia.

3. Proba mixta ou exame final (50% da nota final). O examen final
constará de preguntas, cuestións e/ou exercicios de calquera aspecto visto na
materia e que o alumno terá que responder.

O exame final compóñense de dous partes: unha teórica, cun peso do
40% sobre a nota final, e outra práctica, cun peso do 10%. É importante
remarcar que en ambas as partes poderá preguntarse calquera aspecto visto na
materia.

ALUMNOS DE MATRÍCULA A TEMPO PARCIAL:

Dado o carácter de avaliación continua da práctica en grupo
supervisada, recoméndase que estes alumnos falen co profesor ao longo da
primeira semana de clase con obxecto de tratar de buscar o mellor horario
posible para a súa realización.

En canto ao resto de actividades, e a pesar de non ser actividades
de presenza obrigatoria, trataráselles de dar as máximas facilidades para que
poidan asistir ás mesmas.

REQUISITOS:

Para aprobar a materia é necesario cumprir cos seguintes
requisitos:

1. Obter unha cualificación final mínima de 5 puntos sobre 10
entre todas as probas segundo a ponderación establecida.

2. Obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 no exame final; é dicir, 2,5
puntos sobre os 5 asignados a esta parte.

RECUPERACIÓN:

Os alumnos que non superen a materia terán que demostrar a
correcta adquisición das competencias fundamentais da mesma mediante a
realización dun novo exame final (teórico e práctico).

Dado o carácter de avaliación continua da práctica en grupo
supervisada esta parte non poderá recuperarse.

Con todo, as probas de comprensión hanse de ter que recuperar e
estarán integradas no exame final. Isto significa que na recuperación o exame
final terá un valor dun 60% da nota final.

Para poder aprobar a materia é necesario acadar como
mínimo de 5 puntos sobre 10 no exame final; e decir 3 puntos sobre os 6
asignados a esta parte.


Sources of information
Basic Pressman, Roger S (2005). Ingeniería del Software. Un Enfoque Práctico. McGraw Hill
Sommerville, Ian (2005). Software Engineering. Addison-Wesley

Complementary Craig Larman (). Applying UML and Patterns. Prentice-Hall
Coral Calero, Mª Ángeles Moraga, Mario G. Piattini (). Calidad del producto y proceso software. Ra-Ma
Steve McConnell (). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
Alistair Cockburn (). Writing Effective Use Cases. Addison-Wesley


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Programming I/614G01001
Computer Science Preliminaries/614G01002
Programming II/614G01006
Programming Paradigms/614G01014
Software Design/614G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Databases/614G01013

Subjects that continue the syllabus
Project Management/614G01021
Quality Assurance/614G01028
Information Systems Analysis and Development/614G01041
Development Methodologies/614G01051
Requirements Engineering/614G01222

Other comments

A materia pretende dar unha visión xeral do Proceso Software, de maneira que o alumno comprenda a importancia da aplicación rigurosa de dito proceso tanto para a satisfación das necesidades do usuario/cliente como do posterior mantemento do producto obtido. Por este motivo, durante o curso introduciranse numerosos conceptos que requerirán un posterior afrondamento en función da especialidade elixida polo alumno.

Os profesores facilitarán, na medida do posible e dentro dos horarios establecidos para a materia, a asistencia aos grupos de teoría, práctica e TGR que mellor se axusten ás necesidades dos alumnos que teñen a matrícula a tempo parcial.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.