Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Interfaces Hombre Máquina Código 614G01022
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Grado 1º cuatrimestre
Tercero Obligatoria 6
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador/a
Cabrero Souto, David
Correo electrónico
david.cabrero@udc.es
Profesorado
Alonso Ríos, David
Barreira Rodriguez, Noelia
Bolón Canedo, Verónica
Cabrero Souto, David
De Moura Ramos, Jose Joaquim
Novo Bujan, Jorge
Ortega Hortas, Marcos
Rouco Maseda, Jose
Sanchez Penas, Juan Jose
Correo electrónico
david.alonso@udc.es
noelia.barreira@udc.es
veronica.bolon@udc.es
david.cabrero@udc.es
joaquim.demoura@udc.es
j.novo@udc.es
m.ortega@udc.es
jose.rouco@udc.es
juan.jose.sanchez.penas@udc.es
Web
Descripción general

Competencias del título
Código Competencias del título
A19 Conocimiento y aplicación de las herramientas necesarias para el almacenamiento, procesamiento y acceso a los sistemas de información, incluidos los basados en web.
A23 Capacidad para diseñar y evaluar interfaces persona computador que garanticen la accesibilidad y usabilidad a los sistemas, servicios y aplicaciones informáticas.
B1 Capacidad de resolución de problemas
B2 Trabajo en equipo
B4 Capacidad para organizar y planificar
B7 Preocupación por la calidad
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C6 Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
Aprender a diseñar unha interfaze de usuario tendo en conta as medidas e estándares de evaliación existentes (accesibilidade, usabilidade e eficiencia). A19
A23
B1
B2
C3
C6
C7
Coñecer os patrons de diseño software e saber aplicar e implementar o mais axeitado a cada caso. A19
A23
B1
B2
B4
B7
C3
C6
C7

Contenidos
Tema Subtema
Introdución
Introducción ás interfaces de usuario
Conceptos de interfaces
Interfaces gráficas Interfaces de escritorio
Interfaces para dispositivos mobiles
Interfaces baseadas en Web Tecnologías Web
Desarrollo de interfaces Web
Web Mobil
Accesibilidade Conceptos de accesibilidade
Aplicación ás interfaces de usuario
Testing Usabilidade
Pruebas software
Outras interfaces Interfaces non convecionais
Tendencias no desenrolo de interfaces de usuario

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral B7 C3 C6 C7 30 39 69
Seminario B2 B7 C3 C6 C7 4 6 10
Trabajos tutelados A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 6 12 18
Prácticas de laboratorio A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 18 27 45
Actividades iniciales B4 1 0 1
 
Atención personalizada 7 0 7
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Exposición oral complemetada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas os estudantes, coa finalidade de transmitires coñecementos e facilitar a apredizaxe.

Tamen e coñecida coma "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral".
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten a finalidade do estudio intensivo dun tema.
Trabajos tutelados Metodoloxía para promover a aprendizaxe autonoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académico e profesional). Esta referida prioritariamente a aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da sua propia aprendizaxe. Este sistema basease en dous elementos básicos: a aprendizaxe independiente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor.
Prácticas de laboratorio Metodoloxía que permete os estudantes aprenderes por medio da realización de actvidades de carácter prático, coma demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Actividades iniciales Actividades que se levan a cabo antes de iniciares calquer proceso de aprendizaxe coa fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacios que posee o alumnado para o logro dos obxetivos.

Atención personalizada
Metodologías
Trabajos tutelados
Descripción
A propia metodoloxia imprica o seguemento personalizado da labor de auto-apredizaxe do estudante.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Prácticas de laboratorio A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 O estudante deberá realizar varios traballos prácticos en grupos de 2 persoas.. Cada un avaliarase de xeito individual. (Cando sexa imposible traballar en grupo, o traballo levarase a cabo de xeito individual).

A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.
30
Sesión magistral B7 C3 C6 C7 A avaliación realizarase mediante a clásica proba escrita. 60
Trabajos tutelados A19 A23 B1 B2 B4 B7 C3 C6 C7 O estudante deberá preparar de manera autónoma varios traballos. Cada un avaliarase de xeito individual.

A valoración máxima de cada traballo indicarase na presentación do mesmo.
10
 
Observaciones evaluación

Especialmente nas prácticas de laboratorio, penalizaránse todos aqueles métodos de traballo e resultados contrarios ás competencias asociadas.

Dado o carácter práctico da materia, de manera opcional, e sempre a criterio do coordinador da materia, poderánse adiantar partes da proba escrita ao longo do cuatrimestre para aqueles estudantes que demostren un desempeño axeitado na realización dos traballos prácticos.

En aqueles cursos nos que non exista separación entre os grupos de prácticas e traballos tutelados, os traballos e calificacións tamén se realizarán de maneira conxunta.

Nos traballos de laboratorio que se realicen en grupo, valoraráse tanto a calidade do traballo como a aportación persoal de cada membro do grupo.


Fuentes de información
Básica Lukas Mathis (). Designed for Use.
Jenifer Tidwell (). Designing interfaces.
Jeffrey Zeldman (). Designing with web standards.
(). gtk.org.
Mark Pilgrim (). HTML5 Up and running.
Gnome (). http://gnome.org.
W3C (). http://w3.org.
Maximiliano Firtman (). Programming the Mobile Web.
Wilbert O. Galitz (). The Essential Guide to User Interfaces Design.

Complementária


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